måndag 29 juni 2015

Måndag den 29e Juni...

Idag så jobbade jag med Fru P, jag märkte med en gång att varken hon eller maken hade en bra dag...Han har tålamod som en ängel vanligtvis, men idag var det tufft för honom! Fru P var väldigt otålig och arg...dom ville ha hjälp med att ställa in Word på datorn så det passade deras ögon och skärm, inga problem men vi får testa lite olika varianter för att se vad som blir bra. Sen behövde jag hjälpa dom med några dubbelbokningar dom gjort inför sin Alaska kryssning i Augusti. Det spelade ingen egentlig roll vad vi gjorde för hon blev bara argare o argare mer frustrerad för varje sekund...

Till slut lämnar hon rummet arg som ett bi, bara för att komma tillbaks nån minut senare, ännu argare och detta gjorde hon ett par gånger! Sen hände det som inte får hända - Hon kommer tillbaks med tårarna rinnande och tar min hand och ber om ursäkt för sitt beteende, mot mig...detta klarar jag inte av kan jag ju meddela, jag fick kämpa hårt för att inte gråta med henne! Finns inget som gör mig så berörd som när någon med hennes problem får en klarhets period och förstår precis vad dom gör!! Jag försökte så gott jag kunde att få henne att förstå att det var ok, att jag förstår att hon är så frustrerad och arg...men tårarna på henne rann och jag kämpade så gott jag kunde emot mina egna! Jag fick henne att sätta sig ner i en fåtölj, samtidigt som både jag och Mr A försökte lugna henne sen lämnade vi henne ifred en stund - den stunden fick jag ju trösta Mr A istället och försöka förklara att det är inte hans fel eller hennes för den delen, förbannade Alzheimers!!!

Sen gick jag tillbaks in till henne och då tar hon min hand igen och säger: Detta är inte jag, jag får inte göra så här mot dig, det här inte vem jag är...tårarna försöker hon hålla tillbaks för hon vill verkligen berätta att hon aldrig varit sån här förut! Jag sitter där och håller hennes hand och säger bara, jag vet och jag vet allt vem du egentligen är...det är ok att bli arg jag hade också blivit arg i din sits, jag förstår och kan ta det! Hon gråter igen och japp det gör jag med, det gick bara inte! Fy vilken jobbig dag det var, jag är inte bygd för den här typen av jobb, det är ett som är säkert...

Jag kom hem därifrån och var tvungen att sätta mig med julmarknadsinköp, precis vad man är sugen på när det är 30 grader varmt ute :D Men deadline är imorgon på detta stället, så bara att göra :) Så nu sitter jag och väntar på ok eller inte från folk så jag kan skicka in skiten o va klar! Andreas kommer på Torsdag och jag vill ha allt det här avklarat innan dess!

Tjohoo, Andreas kommer på Torsdag, som jag längtat! Jag har fixat med schemat och vi har massa kul saker planerat: Red Feather lakes, San Fransisco, Colorado Springs och massa härligt trädgårdshäng!!! Wiiiiiiiiiiiiiiiii

Jag kommer jobba nästan som vanligt men ledig på fredagar så vi kan köra långhelger...och veckan då vi är i San Fransisco såklart!

I helgen var Vi i Alamosa och firade Mormor som fyllde 90 År :D

 

Förra lördagen friade vi min 40 års dag, inte en enda bild har jag ;) Och nu i torsdags tog mina härliga tjejkompisar med mig ut på Burlesqe Show!!! Så kul :D Ja det är väl det som hänt ;)

Ha det fint!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar