måndag 3 november 2014

Måndag och Japp där kom vintern...

Ska visst bli vår imorgon och sen sommar på fredag igen men ändå :D

Jag har en sån där hat/kärlek till tidsomställningar, jag var så där jättetrött igår på kvällen, småsomnade till nyheterna på soffan till o med - sen var jag klavaken när jag gick o la mig istället :) Sen imorse vaknade jag vid 5 såklart. Regnet öste ner och vinden blåste nåt vansinnigt, bara tanken på att behöva plocka på mig massa regnkläder och ge mig ut med hundarna som sen skulle komma tillbaks pissblöta och stinka ner huset för resten av dagen - ja den tanken var inte så positiv om man säger så! Men men, jag drack mitt morgonkaffe, gick och hämtade förberedande handdukar, på med lånkalsongerna och regnbyxorna, regnskorna och regnjackan och sen var vi på väg ut, kl var precis 7 så perfekt timing i varje fall...Så öppnar jag dörren och går ut...inget regn!!???! Det var som av nåt mirakel, uppehåll :) Så vi traskade iväg, några små duggdroppar kom det väl men inte som 10 minuter tidigare! Så jag tänkte ja men vi går tills det börjar ösa ner igen, vilket det inte gjorde så vi fick oss en 45 minutare i varje fall! Helt onödigt med alla dessa kläder och tjafs, men Better safe then sorry liksom ;)

Kom tillbaks och behövde inte ens torka hundarna mer än på tassarna, jag drack min andra kopp kaffe och kände mig väldigt nöjd, åt en macka och gick sen och duschade - livet kändes så där riktigt optimistiskt som det bara gör när man får uppehåll mitt under en ösregnsdag eller liknande :D  Åkte iväg till Kiropraktorn och Kelly säger när jag kommer: "I screwed up last time, You´re supposed to pay now, so I will have to charge You for both appointments today" Jaha...nä men jag ska inte bli sur en sån här fin dag inte...men lite frågande var jag allt - jag menar hela vårt hus är fortfarande belägrat av Dr G´s saker!!! Ett väldigt bra tillfälle att utbyta tjänster kan man ju tycka...Dr G var ju stressad som fan så det var ju ingen idé att fråga henne om det hela...Jag betalade snällt 80 dollar på vägen ut och bokade en ny tid, 2 dagar innan jag åker hem till Sverige...Jag åkte till banken och satte in mina två checkar så nu är jag rik igen - hela 100 dollar har jag nu på mitt konto :D Det är skitjobbigt att inte ha mer egna pengar ska ni veta!!! Åkte därifrån till Goverment building för att lämna in makens röst i detta valet ( jag får ju inte rösta, tack o lov ) - ska bli så glad att slippa se skiten överallt, på två år tills nästa val i varje fall - och betala bil registreringen aka nya plåtar på min bil :) Såg ett helt hysteriskt roligt bilregistreringsnummer:

He that dwelleth in the secret place of the most High shall abide under the shadow of the Almighty. eller som Wiki säger: referred to by its Latin title Qui habitat (after its first line, "Whoso dwelleth under the defence of the Most High"), is known as the Psalm of Protection
Japp Only in America har man ett psalm nr som reg.nummer, detta fick mig att skratta gott igen :D

Åkte hemåt och sen har jag inte gjort så mycket mer, blev sittandes med mamma på skype ett bra tag...satte igång diskmaskinen, ska ta och slänga i en tvätt ja sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, har mängder jag borde göra, borde skicka mail till massa folk inför julmarknaden och kolla så dom faktiskt kan göra saker vi bett om, dom har nämligen inte svarat alls eller inte återkommit, så börjar bli lite oroligt...men jag känner mig inte riktigt på humör för att tjata...kanske ska jag bara slänga mig på sängen och läsa en bok! Det har jag inte gjort på länge om ens nånsin, sen jag flyttade hit?! Det är ju liksom sånt väder...eller så är det säkert nån rolig TV Court man kan glo på :D Ska hämta Brad på skolan i kväll först, vet inte riktigt när, förrän dom närmar sig!

Denna veckan måste jag ta tag i några saker som jag inte alls gillar...Nu gav Dr G mig en sak till - saknar Sverige väldigt mycket när det har med jobb att göra :)
Så Dr G...Jag kan ju faktiskt inte bara vara ok med att hon dumpar sina grejer här i månader efter jag fått sluta, utan nån form av ersättning, eller hur?! Jag hade vart helt ok med att få gratis behandlingar tills allt var avklarat och kallat det jämnt, men i och med att hon till o med kräver att jag ska betala för förra omgången så måste jag ju ha nån annan form av ersättning! Så då är frågan - ska jag skicka ett mail och fråga hur hon har tänkt sig med det hela? Eller ska jag bara ge henne en "faktura" när jag lämnar av alla hennes grejer? Jag menar en hel frys är full med hennes saker och jag har en halv kyl med saker plus alla matlagnings attiraljer, kastruller, glas lådor, stengods och torrvaror mm - ca 6 fulla lådor av saker plus kyl och frys sakerna då alltså! Ska jag anta att hon inte är helt väck utan har tänkt sig nån form av ersättning när allt är klart ändå och först då ifrågasätta det hela?! Jag vet inte hur jag ska bete mig...
Jag har lite samma problem med mitt andra jobb...
I vanliga fall så kör jag ju runt med gamlingarna i deras bilar, där dom betalar bensin och har skrivit över försäkring på Visiting Angels - men med mina två damer jag har nu, så kör jag med min bil, min försäkring och hittills min bensin - Inte alls ok! Dessutom för att göra det värre så har änglarna aldrig frågat om jag är ok med att köra med min bil som standard så här? Och så lite som jag jobbar just nu så är det nästan som att jag betalar för att jobba - Mer välgörenhet än jag hade tänkt mig! Jag måste ta tag i detta och fråga hur dom tänker och om dom fakturerar klienten för mileage och sen inte ger mig nåt av det, för det tror jag dom gör :)

Blä hatar sånt här, inget man nånsin behöver tänka på hemma...fast jag kanske ska tillägga att mina chefer där hemma hade det rätt bra, för jag får ångest över att ens tänka på att fråga om löneförhöjning, så det hände liksom inte så ofta :D

Ja men jag kanske skulle ta och börja fundera på hur jag ska göra med allt det här då ;)

Marigold Frön...

Nygödslade planteringslådor...Mmmmm


Han ser alltid så gosig ut denna hund :D 

Ja ingen vacker soluppgång idag inte....









2 kommentarer:

  1. Horro!! sa dar ska det ju inte vara. Maila dr G och sag att hon maste hamta dina saker (skyll pa att du maste ha en massa saker hemma hos dig for SWEA om du vill ha en ursakt) och om hon inte kan hamta allt i helgen sa kan du stalla det i din kallre men att du da kommer ta forgivet att du kommer fa ersattning for det. och ang. milage sa skriv ner exakt milage per klient och sen nar du ska rapportera dina timmar sa sager du du bara att du har x antal milage du vill skicka in med.

    SvaraRadera
  2. Nämen eller hur?!?! Jag hade ju då tänkt att vara snäll och lämna av sakerna och ha ett så där trevligt avslut när jag får bra pris på Kiropraktor besök, bra Letter of recommendation - som jag inte fått än :) Att byta tjänster funkar ypperligt för mig med tanke på hon kostar 40 dollar gången....Men nja nu vet i fan! Ang änglarna så trodde jag bara det blivit fel - borde få Mileage automatiskt då jag fått veta jag bara får köra inom Brighton - ska åka in imorgon och fråga hur det står till och säga att nä men jag tänker inte köra min bil med klienter i så fall, då kommer jag och hämtar en av Era bilar innan jag börjar jobba:D Vad tror du om det?!?!?!

    SvaraRadera