torsdag 19 juni 2014

Torsdag - Dagarna bara går....

Jobbar jobbar jobbar och inte mycket annat :)

Lika så bra när jag inte kan få komma hem i år...Denna veckan är lite extrem till o med, Nora 2 dagar och matlagning 3 dagar sen lägger vi till en Grumpies dag på lördag också! Japp jobbar med dom mellan 10 o 12 på lördag, sen blir det partaj här! För första gången i mitt liv ska jag jobba på Midsommarafton också och det suger verkligen! Fast det är bara galna Nora och hon har bytt tiden till mellan 9-12 på förmiddagen istället så mycket bättre, problemet är att efter det så måste jag sitta ner och äta lunch och ta en öl med henne också :D Vägrar ju få betalt när man får mat och en bärs, så jobbar 3 timmar och umgås i minst en till efter det ;) Ska ju inte klaga, för Nora är tysk och lagar tysk mat åt mig!! Gott, hittills har jag fått Schnitzel, kycklingspett med potatis sallad och på fredag blir det smarriga rullader :D Att det är så enkelt att få en äldre dam på gott humör, ska komma ihåg det när jag själv blir gammal och skruttig!

Vad har jag gjort sen sist...tja jobbat och tittat på fotboll det är väl egentligen det hela :D Inte så mycket kul att skriva om för tillfället så orkar oftast inte ens öppna datorn på dagarna!

Idag ska jag baka några gräsliga Pumpa Scones, som pga att jag använder Ghee istället för smör blir som gigantiska kakor - jag har bakat dessa 3 gånger förut och är lika missnöjd varje gång - Men Dr Chad gillar dom så....Efter det så ska jag åka iväg till Costco och handla för doktorerna, passar ju på att handla till oss också men mestadels för att deras saker börjar sina här! Men det är allt jag ska göra idag så en ganska lugn dag :)

Har dessutom lyckats med konststycket att inte bli helledig nånting under sommaren! Nä jag är en pushover utan dess like! Nora hade jag redan bestämt att jag skulle jobba med hela sommaren men bara fredagar! Så nu får jag ta ett litet snack med henne om att det här med tisdagar får ligga på is under juli månad i varje fall :D Sen naturligtvis så fick jag ju dåligt samvete över doktorerna så nu blir det matlagning hela juli också, men bara en dag i veckan så ska nog överleva detta! Men ska bli väldigt skönt med ledigt från Fredag till Torsdag hela Juli i varje fall :D

Blir nog bra och planerar ju långsemester hemma i Sverige hela December månad :D

Nä nu ska jag sätta fart - Ha en fin Torsdag ( kväll ) Och GLAD MIDSOMMAR :D




Gårdagens Megastorm producerade den häftigaste Regnbåge jag nånsin sett...;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar