söndag 2 november 2014

Söndag och Gräsänka igen :D

Fast denna gång bara tills imorgon kväll :D

Problemet är att jag brukar kunna skylla en helslapp dag på soffan framför Football, på att jag får kvalitetstid med min man...Nu vet jag inte vad jag ska skylla på? Man kan väl inte ha blivit så Footballs intresserad så man frivilligt sitter här och kollar Red Zone channel en hel dag eller??!! Nä jag ska ta och gå ut och plocka mina Marigold frön i varje fall, sen får vi se om jag gör nåt mer :) Faktum är att jag är trött, Jättetrött!! Jag mådde halvskumt hela slutet på förra veckan, lite smått illamående, magen var inte riktigt helt hunda och jag hade en vansinnig huvudvärk - Först trodde jag det bara var inbillning efter mitt besök på Inglenook med deras virus, men jag tror nog det var en släng av nåt annat?! Brad vaknade i morse och mådde ungefär likadant och den stackarn ska behöva umgås med elever i Vail hela dagen, kvällen och dagen imorgon! Inte får han se på football heller :)

Igår mådde jag mycket bättre än i Fredags och startade dagen med att ha Bakdag för SWEA Julmarknad - 7 pers kom och vi bakade nära på 200 kanelbullar mellan 11 och 15, riktigt trevligt och skönt att ha en bit till avklarad :D Efter det hade jag några timmar innan Linda, Mike o Oskar plus Lindas föräldrar kom på middag! Vi hade en jättetrevlig kväll som inte blev allt för sen!

Vi ställde ju om till vintertid här igår natt så när vi gick o la oss så var ju klockan bara ca 23 :) Uppe var jag ny tid kl 7 - Vid 7.45 körde jag och hundarna Brad till Northglenn Highschool, sen tog vi en promenad och var hemma när klockan 9.30 :) Åt lite frukost och fixade lite med signup saker för Marknaden och nu sitter jag alltså här...Funderar på att ta mig en tupplur här på soffan - Bode ligger här bredvid och sover så gott så jag blir sömnig, Cooper har jag inte sett på ett bra tag, han sover där uppe :D Varför inte liksom? Fast Broncos spelar ju vid 2 så kanske ska jag ut o fixa lite först sen gotta till mig här på sofflocket?!?! Det ska visst bli lite ruskväder här i kväll och imorgon så bäst att få fixat mina fröer innan vädret kommer in :D Dessutom har jag väl gjort det, så har jag ju presterat en sak och kan med gott samvete stanna på soffan resten av dagen :)

Ja så får det bli :)

Ha en fin Söndag (kväll) Go Broncos :D








Oops glömde posta, så nu är Marigolds fröna plockade, bör bli lika orange/gult och fint där ute nästa år :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar