onsdag 25 juli 2012

Ja men det var ett tag sen nu igen....

Har ni saknat mig??? :D

Bloggen har lite semester, hinner liksom inte med...Maken är hemma på mornarna och vaknar innan mig, hundarna måste ut på promenader sen måste jag jobba...Nä nu längtar jag till normallivet igen! Iväg med Brad till jobbet så jag får mina mornar i lugn och ro igen!!! Nu är han i New Mexico på träning inför skolstarten - men då har jag en extra hund istället vilket betyder två hundar att promenera med, en gammal och trött som inte kan hänga med i Bodes tempo :) Vilket gör att jag får ta två promenader! Enklare än att försöka mig på att gå med koppel med två så olika hundar!! Imorgon får det bli Government Center igen - enda problemet med det är att jag måste gå upp så jäkla tidigt så inte folk hunnit börja jobba där än...Annars blir det inget bättre än att promenera här :)

Så vad har hänt sen sist.....

Jo första dagarna var mest att bara komma in i tidsfas och pilla med saker här hemma...Bagaget kom sent på kvällen efter, inget trasig och inget saknat! Så nu har vi en fin Estländsk tavla på vår vägg :D På fredag kväll kom Kim och killarna hit på middag efter deras långa färd från Salt Lake City, dom skulle plocka upp Ruth på flygplatsen innan dom fortsatte till Estes...

På lördagen var det dags för family reunion i Estes Park så vi drog iväg ganska tidigt!! Det var en väldigt trevlig tillställning,många roliga nya människor i familjen som jag fick träffa! Naturligtvis slutade kvällen inne hos Gary & Susan med Jägermeister shots och massa babbel! gick inte och la oss förrän klockan var 1.30 :D Kul! Det var en lugn morgon innan vi begav oss hemåt, hade ingen hundvakt så var tvungna att göra ett ganska kort gästspel...
Bästa från Estes Park: Rog kramade ( 2 gånger ) och pratade med Kim och skojade med killarna - har vi möjligtvis en upptining på gång?!?!?! :D Jag hoppas verkligen det, på tiden!!

Vi kom hem på söndagen och gjorde inte så himla mycket! Måndagen så jobbade jag på Senior Center och åt sen lunch med farfar! På kvällen var vi hos Linda & Mike på lite middag!!

Tisdagen var vår Bröllopsdag så Brad hade bokat en mysig tvådagars tripp till Crested Butte, ca 5 timmar här ifrån! Vi kom upp dit och satt och njöt lite av vår utsikt innan vi tog med Bode ner till Hotellets uteservering! Där åt vi middag och drack några öl innan vi promenerade runt lite...sen gick vi upp till rummet och skulle fortsätta mysa med en öl eller två...Brad somnade på soffan!! Jag tog hunden på promenad....
Dag två: vi vaknade och gjorde oss i ordning för en hike i bergen...Jag insåg ganska snabbt att jag inte var redo att gå uppför från 9380 feet / 2859 meter över havsytan...Huvudet bultade och jag kände mig helt yr efter ca 150 meter upp i backen...försökte ett tag till men nä helt omöjligt!! Mitt förslag var att jag skulle ta liften upp och möta dom för att promenera ner...men Brad visste inte var han skulle hamna så jag sa bara att nä men då tar jag mig en egen promenad runt i området då! Ja men visst...jag började promenera men insåg att det var rätt trist utan hund eller man...så jag gick upp till rummet och hämtade mig vårt inkluderade liftkort, ringde Brad och frågade om jag skulle möta upp dom eller ta den ännu 1000 feet högre liften upp och ner...ta du den högre! Ok...Så det gjorde jag! Skräckslagen men jösses sicken utsikt!!!! Var alldeles yr bara av att sitta i liften på dom höjderna - 11500 feet upp i bergen - 3505 meter upp!!  jeeeeezzzz... Sa jag att jag har viss höjdskräck?? Det skumma var att jag var helt skräckslagen på vägen upp men vägen ner var ingen fara alls?!?!?! Skumt! Liftresan tog ca 40 minuter upp och ner...ganska snabbt faktiskt med tanke på den gick 1000 meter rätt upp!!

Vi träffades upp efter våra respektive äventyr för en snabb lunch och en öl på hotellets uteplats igen...Jag hade en inbokad massage på eftermiddagen så medans jag gick och njöt av en Hot stone massage så tog sig Brad en tupplur...När jag kom upp så tog jag mig en dusch och gjorde mig redo för kvällen! Det var dock en stor musikfest i backen så vi kunde inte ta med Bode nånstans, vilket gjorde att vi fick ta hem mat till rummet och stanna där! vilket i sin tur ledde till att Brad somnade på soffan igen...Det var den resan det :D Ska inte bara klaga för omgivningen var helt fantastisk, första dagen hade vi jättemysigt även om herrn somnade tidigt...vackert och svalt med fantastisk utsikt vart vi än tittade...Mitt största klagomål är nog att Brad fick PMS eller nåt, jag har ingen aning om varför som vanligt, men grinig var han och fortsatte vara i flera dagar! Den enda orsaken jag kan se är att jag inte kunde gå med på hiken och att det förstörde hans plan...men som vanligt är det ju bara spekulation kan lika gärna var nåt helt annat!! Jag har slutat att reagera för mycket på hans gringa humörsvängningar, vill han vara sur utan att tala om vad det är så var sur då :) Det har gått över nu kan jag tillägga fast han är ju inte här förstås :D:D:D:D:D

Vi kom tillbaks på Torsdag eftermiddag och jag gick med en gång ut på en tjej happy hour i Old town Arvada...Det var skönt! Jag kom hem och då sov Brad på soffan igen :D

Fredagen vaknade jag till dom fruktansvärda nyheterna om skjutningen i Aurora...ingen jag kände var tack och lov där men mestadelen av morgonen och dagen gick åt till att följa nyheterna om detta! Sen att följa dessa konstanta diskussioner om rätt till vapen!!! Jag blir så trött på dom konservativa dårarna här borta som tycker att det är var mans rätt att ha vilka vapen han vill i byxfickan!! Jag tänker inte gå in allt för mycket i denna diskussion men om en galenpanna med geniliknande intelligens enkelt kan fixa vilka vapen han vill, vilken ammunition han vill på lagligt sätt och via internet dessutom, det finns absolut ingen koll på vem eller vilka som handlar vad... Det måste ju vara nåt fel i samhället eller????!!! Nä fram med lite förbannade lagar och rutiner som stoppar vem som helst från att köpa vad som helst utan kontroll! Jag skiter väl i om människor har ett vapen hemma i garderoben för att skydda sig själva ( inte för att jag nånsin skulle ha det, jag dör hellre än att skjuter nån annan ) eller några jaktvapen för att jaga!! Men nån form av varnings signal måste ju dyka upp när en helt vanlig student går och inhandlar minst 4  både semi automatiska och vanliga pistoler inom loppet av några månader och dessutom köper upp sig på skyddskläder av "swat team" modell och ammunition som hade räckt för ett mindre armé förband i nåt krig?!?!?!?!?!!? Vad fan gjorde skolan när ett av deras genier helt plötsligt inte presterar och dessutom hoppar av sitt doktors program?!?!?! Nån form av medelande till myndigheter borde ha inträffat både om knepigt avhopp från skolan och om alla inköp!!!! Nä det kan väl hända att folk som vill ha vapen ändå kan få tag på dom och allt annat tjaffs dom säger, men om den här killen hade blivit förhörd om varför han köpt allt detta för nån månad sen så hade han troligtvis brutit ihop och dom hade kunnat stoppa denna fruktansvärda händelse - troligtvis önskade galningen inget hellre än att bli sedd och upptäckt innan det var försent - det är ju ganska uppenbart att människan har fått en total kollaps och  troligtvis lider av både den ena och den andra mentala defekten!! Men va fasen Dödsstraff fixar ju allt!!! Även om det är i efterhand!! NÄ detta är saker jag inte tycker om med detta land!!! Var och en för sig själv, problemen finns inte innan dom hänt!

I vilket fall som helst så  fixade jag grillade revben till kvällen! Kish kom över och åt med oss! Brads humör kulminerade denna kväll och antagligen gick PMS problemen över efter det! För på lördagen var han på gott humör igen :D

Lördagen gick åt till trädgårdsarbete och mer tvätt sen åt vi bara hamburgare innan vi tog en promenad med Bode och sen ett pitstop hos Linda & Mike...längre stopp än väntat så klart :D

I Söndags så åkte vi till Farfar, Brad skulle byta olja på bilen och Farfar fixade oss BLT´s till lunch :) Jag hade redan innan vi åkte fixat en marinad till fläskfilé - en asiatisk variant med kokos mjölk :D Blev kalas gott!!! Så det åt vi till middag på kvällen sen!

I måndags så åkte Brad...Jag åkte och jobbade på Senior center och sen en snabblunch med Farfar innan jag åkte hem igen! Hade tänkt jobba men det gick bara inte...:D Istället kom Linda och Peg över och delade en flaska Rosé vin med mig :D Trevlig eftermiddag! Lite senare på kvällen kom Sheryl över med Napoleon...min extra hund denna veckan :) Hundstackarn har nåt fel på nån muskel så han får extrema smärtor efter han har överansträngt sig lite...Det ljudet han avgav efter att ha lekt lite i vatten vill jag inte höra igen så det blir inge mer med det! korta promenader får han enbart nu!

Igår så fick jag gå upp mitt i natten (5.30) för att ta hundarna på promenad innan jag skulle infinna mig på Senior Centret igen, Cowboy Breakfast och jag fick hjälpa till att servera! Klockan 8 var jag där och var väl hemma strax efter 9.30 igen...Sen fick jag sätta fart med att jobba, vilket jag gjorde! 6 timmar satt jag och pillade med det...efter det var det dags för matning av hundar...Napoleon matvägrade och Bode ville ha hans mat så blev en lite jobbig eftermiddag...fick tvinga ut Bode ( och mig ) på promenad i hettan för att se om Napoleon ville äta då....Nä! Vi kom tillbaks och jag fixade mig lite rester och gick sen och dushade innan jag kollapsade på min soffa på uteplatsen :)

Ja men så där ser den sista tiden ut :) Hur har ni haft det??? :D
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar