tisdag 23 augusti 2011

Vad ska man göra idag då :)

Godmorgon :)

Klockan är 7 på morgonen, jag sitter med mrgonkaffet och försöker fundera ut vad man ska göra idag...Har ett Poolparty med SWEA ( Swedish Women´s Educational Association ) ikväll men innan dess!?? :D

Swea är väl en sån grej som jag inte direkt själv kunnat se mig involverad i men nu som utlands svensk är det en helt annan historia :) Då jag måste börja leta efter jobb och försöka skaffa mig lite nya vänner så är nog SWEA den bästa vägen att gå...Ska bli riktigt kul att se tjejerna igen :)

Satt och surfade på jobb igår...blääääääääää va tråkiga grejer som finns tillgängligt, väldigt många sekreterar jobb - hahahaha :D Det går ju inte, speciellt inte här borta! Telefonförsäljare...Callcenterjobb, hotelljobb nattetid och helger - det gillar ju inte maken! Hittade ett som var bra, köra 2 skolpojkar till fotbollsträningen 2 dagar i veckan...:D Det enda som faktiskt var intressant var ett jobb som administratör för en ideell organisation som jobbar med de hemlösa här i Colorado! Väldigt många bra förmåner lite sämre lön, problemet med det är ju att jag inte behöver några förmåner efterssom Brad jobbar statligt och jag ingår i hans :) men men - viss lön får man väl, hoppas jag :D Måste få mitt Social Security nummer innan jag kan ansöka om nåt ändå....

Sitter och letar bil också, just nu är jag helt beroende av Linda om jag vill ta mig nånstans på dagarna, det finns inte ens en affär på gångavstånd och några bussar går det ju inte här borta - helt Bil beroende - sjukt! Min stackars hund vill ju inte bara gå omkring i det här Desperate Housewife området heller, det finns ju lite gräsmattor och så men ändå....

Fick ett roligt brev från Svenska försäkringskassan igår - vad ska du göra utomlands? Finns 5 kryssrutor:
* jag ska arbeta och bo utomlands och fyller i uppgifter om arbete.
* jag ska bo utomlands och arbeta i sverige och fyller i uppgifter om bosättning.
* jag ska både bo och arbeta utomlands och fyller i både och.
* jag ska söka arbete och bo utomlands och fyller i både och
* jag ska studera och bo....Ja ni fattar :)
Varför ska försäkringskassan i sverige ha dessa uppgifter?? Ska jag sjukskriva mig i sverige kanske när jag blir sjuk? Och vad fasen ska jag fylla i liksom? Ja ja det är väl bara o skriva nåt :)

Vi har Värmerekord här i Colorado dessutom, värme är ju inte min grej riktigt men ska väl inte klaga - igår hade vi 38 grader ska bi lika varmt idag och mer eller mindre resten av veckan...Inget Hav som svalkar av heller! Njae Juli - Augusti får nog bli Sverige för min del i framtiden :D

Brad har mycket i skolan nu dom första veckorna på terminen så jag har rätt mycket egentid - jäkla tur annars hade vi nog slått ihjäl varandra - Inte lätt att flytta ihop så här som vi fått göra det, en annan har ju haft ett år på sig utan sitt vanliga liv och grejer - Det har inte han, uppenbarligen :) För stackars Brad börjar den förändringen först nu...Jag försöker att hålla käft och inte bli povocerad, inte lätt kan jag säga:D

Nä idag får bli att göra i ordning i mitt badrum, tvätta en tvätt till, kanske börja kolla i mina lådor i källaren och se vad jag har här egentligen?! Dagarna går rätt fort när man börja med sånt där! Ska ju åka vid 17.30 också...Får inte glömma Myggspray, dom äter upp en här för tillfället och myggen här kan ju ha West Nile viruset, vad det nu innebär :) Ska nog ta Bode på en promenad i värsta värmen också, Brad kommer hem sent så bäst att han får gå av sig lite!
 
Dags att sätta fart tror jag  - Ha en bra kväll hemma i Svedala <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar