onsdag 19 november 2014

Onsdag - kylan verkar ha gett med sig en aning :)

Nollgradigt idag känns varmt!!!

På lördag är Julmarknaden och jag har nog aldrig längtat efter att nåt ska va över så mycket :) Inte så mycket för själva marknaden men jag åker ju för fasen hem till Sverige om en dryg vecka, hur ska jag hinna fixa allt med det på några dagar!!??!! Dessutom känner jag mig småsjuk eller snarare som nåt som ligger där och inte bryter ut! Jag kan inte bestämma vad som är bäst: Bli apsjuk lagom till helgen och marknaden med allt vad det innebär, eller bli apsjuk lagom till att jag ska åka hem???! Flygresa just nu om man är sjuk, med Ebola skit, innebär väl att man hamnar i karantän eller nåt :D Men hur ska man orka med allt bärande o kånkande och sen springa runt på en marknad hela dagen om man är sjuk?!?! Ja, ja bara o hoppas på att det håller sig till den här irriterande på väg att bli sjuk känslan och inget mer - hade bara den förbannade huvudvärken försvunnit så :) Jag får ta 2 Flupills och låtsas som ingenting :D

Måste baka idag också, har ingen alls lust men det saknas saker till på lördag så kan inte skippa det heller, sen ska jag koka ägg också - 30 stycken och allt jag vill är att gå o lägga mig på soffan...

Som sagt 2 Flupills är det nog dags för :)

Annars har det väl inte hänt så mycket, Brad kom hem i söndags och har vart helt slut. Min helg bara försvann, jag hade en vansinnig huvudvärk nästan hela helgen, ungefär samma som nu ;) Var iväg och handlade pepparkakor och Glögg till marknaden, åkte och köpte en drös småjulklappar för det hade jag ju liksom glömt - jag ska ju liksom vara hemma i Sverige över julen :D Skulle åkt och hållit Linnéa sällskap när dom höll på och flytta men dagarna liksom bara försvann...tvingade ut hundar i iskylan - dom var inte glada men den där Lappsjukan slog in, så var tvungen - Cabin Fever låter mycket trevligare förresten ;)  I måndags åkte jag iväg o handlade lite mer julklappar och annat jag lovat att ha med hem, igår jobbade jag och ja nu dags att sätta fart med massa bak...Imorgon blir det köra till Anna och vidare till Förrådet och hämta allt som ska till kyrkan, hem till Anna och lämna av allt, på fredag måste jag jobba och sen hem och packa bilen full och iväg till Anna igen - då ska vi ta allt till kyrkan också! Sen blir det till att vara i kyrkan vid 8 på lördag morgon också...Puh ser fram emot Semester :D

Ha en fin dag / kväll :)








Då bidde det lite höst igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar