måndag 22 augusti 2011

Snart en vecka....

Howdy :)

Har bestämt mig för att skriva lite om mitt nya liv här borta i Colorado USA...

Jag kom hit förra Tisdagen efter mer eller mindre ett års väntan på att Visum och annat skulle bli klart. Jag och min man Brad, gifte oss förra sommaren och trodde kanske det skulle ta 5 månader - det var ett jobbigt år kan man lugnt säga! Jag är en person som inte gärna fattar beslut, men när jag väl gör det så vill jag allt ska hända med en gång - Inget tålamod helt enkelt!:) Vilket gjorde att jag sa upp lägenheten och flyttade ut i September 2010 m.m

Som tur är så har jag en väldigt bra och snäll f.d chef som lät mig bo i en övernattningslägenhet ovanför kontoret :D Väldigt snällt, men kontoret ligger ju i ett industriområde och några månader där hade väl varit helt ok....det blev 8 månader :S Ja ja men nu är jag ju här i varje fall :D

Nu börjar det spännande med att försöka komma in i en helt ny värld, med nya seder, nya vyer tja nytt allting! Har ju inget jobb ännu och har ingen aning om vad jag vill göra eller kan göra här borta?! Så det kommer väl bli ett par månader med att helt enkelt vara hemmafru och ta långa promenader med min nu Stora hund ( när jag lämnade honom i Maj förra året var han en liten valp ) Vi får se hur länge min man tycker att jag kan snurra omkring här hemma utan att dra in pengar till hushållet :D

Ja men en liten start på denna blgg får nog räcka för idag...Ska snart hänga lite mer tvätt för att sen ge mig iväg på lite shopping med min bästa vän Linda ( som bor runt hörnet - hennes FEL att jag är här nu förresten :) ) sen ska vi ät lite lunch ihop - typsikt hemmafruliv kan man säga :D

Hoppas att nån kan tycka detta är roligt att läsa, annars blir det en bra dagbok för mig själv att föra :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar