fredag 9 januari 2015

9:e Januari - Tillbaks i Colorado...



Colorado är lite snäll mot mig idag och ger mig grått väder med nån minusgrad och inslag av regn/snö och lite blåst . känns lite som "hemma" :D

Jag har Jetlag av helt annan modell än vanligt, jo jag är som min man är till vardags!!! ;) Somnar hur tidigt som helst och vaknar typ 4 på morgonen :D Detta har ju både sina fördelar och nackdelar såklart - va fasen ska man göra kl 4 liksom? I morse hann vi skriva en shopping lista innan han åkte till jobbet vid 06...Kl 7 hade jag redan slängt i första tvätten och var redan ute med hundarna, vi tog en ganska lång promenad idag så var borta i en timme...kom hem och tog min andra kopp kaffe, slängde i nästa tvätt och åt frukost - sen hade jag tänkt att gå och slänga på mig normala kläder och åkt till affären men då hörde Linda av sig och frågade om hon fick komma på fika - Såklart! Hon gick först nu vid strax före 12 så det där med affären orkar jag ju inte med, har ju massa annat jag måste göra ju...det får bli imorgon! Kanske hinner jag göra det innan Brad ens vaknat, listan är ju klar i varje fall :D:D:D

Min förkylning jag påbörjade i Sverige för så där 2 veckor sen, fick en nytändning under resan hem - så är inte helt frisk om man säger så! Jätteförkyld, huvudvärk och hostar halvt ihjäl mig i mellan varven! Kul kul, men jag hade ju lite tur, inget jobb förrän idag var planerat - men i och med Fru N´s nedsatta motståndskraft så fick jag övertalat henne att vi ska ses först i nästa vecka - då ska jag väl ha hunnit bli frisk igen! Vi pratade länge på telefonen igår så hon kände sig nog rätt nöjd ändå :) Igår så ringde dom från Visiting Angels Kontoret också, samtalet började med : Hey I need to talk to You about something...Uh Oh - Det visade sig att min söta Mr Grumpy gick bort i förra veckan och begravningen var igår! Dom frågade om jag ville åka med dom och jag fick tänka länge och väl innan jag fick sagt att nä, jag orkar verkligen inte gå och inte vill jag smitta ner folk av den äldre modellen heller! Jag måste säga att jag blev förvånad över att Mr Grumpy gick före Mrs Grumpy, hon kändes mycket svagare - Jag tycker det känns jättetrist att han är borta, han var ju faktiskt en riktig pärla om än en grinig sådan :) Nu ska jag fuska och lägga ut en bild på Mr Grumps, men det är ju en offentlig bild så borde väl vara ok tycker jag... det är precis så här jag kommer att komma ihåg gubben, sånt här leende samtidigt som han väser ut Smartass till mig - visst är han söt :


Ja som sagt den här branschen är definitivt inte gjord för mig, alldeles för personligt involverad i varenda kotte jag jobbar med ;)

Vad mer har hänt sen jag kom hem??! Inte mycket, jag har packat upp alla väskor och fixat, vart hos kiropraktorn vart o handlat i ett antal omgångar - helt tomt i kylen ju. Första gången var det bara nödvändigheter, igår åkte jag o handlade massa annat, idag skulle jag bara handlat det jag glömde igår ;) Idag går dagen åt till tvätt, ska ta och städa mitt badrum också, fasen vad det rummet samlar damm och annat skräp, även om jag inte är hemma...sen ska jag nog fixa lite fint i köket - min fina man har lagt på några skumma skrynkliga dukar på borden, antagligen för det skulle se fint och rent ut när vi kom hem, för min skull - väldigt gulligt men det vrider sig i mig när jag ser det :D Sen ska jag nog förbereda middagen, gå och duscha och sen invänta Brad :) Spännande dag - Not, men ack så välbehövligt!

Oj jag skulle skriva ner mina Nyårslöften också så jag / ni har dom på print...skit!
Nr 1: Jag måste organisera mig bättre, massa hemifrån jobb nu framöver, måste ORGANISERA MERA!!!!!!!
Nr 2: Jag SKA dricka Mer vin och mindre öl, 40 års-krisen påbörjade jag den 1/1 och nån jäkla träningsfanatiker ska jag då definitivt inte bli, så det här är min kompromiss lösning, blir jag inte apsnygg och plusmodell smal av det så  jäklar ( då går jag tillbaks till ölen igen omgående och ger bara fan i att hamna på folks foton... ;) )
Nr 3: Nä jag ska inte sluta röka, men däremot så ska jag återinföra max antal cig om dagen igen!
Nr 4: Jag ska ta Farfar Peer på lunch minst en gång i veckan hela året, han är faktiskt 91 nu - så inga mer ursäkter!
Nr 5: Jag ska umgås mer med min Svärmor också, bara hon och jag!
Nr 6: Vänner växer inte på träd - dom fantastiska vänner jag har här borta - ska prioriteras i år, så det så!

Här får ni lite bilder från min Sverigetripp som avslut! Ha det fint, vettja!










Min fina Persika :) 
























Mongolisk traditionell Huvudbonad 


GOTT NYTT ÅR 2015




På väg mot Köpenhamn





Dagens sysslor....

Det här är vad jag borde göra ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar