torsdag 16 oktober 2014

16e Oktober - OJ vad det gick snabbt...

Mitt träd utanför fönstret är helt gult, matchar mina gardiner! Jag älskar hösten, färgerna gör mig glad, soluppgångarna är fantastiska vilket gör mig glad, att värmen gett med sig gör mig ännu gladare, kläderna är snyggare och så även skorna - helt enkelt är jag både snyggare och gladare på hösten :D Hundarna har mer energi vilket gör att jag måste ta längre och härligare promenader - finns inget bättre för humöret och energin än en lång promenad med marken täckt av löv...Jag har som sagt alltid älskat hösten men här borta är det ännu mer så!

Mamma åkte hem i Tisdags efter en månad här - det är väldigt tråkigt men gör inte sååå mycket ändå, för om drygt en månad åker jag hem!!! Innan dess har jag häcken full med Julmarknad, som jag kan lova att jag aldrig gör om igen - fast det sa jag förra året också, men då ingen annan ville ta på sig det så fick jag och Anna H ta det, annars blev det ingen i år - men nä det här är verkligen sista gången, för att vara på den säkra sidan så ska jag INTE gå på årsmötet i Januari :D Våran lite mer hårda attityd har dock lönat sig, tror inte på att smeka medhårs i såna här frivillig organisationer - Så när vi satte ner foten och sa att ett traditionellt bord inte skulle komma med pg a för mycket tjaffs, jobb och irritation så var det faktiskt nån som reste sig upp och tog på sig det :) Hurra! Så det ska jag skriva i utvärderingen - sluta dalta med folk!!!!!

Nu är det Turbo som gäller fram tills det smäller - bakdagar och prissättningsdagar, planerings träffar...Tjohooooo.....

Så vad har hänt sen sist...Jo Dr G gav mig kicken med orden Ja min vän - då blir det här vår sista vecka tillsammans...Jag visste ju det skulle bli så men tanken var att jag skulle jobba fram tills jag åkte hem till Sverige...Så nu är jag pank :D Har aldrig vart min starka sida det där med att spara alltså - Trodde ju att jag hade några veckor på mig för det! Jag har massa MG Jobb som jag ska sätta fart med nu när mamma åkt hem - JAG LOVAR PETER!!!!! Måste ju spara lite så jag har anledning att komma in och jobba på kontoret ju ;) Visiting Angels jobbet hade jag först tänkt att bara låta vara med enbart Nora tills hemfärd i varje fall, men det här med att inte ha mina egna pengar...Så nu är jag insatt som Jour på Onsdagar och Torsdagar också, kan bli mängder eller inget alls :D

Brad har alltid extremt mycket på hösten, med både tävlingsresor utanför staten och tävlingar i närheten, möten högt o lågt så jag lär ju inte se så mycket av honom, om några veckor drar han till Californien med elever och är borta nästan en vecka...Jag förväntar mig snöstorm och annat skitväder som vanligt då han är borta :D

Mamma och jag gjorde inte så himla mycket denna visiten, shoppade såklart men annars tog vi bara några dagstripper lite här o där - resten spenderades med att bara umgås och mysa! Allt blev ju lite annat än tänkt, då jag helt plötsligt hade ledigt de flesta dagarna.

Idag tror jag att jag inte ska gå nånstans på hela dagen!!! Ska först skriva lite mail och fixa lite så jag har koll på vart vi är med Julmarknadsgrejerna, tvätta lite, städa lite, kanske pynta lite Halloween :D Organisera Dr G´s saker så hon får tillbaks det i nån hyfsad ordning i varje fall - Jo jag måste ju ha alla hennes grejer här tills dom kan flytta in i nya huset och inte bor i sitt gästhus längre ;) Helt ok så länge jag fortfarande får gratis behandlingar ;)

Igår skulle jag ha träffat Anna för lite genomgång men då jag inte kom in till veterinären förrän efter 11 så blev det uppskjutet tills nästa vecka...Bara Coopers årliga checkup och sprutor, plus en liten koll på Bodes ben, han har haft en "plopp" på benet ett tag men det var inget att oroa sig för - en helt vanlig vårta :) Åkte hem efter det och städade undan i köket lite, innan jag drog iväg till Anna-Karin och vi sedan vidare till Pearl street i Denver för en Happy Hour på Hanson´s med Linnéa, det var riktigt härligt att bara sitta och hänga lite över en öl och god mat :) Man känner sig alltid mycket gladare efter en kväll med dessa tjejer - KÄRLEK!!!!!!

Nä nu ska jag ta och sätta fart med min inte så stressiga dag :D:D:D LYX!!!!!!!!!!!

Ha en fin Dag / kväll - avslutar med sista månadens axplock av bilder ;)

SWEA Jubileumsmiddag hade vi ju visst också :D

Finaste Ansi :)








Mmmmm Frukost :D



Georgetown Lunch på väg upp över Guanella Pass...




Den här utsikten hade vi i drygt 40 minuter då vi blev stående pg a vägarbete, värre kunde man ha fått!





Den här 2 km senare, då vi blev stående i ca 20 minuter :) 



Godmorgon ritual :D


Räddning av vissa plantor då det väntades frost - dom mår fortfarande finemang :D 





GO BRONCO´S

Bästisar....








I morse....






JAG ÄR REDO FÖR GÖTEBORGS VINTER:D:D:D:D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar