lördag 3 september 2011

Lördag, som faktiskt är lite speciell :)

Mannen är ledig och det är ju väldigt trevligt :D

Idag är det dags för Babyshower för Justin & Jasmines lilla tjej som ska komma i November :) Tänk att ha en fest innan bebisen är född - Huuuua är ju liksom tabu där hemma! Bringar otur och allt annat möjligt hemskt!! Men men så är det här så jag får hekt enkelt svälja mina skrockfulla tankar och gå dit med positiva och goda tankar :):) Det gäller nog ändå bara svenska barn :D
Innan det ska jag skypa med mamma och morfar sen ska vi shoppa inför grillning och annat imorgon, vi bör åka 14.30 så det hinns ju med utan problem :) 

Gårdagen blev helt annorlunda än planerat...tvättade lite igen och sen kom goaste Ansi (tror hon läse min hemlängtanblog ) och plockade upp mig för en tripp till Total Beverage o King Soopers - gjorde dagen mycket bättre, behövs inte så mycket alltid - så tack igen Ansi!!! :)  Dagen innehöll fler överaskningar - jag fitt mitt Greencard!!! Jöses va snabba dom är när dom vill, 3-6 månader sa dom! Det var ju kul...sen letade jag efter en grej bland mina saker i källaren och vips där var mitt borttappade pass!! inte för jag behöver det men jag undrade ju vart det hamnat!! Nu behöver jag inte oroa mig för att nån försöker använda mina uppgifter! Spännande dag! Jag gjorde en riktig italiensk tomatsås som vi skulle ha till italienska korvar och pasta...den puttrade på i flera timmar - blev riktigt bra! Fast vi skippade pastan och grillade lite bröd till istället :)

Det var världens åskoväder här igår på eftermddagen, verkade slå ner precis utanför huset - blixt och Bang på en gång! Hundarna var livrädda jag kände en viss öh kanske man ska stänga av tv´n, dra ur jacket liksom eller hur funkar det här borta - stängde av i varje fall...höll i sig hela kvällen fast på längre avstånd..man såg blixtrarna långt bort mot bergen till men hörde inga direkta smällar :) Vi satt och mös med en öppen eld, outdor-blankets och en öl -helt fantastiskt att behöva filt :D Brad somnade sittandes naturligtvis :D Sen i natt vid 4 snåret så vaknade jag av världens smäll - var som vi var inne i en tornado - jäklar vad det blåste! Blåste igen dörren till sovrummet det var det som small och det blåste på under ganska lång tid! Konstiga fenomen här borta :D Kunde inte riktigt somna om helt efter det men låg kvar o halvsov tills 6.30 :D Inte illa :)

Brad har fått ett erbjudande via DECA i tyskland, typ ett studiebesök på olika skolor där m.m - låter jätteintressant och käckt...denna resan skulle vara från 23 juni till 1 juli så  nu funderar vi på om vi kan ta den resan njuta lite av Tskland och sen köpa billighets biljetter hem till Götet ifrån Berlin! Kan ju fungera jättebra, om man planerar väl!! T/R Frankfurt istället - kan bli jobbigt med alla väskor jag måste ha med tillbaks bara:D:D:D

Billetandet går så där - jag hittar massa bilar jättebilligt, men det är ju såna där fuskannonser hela tiden! Men en Volvo har vi hittat som verkar riktigt bra! En V70 cross country...bara semi amerikanskt eller hur?! Så nu hoppas jag den finns kvar så vi kan köpa - jag måste ha en bil å det snarast!! Känner sig helt fast och isolerad här om man inte har möjligheten att dra iväg när man vill, man kan ju inte alltid förlita sig på att vänner barmhärtigar sig över en :D:D Tror Brad känner att om han vill ha en trevlig o glad fru så är det bara o köpa dessutom :D Bäst jag blir nöjd och lycklig efter jag fått en med andra ord - får passa på o bitcha mig nu helt enkelt! Sen är det bara ut och köra vilse tills man hittar...inte det lättaste att ens ta sig ur detta området om man säger så! :) Ska bli kul!

Nä nu ska jag fylla på kaffet och göra mig redo för skype :)

Ha en Härlig Lördag (kväll) :) Kram på Er



4 kommentarer:

  1. Grattis till gröna kortet! Det gick ju otroligt snabbt!!

    SvaraRadera
  2. Tackar!! Ja men visst gjorde det - Är helt chockad!!:D Ha en bra dag i bergen :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fått en härlig lördag du med =0) tycker du är fantastisk på att aklamatisera dig till allt nytt.

    Kram

    Kusin Vitamin som idag har ont överallt =O/

    SvaraRadera
  4. Tack Älskade Kussen :) Hoppas dina skrubbsår läker fort så du kan ut o riskera livet i joggingspåret snart igen :) Kramar i massor

    SvaraRadera