söndag 8 juli 2012

Måndag igen...bara 2 dagar kvar

Denna veckan bara försvann, ok vi spenderade stor del av den i Estland men ändå! Känner mig väl egentligen ganska redo för att åka "hem" men samtidigt - inte alls redo! Det är ju så himla mycket jag inte hunnit med och personer jag skulle vilja ha träffat mer och längre...men vad ska man göra liksom...kan ju inte stanna här för evigt, även om det känns rätt lockande just nu :-) Talinn och Riga var ett par riktigt trevliga dagar, förutom att både jag och Brad hade magproblem så var det helt fantastiskt! Vackra byggnader och annat fint, så tydligt med det sovjetiska i båda städerna :-) vi promenerade runt hela gamla stan i båda städerna och åt och drack gott överallt! Dit åker vi gärna tillbaks :-D Vi kom hem ifrån Talinn kl 10 på morgonen i fredags, fixade lite här hemma inför korvgrillar partyt åkte sedan in till stan för en sista pubkväll...trevligt var det :-D det var en salig blandning av människor och jag njöt av varje sekund, trots extrem värme och fuktighet överallt! Det ösregnade så gick ju inte att sitta ute, men det var ungefär som en ångbastu där vi var :-D gick åt en del öl om man säger så;-) Efter denna sena afton var det på morgonen dags att börja fixa inför korvpartyt, shopping och ställa iordning bord och annat då det fanns viss risk för regn :-) det blev inget regn men...Det blev en jättetrevlig eftermiddag och kväll, alla mina närmsta och käraste som jag saknar så mycket när jag är där borta! Bra avsluts träff! Nu är det alltså bara två dagar kvar...idag ska jag umgås med min syster hela dagen och sen hem och försöka packa en första provpackning, vi har väl sisådär 4 väskor, eventuellt blir den 4:e ett specialbagage då vi köpte på oss en fräck tavla i Tallinn :-D då kish redan har med ett specialbagage för Linda så kan vi inte lägga på nåt mer på honom, han är hypernervös nog över bara det! Kanske att vi kan få stoppa i nåt litet i hans handbagage, men det är allt så vi får se hur vi får till det :-) imorgon ska vi lämna av Kjell o Marias nyckel och sen åka och shoppa upp oss på det sista, kryddor och godis, efter det blir det kebab och mer packning :-) onsdag.morgon åker vi :-( Det här varit ett gäng härliga veckor, inte mycket till svensk sommar, men vad gör det när man får komma hem :-) Nä nu ska jag gå och sätta på lite kaffe och invänta alla sömntutor, mamma är en av dom :-D Ha en underbar dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar