måndag 8 september 2014

Det är då fasen va fort helgerna går!

Denna helgen går definitivt inte till historien som den effektivaste heller :D

Fredagen lyckades jag hinna med 3 hundpromenader, mina, Noras, mina - sen var det eftermiddag och Brad kom hem! Vi var båda trötta så det blev middag ganska tidigt och sen hamnade vi på soffan efter att ha kollat flygbiljetter hem i vinter!!!! Brad somnade 30 sekunder in i programmet vi skulle kolla på...Han startade programmet, sen frågade jag honom nåt - bokstavligen 30 sekunder senare och han sov som en stock :D

Lördagen började vi med lång promenad, sen Fundraiser frukost för Brads skolas Softball lag...väl hemma så skypade jag med mamma medans Brad klippte gräset, sen klippte jag honom ( en sån där fårklippare maskin ) efter det så kollade vi flygbiljetter igen och satt och pratade om massa olika saker, trevligt tills jag råkade nämna nåt om att Michelle Obama åtminstone försöker få till bättre mat i skolorna här ( efter att han kallat henne dum i huvudet ) - det togs ytterst personligt och sen var han arg som ett bi resten av kvällen - japp jag högg honom rätt i hjärtat sa han... Jag försökte ju såklart be om ursäkt för att han tog det så personligt, det var ju inte meningen - det hjälpte inte, så istället så fick han vara arg, tror faktiskt inte han hörde att jag försökte be om ursäkt ens han var föööör Arg - han gick o la sig utan att äta middag och jag babblade av mig med Linnéa och kollade på lite property brothers :D Kul lördag!

Igår vaknade vi tidigt och gick på promenad - lite tyst var det allt :) Sen hem åt frukost och iväg till Loveland Outlets för att byta hans skor jag köpte i fel storlek till honom för några veckor sen. Sen korsade vi över lite österut till Greeley och hade BBQ med släktingar på Brads pappas sida - har vart här i 3 år och aldrig träffat nån av dom :) Det var inga sura miner alls efter att vi begav oss härifrån till Loveland...Så antar det gick över av sig självt ;) Tack Linnéa för jag fick klaga av mig i varje fall :D Borde ju veta bättre än att över huvud taget diskutera skola / mat med Brad - väldigt känsligt ämne :)

På tal om flygbiljetter: Det lutar åt att jag tänker åka Tur o retur Köpenhamn! Landar i Köpenhamn Lördagen den 29e November :D:D:D Har nog lyckats övertala Andreas till att köra ner till Malmö och hämta mig dessutom - Fantastiskt bra vän har jag!! Kul med lite Roadtrip också! Kanske att man kan åka över till Putgarden och inhandla alkoholhaltiga drycker också kanske?!?!! Brad och Kish kommer också till Köpenhamn - den 18e December först :) Jag åker såklart ner och hämtar dom i Malmö - så nu snackar vi Roadtrips deluxe! Tillbaks blir nog lite annorlunda dock, tåg till Köpenhamn och stanna nån natt där, tänker vi just nu!! Kan säga att biljett priset är såååå mycket bättre så det är värt det! Troligtvis bokar vi detta imorgon - SVERIGE HÄR KOMMER JAG!!!

Denna veckan är faktiskt ganska lugn, tror jag hinner laga färdigt all mat på 2 dagar och troligtvis jobbar jag bara med Nora 1 dag - välbehövlig lugn vecka kan jag säga! Måste ju börja göra mig redo för nästa besök - om en vecka!!! MAMMA!!!!!!!!! :D

På tal om mat så tror jag kanske att utfasning av personlig kock för Dr G börjar ske här snart...dom flyttar upp till Boulder den 29:e men måste nog bo i sitt gästhus i nån månad - där har dom inget kök, så jobbar nog på rejält fram tills inflyttning - sen blir det nog inte så mycket mer - I Boulder finns det liksom restauranger för alla typer av dieter - Nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra sen....Är liiiite sugen på att försöka satsa på lite Catering, tror nämligen inte jag orkar jobba fler timmar för änglarna än jag gör och pengar behöver jag ju tjäna! Vad tror ni ska jag våga testa??? Svensk husmanskost & mat för alla typer av dieter?! Hemleveranser och events?! Behöver råd - så kör på med alla typer av tips och pro/con listor!!

Broncos vann sin första match för säsongen igår och det ser ut som jag vinner min första Fantasy match också - Wohooooooooooooo!! Ikväll blir det mer football och om inte Kris lyckas skramla ihop ca 40 poäng så vinner jag...

Nu ska jag däremot sätta igång med matlagningen så jag faktiskt kan få den där lediga torsdagen :D

Ha en fin dag ( kväll )

Kanske kan jag gräva mig in under skjulet och hitta den där jäkla kaninen :D 





Röstat fick jag gjort också - fy fasen vad detta valet var svårt. Kändes inte helt rätt men men...

Hösten är snart här =  Vackra sol upp och nedgångar :D 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar