onsdag 24 augusti 2011

Nu är man definitivt utlandssvensk :)

SWEA Poolpartyt -

En riktig höjdare :) Så himla kul att träffa alla, allt från nykomlingar som mig själv till härliga kvinnor som varit här sen 1968 :) Fantastiskt roligt att höra dessa olika historier, fast dom flesta har ju hamnat här av samma anledning - En Man :)  Det som dom flesta inte kan skylla på (som jag då ) är att man snubblat över mannen genom sin bästa väninna från Sverige som flyttat hit :) Den är ganska kul faktiskt! För Er som inte vet så är ju min Brad bästa kompis med Lindas man Mike :) Så våra träffar är väldigt trevliga och bekväma, för alla parter :D Kommer i vaje fall bli medlem i SWEA Denver från o med den 1/9, ser fram emot många trevliga träffar i framtiden :)

Natuligtvis så slog ju den värsta Jordbävningen i Colorado på 44 år till natten till igår...Inte för att vi kände nåt här uppe i Denver området men ändå :) Hurricane Irene är på väg in också - känner oss ganska skyddade här uppe mot just såna grejer, men är ganska övertygad om att en Fet Tonado kommer väcka oss till liv här också :) Ja ja spännande nästan jämt! Här är det värmen som är det värsta just nu, ska bli 98F idag med, vilket är ca 37C - Lite varmt för min smak!:) Man märker dock att det är lite senare på sommaren, mornarna och kvällarna är riktigt sköna :D

Idag ska jag försöka ge mig på klädmassorna som just nu ligger utspridda på gäst sängen...Vet inte hur jag ska få plats med allt :) Får ta och rensa ut i garderoberna och hoppas att stackars Brad inte blir helt galen...Inte lätt för den stackarn :D Vi behöver få ordning på köket ganska snart så vi får ordning och plats med alla grejer, så kanske han får det lite lättare med min invasion av hans ungkarlshem :D Igår plockade jag upp en hel del grejer från mina lådor i källaren - ett år senare kom jag ju knappt ihåg vad jag hade där, det var en hel del kära återseenden och en hel del varför i helskotta skickade jag över det här?! :D Så är det väl kanske alltid...kändes ju som Sophies val när man skulle välja ut vad som skulle med och inte...en hel del fel val tror jag jag måste erkänna rakt av :) En duk som jag inte ens tror jag gillade från början?! En sliten plast karaff med turkost lock?? Ja och en hel del andra skumma grejer :) Ja ja det är ju bara o slänga och det var ju inte vikten som räknades på mina 1x1 meters lådor som skickade över så....

Nä men nu är kaffet uppdrucket så det är väl dags att sätta lite fart kanske!

BTW Grattis igen mamma på Födelsedagen hoppas du haft en bra dag :) Kramisar <3<3<3

Ha en trevlig dag / kväll :)












1 kommentar:

  1. Det är så kul att kunna följa din vardag där borta i det stora landet:) Mamsen

    SvaraRadera