onsdag 21 januari 2015

Onsdag den 21 Januari...

Ja du Morfar, idag hade vi planerat att jag skulle vara hemma i Sverige och vi skulle fira med värsta pompan, antagligen hade vi fortfarande firat och skålat så här dags - 100 år skulle du blivit idag, istället blev du ynka 97 år :D

Jag saknar min morfar väldigt mycket, jag är så oerhört tacksam över att få ha honom så länge som jag fick, det är det inte alla som får! Fast jag är lite sur över att han gick o dog innan vi bestämt att det var ok! Jag skulle komma hem i Maj och vi skulle fika på hans nya boende, där man kunde se båtarna i hamnen, sen sa vi att ja efter det så får vi väl se vad som händer... men i mars då la gubben av precis efter att ha firat barnbarnsbarnet Andreas 18 års dag och Mikaels 50 års dag - det var ju tur han hann med det i varje fall :)

Morfar håller tal till Mig och Brad på vår "bröllops fest" :)

I år var första julen jag var hemma sen jag flyttade hit - alltså även första julen utan vare sig mormor eller morfar, det var en helt fantastiskt trevlig jul...helt annorlunda och jättemysigt...Men det var ju helt annorlunda för mig...De andra i familjen har ju haft 4 jular på sig att vänja sig vid att Mormor var borta och 3 jular, sen Morfar inte heller var kvar - för mig var det första julen hemma utan båda två - Mormor hon hängde ju kvar den sista julen jag bodde hemma, det var med nöd o näppe ska väl tilläggas, men nä då hon segade sig allt kvar fram tills efter Morbrors 70 års fest och Morfars födelsedag :) Det kallar jag kärlek det...

Japp en dag att fira är det trots allt, den 21 januari, denna fantastiska Man som alltid stod bakom sitt lilla svarta får (japp det var jag det ) och som gav mig såååå mycket genom alla år ;)  Så Grattis Morfar på 100 års dagen, jag hoppas du och mormor tar ett par snapsar till räkmackan och en svängom till er favorit musik på radion - Jag saknar dig!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar