onsdag 31 augusti 2011

Onsdag - Idag ska jag plantera om blommor

För jag köpte en hel drös med nya Limegröna krukor på IKEA igår! :) Limegrönt har blivit min nya favvo färg på köks accessoarer! Så det blev 6 nya krukor och en ny vattenkanna, sån man vattnar blommorna med :) och en diskborste  i Limegrönt :) Köpte en gardinstång också plus lite annat smått o gott :) Men inget av det i limegrönt, det hade ju bara blivit för mycket eller hur :D

IKEA Var faktisk helt ok, folkmängdsmässig :) Både jag och Linda kände oss lite besvikna dock - upplägget var annorlunda än hemma i Svedala: Det var liksom badrum ihop med sovrum lite hitan o ditan - hur tänkte dom då??! Väldigt rörigt men Jag hittade nog vårat kök i varje fall och Matbordet vi måste ha till :D

Lägga in bilder var ju så där lätt, hur gjorde man Annkin??! :) Bildupplägget blev väl inte så snyggt men ni ser ju i varje fall! Mörkbrunt är en bra färg tycker jag...klassiskt! Bordet är också i mökbrunt och så även skinnet på stolarna :) Hade gärna kört högglansigt svart eller vitt men jäklar vilket jobb, sen är risken ganska stor att jag tröttnar efter 2 år - och det är ju ändå en hel del pengar :) Denna kombinationen dom hade på IKEA kostade med alla vitvaror $7500 - riktigt bra pris - vårt hamnar nog på $1000 till :) Sen ska vi ha bordet som kostade ca $1100 med stolar och allt...Inte konstigt vi inte kan åka på bröllop kanske :D Det bästa utav allt: Maken tyckte det var jättesnyggt var överlycklig över att jag inte valt ett högblankt svart (vilket han trodde) och vill åka o köpa ganska omgående och dessutom anlita folk att mäta, beställa, installera m.m ca $1000 till bara för det - men bättre göra det rätt med en gång?!?!? Kors i taket, går Jesus i kortbyxor igen?! :D:D:D

 Vi hade ju förväntat oss att shoppa loss totalt i Svenska Foodmarket också men NÄHÄ?!?!?! WTF ?? Förstår precis vad en annan av svensktjejerna menade med att det inte fanns nåt där...Pepparkakor och räkor visst Köttbullar och sill visst men INGET godis, ingen prinsesstårta och värst av allt Inga Delicatobollar eller dammsugare!! Det var ju det vi skulle haft till lunch ju :D Nä det slutade med att jag kom hem med hallon/blåbärssylt och en flaska flädersaft! Linda köpte räkor, prinskorv, älgpasta och lite annat smått - Katastrof!!! Men vi kollade med tanta i kassan och hon sa att nästa månad får dom in lite mer och sen efter det så kommer julgrejerna! Det är bäst för dom att det blir bättre annars måste vi ju börja klaga!!!!!

Efter denna chockupplevelse hade vi ingen lust att äta lunch på IKEA ( vi hade ju redan ätit frukost där - svenska pannkakor ) utan åkte hem till Linda och gjorde pasta och prinskorv - det närmaste vi kunde komma Falukorv och snbbmakaroner :) Fick naturligtvis ta en öl till det också! Snacka om desperate housewives :D

Jag gick hem efter detta och tog det lugnt ett tag, packade upp mina nya grejer mm. Sen tog jag Bode på en promenad - helt galen var han...började hoppa upp på mig och bete sig så jag blev skitarg och gick hem efter bara 20 minuter! Jäkla hund! Sen spenderade han resten av eftermiddagen/kvällen med att skälla på mig och morra! Tror vi är på väg att ha en ordentlig kamp om vem som är King of the castle här hemma!! Kommer ha träningsvärk ett tag framöver tror jag :D Men det blir nog värt det! Måste ju försöka få honom lugnare till stackars mamma kommer annars får han flytta hem till farmor o farfar - då hon är livrädd för hundar :S Just nu ligger han o sover på sin stol och är hur lugn och söt som helst :)

När Brad kom hem så var han väldigt mycket mer talför än dagarna innan, så nu känns den biten bättre :) Inte så mycket att gnälla över just idag alltså :D  Tror i all ärlighets namn att han var skräckslagen att jag skulle hitta det dyraste köket på hela IKEA och att jag inte skulle nöja mig med nåt annat - är jag amerikanska eller??!?!?!! :D Så när han kom hem och upptäckte att jag hittat kök m.m som faktiskt var helt ok prismässigt så blev han jättenöjd och glad :) Varför inte bara säga: Du kolla nu inte på allt för dyra grejer vi har si och så här mycket pengar att spendera?! Så hade han sluppit oroa sig i nödan :) Amerikaner....

Vi hade en trevlig kväll med grillad kyckling och squash ( Tack Linda den var grymt god ) med en sallad bredvid! Med den dieten vi hållt här det sista så kommer jag vara i tipptopp form på nolltid - en riktig GI / Atkins diet :D Behöver bara börja motionera också kanske :) Vi ska åka och köpa min cykel här i dagarna! Det duger bra som motion, tycker jag i varje fall :)

Idag ska vi åka till Kohls när Brad kommer hem och köpa lite handdukar m.m sen är jag nog ganska nöjd med shopping för ett tag :) Måste fixa mitt lag inför Fantasy Football draften idag också! Har ingen aning om vad jag sysslar med men det blir nog bra det med - jag säger som jag sa från början - jag går efter cute guy listan så kan det ju inte bli annat än perfekt :D

Nä nu dags för lite frukost innan jag börjar plantera blommor och sånt :)

Ha en trevligt Onsdag (kväll) :)


  



4 kommentarer:

  1. Låter som den perfekta dagen igår. Köket ser ju jättesnyggt ut och bordet både snyggt o praktiskt!!:) Ja verkar som om din kära lilla hund är i trotsåldern och skall testa vem som vinner. Vi får väl se hur lätt detta blir när jag kommer:D:D

    Härligt att Brad tyckte om ditt val, så mycke lättare när man tycker lika :)
    Måste hitta hur man går in som medlem så jag slipper lägga kommentarer som anonym
    puss/mamsen

    SvaraRadera
  2. Skaffa dig en Gmail - email adress :)Du kommer kunna använda den på alla bloggar mer eller mindre :)

    Trotsåldern, japp!:) Blir nog bra, han beter sig jättebra fram tills han inte gör det :D typisk 3 åring ;)

    SvaraRadera
  3. Om jag vist hur man lägger in bilder snyggt här skulle jag dela med mig:) Förra bloggen hade galleri...mmmm men jag har ju valt en tonad bakgrund så då får man en fin vit ram runt bilderna, den syns inte när man har vit bakgrund...det går att flytta runt och ibland lyckas jag bättre.

    SvaraRadera
  4. Ja men dom vill ju inte allid flytta dit jag vill ju :D ja ja det får bli som det blir ni ser ju det jag vill att ni ska se ändå :)Tack för tipset dock :D Puss

    SvaraRadera