lördag 28 juli 2012

Lördag morgon

Idag blir det till att underhålla Oskar i några timmar innan avfärd till Emilys bröllopsfest! Linda & Mike ska fota bröllopet så vi får ta med Oskar till festen sen! Lite annorlunda bröllopsfest blir det, ska bli kul!  Alla ska ta med en maträtt för 4 med recept och lite bakgrund...Vi tar med Pizza Sallad :D Allt ska sen sammanställas i en kokbok till brudparet!! Väldigt kul idé måste jag säga!

Brad kom hem vid 16.30 tiden igår efter en lång körning från New Mexico...Helt ok att vara trött efter det :D Själv har jag varit helt slut hela veckan, men tror jag har nån förkylning på gång...har små ont i halsen, känner mig tät och har huvudvärk...så bara att avakta och se om det bryter ut ordentligt eller ej! Inte konstigt man blir sjuk här dock! Varmt som en torrbastu ute....Luftkonditioneringen går på högvarv, så kallt - varmt - kallt - varmt! Hundarna har gett mig att göra dessutom!!! Har knappt vågat lämna dom då Bode har varit väldigt mån om sitt revir...och den lille skiten gillar ju att retas :) Jag hittade ett litet hjälpmedel i torsdags dock! Tog hundarna till hundparken och körde slut på dom där - mycket lugnare och snällare efter det! Idag har jag ju assistans så får se vad vi hittar på med dom! Vi får se hur det går med Oskar och den lilla hunden, kan bli jobbigt då Napoleon har ont och Oskar älskar små hundar och kan vara lite hårdhänt...kanske vi får ta Oskar nånstans så Napoleon får vara ifred! :) Vi får se! Jag har gått upp före 6 varje morgon denna veckan då hundarna börjat bråka - idag när Brad är hemma...Då sitter Bode snällt och stirrar på mig vid halv sju, gnäller lite tyst men inte värre, brydde sig inte ett dugg om Napoleon!! Balansen återställd i huset? Bode tror att han är min Pojkvän när Brad inte är hemma så kanske :D:D Eller har mitt hårda jobb med att försöka få dom sams gett resultat? Knappast ;)

I veckan för övrigt har jag inte fått gjort så mycket...Onsdag var det Kathy´s födelsedag så vi var där på middag, blev kvar rätt länge - trevligt! Torsdag blev det över en timme i hundparken sen en sen lunch i Morrison också det väldigt trevligt! Lite middag här hemma...sen gick vi över till Linda, senare på kvällen och där satt jag till 22.30 eller nåt innan jag gick hem och la mig :D

Igår - hundparken igen, vi var där vid 8 snåret och sprang runt där i nån timme! Sen åkte vi hem och jag fixade lite innan jag åkte och handlade, mat och öl :D Viktiga saker! Har klarat mig ganska bra i veckan på de 6 ölen vi hade hemma :) Men nu är det helg och fortfarande semester så....köpte lite vitt vin också...det har fått lite ny tändning hos mig, så gott med ett glas iskallt glas vitt eller Rosé vin när det är så här varmt :) Kanske lite mindre kalorier i också, kanske ;) Det åskade och blixtrade och öste ner regn igår på eftermiddagen, så himla skönt!! :D Hundarna var inte lika exalterade :D Jag vet ju att Bode inte gillar åska men i jämförelse med Napoleon:
Om jag stirrar in i väggen här så kan inte åskan ta mig.....:D

Men sen kom vinden, jäklar vad det blåste!! Fördelen med det, vi sov med fönster öppna istället för AC igår :D:D:D Härligt...

Vi grillade lite Hamsteak och ananans till Middag, tog längre tid än väntat då vinden kylde av grillen rätt bra! Efter det så skulle vi kolla OS invigningen, jag såg kanske 30 minuter innan jag sov - som sagt jag är inte helt 100% alltså :) Slumrade och vaknade om vartannat fram till Midnatt då jag gick o la mig på riktigt! Brad sov redan gott där uppe! Dom säger ju att sömn är bästa läkemedlet så det kör jag på :D

Nä nu ska jag ta och sätta lite fart här, hundar och män måste vakna så vi kan ut på promenix innan det blir för varmt igen! Sen kanske jag måste åka till Ross en snabbis...har inget att ha på mig till festen i eftermiddag...Skit också :D:D:D

Ha en fin lördag!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar