lördag 27 augusti 2011

Vissa är iväg och hikar en 14´er - vissa shoppar istället :)

Idag är man själv här nere i "låglandet", Brad, Linda, Mike, Kish, Emily och hennes Chris är uppe i bergen för att bestiga en 14000 feet hög Peak ( 4267 meter ) - Jag kan inte följa med, lider av extrem höjdsjuka när jag kommer upp till 12000 feet ( 3658 meter ) Förhoppningsvis acklimatiserar sig kroppen inom en inte allt för lång framtid så man kan haka på.....Här nere i Denver området är man ju på tillräckligt hög höjd för att en annan från havsnivå ska känna av det som det är, Mile High city - 1600 meter över havsytan :):)

Tack o lov så har mina underbara Svärföräldrar tagit ansvar för mig idag, barnvakter helt enkelt :) Så kl 10 hämtar dom upp mig här så ska vi åka till Costco och sen äta lite lunch ihop! jag behöver Elprylar då jag lämnade dom flesta hemma i Svedala :) Hur kan man leva utan en eltandborste eller hårfläkt liksom??!!! :D Får åka och hämta lite vatten också...av någon anledning som jag absolut inte förstår, så enivsas min man med att inte installera vattenfilter så man kan dricka vattnet ur kranen - nä vi ska åka och hämta vatten i stora monster Jugs, kostar typ 50 cent / gallon eller nåt också!

Efter min shopping runda så åker jag hem o lagar i ordning lite mat till bergsbestigarna och förhoppningsvis har dom lite energi kvar för att umgås lite över några öl :D

Igår va en riktig slappedag...mådde som sagt inte bäst efter en Tailfeathers kväll med tyska besökare :) Men men det var kul så...Åkte till bästa Ansi som hade bakat Tekakor och gjort i ordning en riktig lyxfrukost, kändes som en äkta svensk sådan :) Fantastiskt gott och trevligt. Mådde helt ok under tiden vi var där sen kom det tillbaks :D Jag o Linda bestämde oss för att Nä idag får det bli soffan :) Av nån anledning så mådde hon typ som jag fastän hon inte var med på tailfeathers - Kollektiv bakfylla??!! Vi la oss på soffan i hennes källare och tittade på  en riktig chick flick - Sweet home Alabama :) Vi hade till och med en tår i ögat här och där...då kan vi ju inte må 100% eller??!! Vi följde upp med en timmes program om Prinsessan Diana...Ni förstår ju :D Ja ja vad är en dag i livet liksom... efter det gick jag hem och vi var slappa hela kvällen! Härligt, precis vad jag behövde!! :)

Dagen innan vi gick till Taifeathers var lysande! Det är perfekt med tusristbesök, det är då man får se saker :D Vi tog oss till Downtown Denver och promenerade runt på 16 Street Mall, gå-gata typ, liknande, bara bussar som åker där i varje fall! :D Massa affärer och på den gata där H & M Öppnar nu i höst YEAY!!!! Vi gick upp till The Capitol building och hör o häppna, efter 11 års besökande av Denver så var det första gången jag gick in i byggnaden :) Ganska så kul faktiskt :D Sen var vi smarta människor redo för en promenad ner till restaurangen Buckohorn exchange (http://www.buckhornexchange.com/ ) för en lunch...vad vi inte tänkte på var att det var ca 40 grader varmt och mycket längre än dom 2 centimetrarna på kartan :D Jag höll på att dö!!!!!!!!!! Shit, huvudet bultade, trumhinnorna kändes som dom skulle explodera - var tvungen att stanna och böja ner huvudet för att inte svimma - fy fasen!! Men när vi väl kom dit var det "nästan" värt det :) Fantastiskt ställe, äldsta restaurangen i Denver med riktigt coola saker på menyn - Rocky mountain oysters tex...buffalo testiklar :D Ni som bor här och inte vart där, gör ett besök!!! Så häftigt ställe! Ni som kommer på besök hos mig - Definitivt på listan över vad vi måste göra :D ( Är ni veganer eller militanta djur aktivister är kanske inte detta rätt ställe förstås...djur huvuden på väggarna överallt m.m ) Efter att ha insett att vi var ganska dumma så tog vi "spårvagnen" därifrån upp till Union station, hoppade på en gratis buss upp till Lodo området :) Knallade runt där lite, gick förbi Coors Field ( Baseball ) och sen....Lodo Bar & Grill - vi satt på takterassen där dom hade svalkande Mist grejer igång över huvudena på oss... Mist = kall ånga?! :D Sen var det hemfärd och hundpromenad följt av Taifeathers ävenrtyret :) Bra dag helt enkelt :)

Nu ska jag ta och äta lite frukost och göra mig redo för en dag med svärföräldrarna, har nog faktiskt aldrig umgåtts med dom själv innan :D Ser fram emot en trevlig dag...

Vi hörs snart igen ! Ha en härlig Lördag!

6 kommentarer:

  1. Oj vad du har varit aktiv:) Kul med en turistdag i Denver bra också så du vet vart du skall ta med mig när jag kommer:D:D Bara 5 veckor nu! Självklart måste man ha eltandborste och hårfläkt man vill ju inte tappa tänderna och fin i håret vill man ju vara. Tycker inte vi går till Taifeathers:( låter inte som min typ av bar:D:D gillar som sagt bara finöl.
    Puss o kram mamsen

    SvaraRadera
  2. Japp här händer detsaker hela tiden :D Såklart jag vet vart jag ska ta med dig, fick en hel del nya uppslag idag också :D Allt jag skulle shoppa bidde shoppat så nu kan jag ta det lugnt i en halvtimme innan det är dags att börja laga mat :) Du SKA till Tailfeathers :D Ingen fulöl bara för mycket av varan, efter en het dag i solen och stor vätskebrist :D Du kommer älska stället :)

    Puss o Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gilla skarpt din berättarådra! Du som alltid sagt att du är så talanglös;)nejnej här ha rdu talangen med stort T...fortsätt så, det känns nästan som om du är nära:)

    SvaraRadera
  4. Åh tack älskade syster :) Det var nog den finaste komplimang jag fått på länge, speciellt när det kommer fårn dig:D:D Ska fortsätta tills folk tröttnar på att läsa om mig ;)Puss o kram

    SvaraRadera
  5. NÄÄÄ inte sluta!!! Det är jättekul att läsa om ditt live i USA!! :) Ta hand om varann! Puss & Kram Frida M

    SvaraRadera
  6. Ska inte sluta Frida :D Inte förrän folk tröttnar på mig i varje fall - Jag lovar :)Puss & Kram <3

    SvaraRadera