fredag 9 september 2011

Fredag Yeay!

Idag skall vi till Golden, så det så :) En skön promenad med hundarna där uppe och sen en öl eller två på uteserveringen :) härlig början på helgen!

Igår hände inte så mycket...Oskar var här ett par timmar, sen kom Linda över på lunch innan dom åkte iväg. Jag fixade min nya badrums"hylla" jösses vad bra den är, måste ha en till :) fick städat lite mer där inne och organiserat in resten i en garderob - knör man så går det :D Fick mig ett litet ryck och städade av alla hyllor och kanter i köket och tv rummet - så smutsigt va....Yack! Prioriteringsfrågan är uppenbar här hemma, Brad hatar rörigt jag hatar smuts - borde vara en perfekt blandning, egentligen!!

Efter det var det middag hos svärföräldrarna med farfar och uncle Don - det var jättegott och trevligt som vanligt! Kunde faktiskt äta ordentligt igår också! Vet inte riktigt vem Uncle Don är, kollega till Farfar Peer???! Ingen blods släkting i varje fall :) Trevlig var han i varje fall :) Efter det var det ju snabba ryck hem för att kolla fotbollen! Tur man har DVR så man kan spela in och kolla när tid finnes!  Linda spöade skiten ur mig i Fantasy Football, hoppas man kan plocka tillbaks lite i de andra matcherna denna veckan!! :D Var en riktigt rolig match med massa poäng! Så var den dagen slut....

Men idag blir det alltså Golden, efter att jag ringt runt på massa bilar och andra tips :) Linda vill ha med mig på gymet men mornar är ju inte riktigt min grej alltså - vet inte hur jag ska komma över det hindret :D Ja ja idag hann jag inte ändå men nästa vecka kanske jag måste! Måste ju definitivt komma igång med nåt i varje fall! Min melodi är mer långa promenader ute - tycker inte om lukten av gym eller hetsen över att alla kollar in hur alla andra ser ut - enda gången jag tyckt det var kul med gym var när jag och Linda tränade ihop hemma i Partille :) Men då var vi typ själva med gymägaren, kändes väldigt opretantiöst - efteråt åt vi kines på krogen bredvid och drack några bärs :D Tror jag får göra om källaren till ett gym istället så jag och Linda kan vara där...efteråt kan vi äta nån smarrig mat och dricka bärs på altanen!! :D Vad sägs Linda??!! :D

Jag och Brad ska ta oss till IKEA i eftermiddag/kväll och boka möte med företaget som kommer och mäter, planerar, beställer och sen installerar m.m - wiiii kanske jag kan få mitt kök innan mamma kommer iaf :) Jag ska tvinga maken att äta en god middag ute efter det ( efterssom han slipper betala hotelkostnad för oss denna helgen så....) Imorgon ska vi ut i naturen och njuta...vet inte helt hundra vart än men det blir nog bra vilket som! Jag har föreslagit Evergreen så vi kan luncha på Cactus Jack´s :D Vi får se :)

Söndag är det väl Football som gäller hela dagen :) Ska har på mig min nya Bronco´s tröja även om dom inte spelar förrän på måndag :) Är det Football Sunday så är det!!! Det är det bästa med Bronco´s  - Knall Orange och blåa färger! Min tröja är Orange!!!

Nä dags att sätta lite fart så jag är redo för avfärd sen! Tänkte försöka hinna tämja monstret i städskåpet och dammsuga av golven här nere innan vi åker plus alla samtal!!! Vem behöver gym???!! :D:D

Ha en underbar fredag och helg :)

2 kommentarer:

  1. Ja men precis!!! Vem behöver gym när det finns dammsugare :D:D:D Möjligen kan man också skaffa en Amazon 1965 år s modell icke synkad så får man bra träning i armarna också/mamsen

    SvaraRadera
  2. Åh bra idé, en Amazon 65 med slitna däck också kanske, blir nog kultill vintern här i Colorado:D Ja fy fasen skakar i armarna här efter att ha släpat runt på monstret, tvättade dessutom golven efteråt - luktar tall och inte gammel sunkig hund här nu :D Gym, My Ass :D:D:D

    SvaraRadera