söndag 11 september 2011

Söndag, första Football Sunday för säsongen :)

Så gårdagen blev som sagt inte som planerat...igen! Vi åkte o träffade en kille kl 9 och bestämde oss för att köpa hans bil, hela förmiddagen gick åt till att åka runt och fixa bankväxel m.m innan vi kunde köra hem bilen...men vi var ju tvungna att åka till svärföräldrarna och visa upp den också - vilket innebar en komplett checkup från Rog med påfyllda däck och sploarvätska plus testkörning! Var inte hemma igen förrän på eftermiddagen! Vi var helt slut!! Tog Bode på en lite längre promenad och sen gjode vi oss i ordning och åkte iväg och åt på en asiatisk restaurang! Starkt men gott! :) Vi skulle där efter ha gått över till Linda & Mike men vi var båda jättetrötta och hade ingen lust att göra nåt så vi slängde oss i varsinn soffända med en öl och kollade på Man vs wild - vi somande båda! :D Brad vaknade uppenbarligen till och gick o la sig - jag vaknade nån timme senare och gjorde detsamma :) Spännande dag! :D IKEA Är bokat till Tisdag nu :) Brad ska iväg på konferens onsdag-lördag så måste göras innan dess - men bil kändes viktigare när han inte ska vara hemma :)

Bilen kommer bli kalas...inte nån volvo direkt men kommer funka bra under lång tid! Vi betalade långt under värdet för den...$5600 - inte mycket för en 2005 med bara 10000 mil på den! Vi kollade en begagnat site och på den ansåg dom att $7000-9000 var absolut rimligt beroende på naturligtvis! :) Så nu ska här bara lånas en styck gps av Linda så jag vågar ut och köra....hittar ut härifrån men hur fan kommer jag hem igen liksom :D I varje fall så känns det som man fick lite frihet nu...måste inte be om skjuts till affären längre, kan bestämma en fika med nån utan att planera i dagar :D Jag och Bode kan åka till roligare ställen och promenera...Bode gillade bilen med en gång...jag öppnade dörren för att lägga in en filt - woops så låg han där och vägrade gå ut :D:D:D Vet inte om det har med bilen att göra eller det faktumet att han inte vill bli lämnad - han ska med överallt så det så!! :)

Idag är det alltså den första Fotball söndagen för säsongen, Bronco´s spelar inte förrän imorgon men jag tror jag ska ha på mig min nya tröja i varje fall - imorgon är det ju ingen som ser den ju :D Antar jag ska hem till Linda och Mike, men vi har inte planerat nåt så man vet aldrig ( Brad spelar fotboll, riktig fotboll kl 11.30 ) så får förhoppningsvis fira denna dag med goda vänner tills han kommer efteråt :) 

Nä inte så mycket mer spännande att berätta - ganska lugn och behaglig helg...tror min mage behövde det - är fortfarande inte helt hundra...Brad har inte fått in mig på hans försäkring ännu så kan ju inte gå till doktorn heller, skulle ju kosta en smärre förmögenhet :D Men tror inte det är nåt allvarligt egentligen...bara nya bakterier i mat och vatten m.m - blir nog bra!!

Ha en underbar Söndag !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar