torsdag 25 augusti 2011

Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra :)

Funderar på att lägga mig i soffan o kolla upp alla såpor som är så där 2 månader före dom i Sverige! Och sen naturligtvis lägga ut hela förloppet ( ca 2 dagar i såpavärlden?? ) så jag förstör 2 månaders tv tittande för någon där hemma :D:D Nä jag tror faktiskt att jag hellre skrubbar lite golv eller nåt :)

Jag har faktiskt vissa planer idag, ska ladda ner mina och Brads bilder från sommaren och även från kökets demolition :) Måste ju lägga ut så man ser före och efter bilder...Det där tar alltid längre tid än man tror :) Jag ska ta och borsta min hund också, han har mängder av små irriterande hår som sätter sig överallt just nu! Vad jag INTE ska göra, är att ta med honom på promenad när skolorna slutar - sååå många barn att leka med ju - den jäkeln är så stark så det går inte att hålla fast honom när han bestämt sig...han har inte riktigt börjat lyssna på mig än heller så det gör jag inte om :) Hade en sån insident igår, en liten pojke som först ville klappa och sen blev rädd, Bode ville inte sluta leka vilket gjorde att han drog omkull mig...Så inte nog med att man har blåmärken på armarna nu har man även grässkrapsår på knät! Jag fick fast honom kan jag säga men jäklar!!!!! Efter det höll han sig ganska lugn, han fattade nog att det där var inte bra :) Efter den insidenten skulle vi promenera bort och hämta Erik vid skolan, jag fick hålla honom i halsbandet för att han skulle vara lugn! Det gick ganska bra trots allt :D Till och med Erik som inte är överförtjust i vanliga fall, tyckte promenaden hem ( 5 minuter) gick ganska så bra :D

När vi kom hem berättade Erik allt om hur tråkig skolan är: man får ju inte prata nånstans :) dom gula blixtarna som kan döda en och om tornados, vulkaner, tsunamis, vithajar ja You name it :D Liten domedags pojk det där :):)

Brad kom hem sent efterssom han var tvungen att köpa nytt batteri till bilen,  sen var han trött! Så så mycket mer spännande hände inte på kvällen!  Däremot fick jag gjort i ordning på mina klädeer och gästrummet, det var väldigt skönt :) Märkte dock att jag måste nog köpa lite nya kläder - Ross kanske ( Linda??!! ) ?? :D Dress for less, Ross är grymt bra :) Men har fortfarande inte fått någon veckopeng så det får vänta, tänker inte spendera mer av mina små fjuttiga dollars jag har sparat :)

Jag har också kollat runt på jobb...men så har jag ju ett litet dilemma :) jag vill ju absolut inte jobba när alla mina besök kommer :D Har ju först mamma som kommer nu 4-18 Oktober redan, sen har jag min vän Susanna och hennes Rickard som kommer över Jul/Nyår och nu har min älskade syster också beställt biljett :D 6 -21 Mars...Jag tror jag måste skaffa ett jobb som bara är tidiga mornar eller tempjobb som gör man kan tacka nej till jobb om man inte kan?!?! Shit va jobbigt!!! Det bästa hade ju vart att kunna jobba hemifrån när man har tid !!??!! Kan man bestämma det tro? Jag får nog börja titta på lite sånt känner jag :) Har faktiskt börjat tänka på skola också...Känns kanske som att man har ett litet bättre utgångsläge med lite US utbildning....Men alla skolor här kostar ju pengar så vi får väl se!

Jag är Överlycklig över alla besök som jag kommer få mitt första ca halvår, kommer kännas mycket lättare :)

SMS från Linda :) Vi ska visst in till storstan Denver idag - wiiiiiiiiii så kul, nu behöver jag inte fundera på vad jag ska göra längre :D Brad har efter skolan konferens så han är inte hemma förrän sent, så jag kan ju pilla med bilderna i eftermiddag...eller hur?! Hinner nog borsta hunden också....kanske ;) Annars är det ju alltid en dag imorgon också :D

Ha en Fin dag / kväll :) Min blev just mycket bättre ;)

4 kommentarer:

  1. Måste säga att dagen blir bra mycket bättre efter att ha läst lite här:) Vad hände med hemmafru jobbet du sökte? Själv jobbar jag inte alls bara leker hela tiden;) Saknar dig redan , mars känns långt bort....

    SvaraRadera
  2. :D Härligt att man kan roa nån, mitt huvud värker efter tailfeathers besök igår :D Hemmafrujobbet verkar inte gå igenom, mannen verkar tycka jag ska tjäna pengar??!!! WTF??!! Här har man flyttat runt halva jorden liksom.....:D Saknar dig med älskade syster mars är jättelångt borta...:(

    SvaraRadera
  3. skaffa en gentle leader till hunder! gör underverk!!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Linnéa, det är en sån vi har, den satt nog lite löst dock :) Har spänt den lite nu - så nu handlar det nog bara om att använda musklerna och få den rackarn att lyssna på mig också :) Alla tips är välkomna så keep ´em coming :)

    SvaraRadera