tisdag 27 september 2011

Tisdag...inga husfrusysslor idag inte - AJ!!!!!!!!!!!!

Jäkla revben!!! Ingen bra idé att städa som en idiot igår - vaknade med världens värk igen, var bättre fram tills nu ju!! Får städa i lugnare takt resten :D 1 rum i taget kanske :)

Nåt annat blev det ju inte igår...tvättade lister i hela nedervåningen, var ju tvungen att tvätta dörrarna efter det och även fönstren såg ju förjävliga ut när allt annat var rent...tvättade 4 maskiner kläder också :D Inte konstigt man har ont kanske! Jag höll igång från ca 8 på morgonen till 15.30 kanske?! Jäkla heltidsarbete att städa o feja :D

Nä idag blir det inget sånt!! Idag ska jag och Linda åka upp i bergen och njuta av alla Aspar och färgerna!! Ska bli riktigt härligt...Får nog ta och ladda kameran lite kände jag helt plötsligt!

Annars går mina dagar åt till att städa och planera mammas besök just nu :) Exakt en vecka kvar idag :) Ska bli så kul!!!!!!!!!!!!! Schemat var ganska fullspäckat så igår fick jag ta och börja redigera lite...vi vill ju ha tid att bara njuta också!!!!!!!!! Börjar närma sig en bra plan!! Mycket shopping blir det ;)

Min man gillar ju att slå vad om saker...tänkte jag skulle bli likadan -  Jag frågade honom igår: vilken dag ska du sätta upp mina gardinstänger?? Hans svar: kanske imorgon, kanske på torsdag.....Så till vadslagningen: Hur många gånger tror Ni att jag ska behöva säga till honom innan det blir gjort och vilken dag tror ni det blir???!!! :D:D:D Jag tror 3 gånger och Fredag kväll :D:D ( jag sa nämligen att hans föräldrar inte får komma hit på lördag för att hjälpa oss städa baksidan och få middag om inte gardinstängerna är uppe ) Hot funkar bra!! :D Måste säga att han kom hem igår och sa jösses vad rent här är...helt otroligt att han märkte nåt, såna grejer som inte märks så tydligt om man inte vet var man ska titta, dessutom vet han ju uppenbarligen inte hur man gör efterssom det inte blivit gjort på några år :):) Imponerande!

Svärmor och jag bestämde att - Nä vi bakar inte kakorna själva, ingen tid! Så ska beställa kakor från en svensk tjej jag hittade genom SWEA...Sweet Seven - dom bakar svenska 7 sorters kakor - lite kul att ha på vår reception som för övrigt är mega amerikansk / coloradoansk :D mexikansk restaurang! :D:D hihiih Vi har verkligen inte kört något standard nånstans...Trädgårds grillpartaj som bröllopsfest hemma i sverige och nu taco buffé på mexikanskt hak här borta!! Gillar okonventionella saker så passar mig alldeles utmärkt...  :)

Nä nu ska jag ta och göra mig i ordning för vår dag i bergen! Äta lite frukost och en snabb dusch - sen bär det iväg! Hoppas jag kan ta lite bra foton och lägga upp imorgon!!

Ha en härlig Tisdag (kväll)

2 kommentarer:

  1. du...städa lugnt...annars kommer jag få storasuyster ångest när jag kommer omd et är för välstädat hemma;)

    SvaraRadera
  2. Hehehe Ingen risk!! Städar bara undan 7 års smuts...hälsorisk annars ju :D:D:D

    SvaraRadera