torsdag 1 september 2011

Idag ska jag fixa i ordning mitt badrum :)

Vi åkte till Kohls igår när Brad kom hem :) Shoppade loss på ett par nya Walking Skor ifrån Nike, 2 set med nya härliga handdukar, nya badrumsmattor och toasitsskydd,  sugpropps hyllor till badkaret/duschen och en salig blandning av sockor och skjortor till maken ( en omgång sockor till mig med ) Det var kul, han frågade inte en enda gång om jag verkligen behövde det där :D Så idag blir det att göra lite fint i mitt badrum...Jag har invaderat gästbadrumet och gjort det till mitt - mycket trevligare än det i sovrummet med en mini toa, mini duschkabin som allt befinner sig på en heltäckningsmatta?!?! Dessutom har vi väldigt olika åsikt om vissa saker...Jag har inga problem med att det är lite rörigt - det har han. Jag däremot HATAR Smuts - det verkar inte störa honom :) Så jag tror detta är den pefekta lösningen! Folk har frågat mig...men bli det inte jobbigt att gäster går in på din toa?! Huh??? Jag flyttade just från en central lägenhet i Göteborg + jag har då aldrig i hela mitt liv haft 2 toaletter :D Stör mig inte ett dugg med andra ord! Skulle det störa mina gäster att gå in på min toa eller att tandkrämen inte är undanstoppad så får dom väl gå in på Brads då :D:D:D:D

Ser fram emot att få göra det fint där inne, vi köpte svart / gråa handdukar och naturligtvis köpte jag svarta badrumsmattor mm :) Kommer bli riktigt bra tror jag! Fast som Brad sa: du får nog ha ett nytt Duschdraperi också - Varför det jag gillar mitt blåa med fiskar på :D:D Får nog kolla på det kanske....

Annars idag är det dags för almenacke planering med Linda :) Vi måste planera Barnpassning, våra tisdags outings :) vad vi ska göra när mamma är här, bara en månad kvar ju  m.m :D Ganska lugn o beskedlig dag igen helt enkelt :D Läser en bok om hur man ska träna hunden i mellan, så jag blir inte uttråkad - ÄN :)

Fick planterat om alla Aloe Vera plantor igår, inte säker på dom överlever efter den misshandeln dom blivit utsatta för - men vi får se :) Dom står ute fortarande. tänkte dom skulle få torka ut ordentligt innan jag vattnar dom igen och ställer in dom :) Det ska ju bli 37 grader idag igen så det går nog fort :) Fick 2 spindelbett när jag höll på - var lite orolig för vilken typ av spindel det kunde vart, ganska liten, kunde vart en brown recluse men benet har ju inte börjat ruttna så antagligen var det nåt annat mindre farligt :) 2 stora röda märken som snarare gör ont än kliar i varje fall :) Bästa av allt jag sopade bort den, stampade lugnt på den och lät bode äta upp den :) Men jag blev inte hysterisk!!!!!!!!!!! Kanske kanske att min spndelfobi börjar bli bättre?!?!?!

Jag tänkte försökt börjat få ordning i vårt andra gästrum / kontor efter detta...tog med en stor plastback upp och började sortera i Brads alla sladdar som bara låg slängt på golvet, tog ut mina grejer jag hade där inne från förra året och bar in i min garderob - märktes knappt jag gjort nåt så jag blev trött på det! Det är fullt av papper och "leksaker" där inne ( hittade min efterfrågade CSN betalningsplan där också, den jag inte fått!! ) - måste köpa en Garderob eller liknande och stoppa ner i källaren innan jag fortsätter tror jag :D Får helt enkelt bara bära ner skiten dit och stänga dörren, för man kan ju inte slänga nåt :) Tänk om Brad hade vart med när jag skulle göra mig av med hela mitt hem inför flytten hit...hade det nog låtit annorlunda! Har ju bara med mig en promille av mitt hit...Dom stora grejerna som soffa, soffbord, tvbänk och säng plus lådor med porslin m.m står magasinerat på ( f.d )jobbet, efterssom planen är att vi ska ha en sommarstuga i Svedala sen...jag skickade över lite ljusstakar och en skohylla från Jysk i möbelväg resten är bara kläder, cd skivor, fotoalbum, böcker, lite kastruller o köksgrejer som jag vet man inte får tag på här - ja såna Vikitiga saker! Allt annat blev antingen förflyttat till min mor eller min systers hem eller så blev det upphämtat av Reningsborg, ett företag i Gbg som hämtar och sen säljer för välgörenhet!! Så att slänga gamla saker som han inte ens vet han har borde inte vara en stor grej - Eller???? Ja ja, vi får köpa den där stora feta garderoben och ställa i källaren för hans leksaker, så blir det nog bra det också :D

Nä nu ska jag sätta fart med att ta kontrollen över det jag kan - alttså badrummet :D Bara några timmar på mig innan jag ska bort till Linda :)

Ha en Härlig Torsdag ( Kväll ) Kram På Er

Tillägg bilder :)



 
SER INTE UT ATT GÖRA SÅN STOR SKILLNAD PÅ BILD KANSKE :D





  

4 kommentarer:

  1. Jo det tycker jag allt att det gör :)(mamsen

    SvaraRadera
  2. det är jätte fint! OCh rent...

    SvaraRadera
  3. SÅ inte bara jag som ser det då...:) Speciellt är det Rent :D:D

    SvaraRadera