söndag 28 augusti 2011

Söndag...tja fast va spelar det för roll ?!?! :D

Dagen igår var riktigt lyckad, svärföräldrarna kom och plockade upp mig vid 10 snåret och tog mig till Costco - där inhandlades 1 styck eltandborste, 1 styck hårfläkt, vi inspekterade en möjlig cykel till mig - verkar helt ok faktiskt, plus en massa mat grejer som jag passade på att handla när vi ändå var där :) Jag ÄLSKAR Costco :) Dom har precis allt! Tur jag inte har ett eget kort där ( Ännu ) hade blivit väldigt dyrt :) Man måste liksom vara medlem för att få handla där, jag har tur dock - både Linda och Svärföräldrarna har :D

Efter Costco så åkte vi och åt lunch på Red Robin, typisk amerikansk Diner liknande restaurang där dom serverar allt från smörgåsar till Steaks. Rog ville naturligtvis ha en burgare och jag o Kathy var rätt nöjda med varsinn sallad :) Vi hade väldigt trevligt pratade om allt från hund träning till när vi ska ha vår Wedding reception för den amerikanska delen av familjen/vännerna :) Vi bestämde att det får bli när mamma är här i oktober :) Så nu får "vi" börja planera ;) jag sa bestäm du hur du vill ha det.... ( har lite dåligt samvete för att vi smet iväg till sverige och gifte oss i smyg ). Jag kan hjälpa till såklart men lägg upp festen som du vill :) Tror hon var ganska nöjd med detta :D Vi ska skriva listor på vilka som ska bjudas och försöka få iväg dom ganska snart...Släkten är ganska utspridd här så man får va ute i god tid :) Kommer nog bli en kul fest så kör på :D

När jag kom hem och kollade posten så hade jag fått både ett Reciept notice och ett Welcome notice Från The United States Of America :D fattar inte riktigt vad jag ska med dom till men det var ju trevligt av Uncle Sam :) Fick mitt social security Card i fredags också så jag antar jag kan börja leta jobb nu ?!?!?! Konstigt att alla dom här grejerna går så fort när det tog ett år för dom att få till min intervjuv och låta mig komma hit?! Skumt tycker jag!

Jag satte igång o fixade en Stroganoff till mina nära som var och hikade 2 st 14´er toppar: Gray´s & Torrey´s - dom verkade ha klarat det toppenbra! Vet inte om det nånsin kommer vara ett mål för mig att klara av - och ärligt talat så dåligt som jag mår uppe på höjderna så vet jag inte om jag vill ?!!? Vi får se :) Dom kom i varje fall hem och mådde förvånansvärt bra...Linda & Mike hade med sig en bröllopspresent till oss - Min vän känner mig <3 En soda streamer med tillhörande lemon/lime mix :) Jag har ju fått Brad hooked på Loka hemma i sverige så han var rätt nöjd han också ( speciellt med tanke på att han kommer spara ca 200 kr i månaden på mitt bubbelvatten från costco ) Vi hade i varje fall en riktigt trevlig och avslappnad middag - All mat tog slut o jag som trodde jag skulle ha lunch i veckor :D Bättre betyg kan man ju inte få...jo kanske - Oskar åt 2 hela portioner!!!!!!!!!!!!!!! :D

Idag bli det att åka in till Denver för att se om vi kan se när cykel racet kommer i mål :) US Pro Cycling Challange har pågått här i colorado bergen den senaste veckan och idag ska dom komma i mål  i centala Denver...Inte för jag bryr mig så nämnvärt om cykelracet i sig men det ska bli kul att komma ner till stan - många matstånd och riktig feststämning förväntar vi oss :D

Inväntar nu en Skype session med familjen hemma i sverige - dom firar mammas födelsedag och har lite kalajs! Såklart att vi får ha familjeskype då eller hur :)

Ha en bra dag / Kväll :)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar