tisdag 2 september 2014

Då var det September också...

Min favorit månad :D

Här har man det fortfarande varmt på dagarna men med kyligare kvällar, löven börjar så smått skifta färg till en något gulare nyans...Grönsakerna frodas, i nån månad till i varje fall, sen får man kolla väderprognosen, blir det frostgrader?!?! På med täcken på allt, så löser det sig tills nån gång i mitten på oktober i varje fall! Härligt att ha en så lång säsong med egenodlat är det!

Älskar faktiskt September hemma i Sverige också, favorit månad överallt helt enkelt!!

Idag har jag privilegiet att få gå och rösta, Sveriges Riksdagsval 2014...Nu måste jag dock erkänna att jag fortfarande inte är helt hundra på vad jag borde lägga min röst?!?! Jag har försökt läsa mig till allt på diverse tidningar m.m. Jag har gjort varenda sån där kompass online och alla säger att jag är Centerpartist...Jaha hur gick det till?! Så frågan är om man ska gå på det där testet eller vad gör man? Jag är, som alla som känner mig en helt perfekt nyans av LILA!!!! En blandning av Socialdemokrat och Moderat, inget där emellan alltså! Alltid varit svårt för mig att välja och har lyckats rösta på båda förut, ibland har jag till och med röstat olika i alla 3 instanserna hemma! Nä det är skit, ibland önskar jag det var lite mer som här -  Ren och skär personröstning, vem fan bryr sig om vad partierna bakom människan egentligen tycker liksom :D Då hade det vart mycket enklare...och har en känsla av att såna där Jimmy idioter inte hade lyckats skrapa ihop så många röster om folk bara gick på hans "personlighet" eller??? Nä jag vet faktiskt inte, fick ett sånt där Sverige behöver din röst brev från Moderaterna, ska man ge dom rösten pg a att dom ansträngt sig en aning mer kanske???!!! :D Eller va fan ska jag helt enkelt gå o bli Grön??? Jag är ju uppenbarligen det enligt alla tester!!????

Ja men jag har ett par timmar på mig ;) Jag ska gå och rösta på en "Svensk" Restaurang här borta, Charcoal - dom är en officiell Vallokal idag och imorgon! Kocken är Svensk och dom serverar svenska specialiteter både till vardags och till Svensk fest - som typ i helgen har dom kräftskiva! Jag ska inte gå, sitta i ett rum med kräftor är att utmana ödet en aning för mycket!

Har jobbat med Nora idag också...Hennes dotter är på semester i en vecka så har uppenbarligen blivit jourhavande dotter - helt utan ersättning såklart! Hur fan tänkte jag när just jag av alla människor började jobba med sånt här?? Ja ja...Tur jag tycker om tanta :D

Nä nu ska jag gå o fräscha till mig innan jag måste åka inåt Denver :)

Ha D
Colton trött efter Fantasy Football draften...

Mamma Tara följde i hans fotspår :D 

Vattenmelonen börjar ta sig :D 

Daglig skörd just nu :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar