fredag 2 september 2011

Fredag, som om det var nåt speciellt då:D

Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra eller jo men inte vart jag ska börja :) Måste ge mig på gästrum nr 2 igen! Har fått "tillåtelse" att flytta och packa ihop grejer...så vad jag borde börja med är väl att packa upp mina plastbackar där nere så jag kan använda dom - men var fasen ska jag göra av allt det sen då?!?!?! Jeeeeeeeeeeeeees....Det här med att flytta in i nåns hem är inte lätt!!! Skulle behöva köpa 5 garderober och ställa ner i källaren tror jag!! Hade jag fått bestämma så hade jag kunnat ta hit en container och kasta häften av all bröte..men så kan man ju inte göra!! Eller??!! :D:D:D

Jag och Linda skulle planera den närmsta framtiden igår - vilket vi gjorde - men först efter ett snabbt besök hos Victoria´s Secret - dom hade 7 trosor för $25.50 - i förra veckan köpte jag 5 för samma pris .) Man kan aldrig få för många trosor är min filosofi! Dessutom så trodde jag att jag hade lämnat en hel drös här borta förra året, så jag slängde eller lämnade alla utom 5 par hemma hos mamma :) Men nä jag slängde visst alla här borta också och tog bara med mig dom bästa - Så jag behöver ju faktiskt nya :D
Vi började försöka lägga upp en plan för mammas vistelse, bara en månad kvar ju!!! Lite Golden besök, lite Vail, lite downtown Denver, lite shopping ( Ross´s Dress for less :D ) lite Colorado Springs med the Garden of the Gods, har ni inte vart där så är det ett måste :) Sen ska vi ju ha våran Reception ett år sent :) och Svärföräldrarna vill ju gärna ha det när mamma är här så det får det ju bli :) blir fullt upp för stackars mamma på semester, så jag har planerat in några slappedagar också :D:D:D:D Skickade över ett draft till Kathy så kan hon se vad som funkar och inte :) Brad kunde ju absolut inte vara ledig nåt men nu när jag sa heldag i Golden på en fredag så....ja men då kan jag nog ta ledigt :) Hmmmm...som jag alltid tott, man kan om man vill :) Kommer bli jättekul att ha mamma här och visa henne alla mina favoritställen!!! Har ni några andra tips på grejer i närområdet så är dom välkomna :)

Hade ordentlig hemlängtan igår...saknar mina vänner och min familj där allt är så enkelt!! Det finns konstiga saker man ska göra här - som att trots att jag fick ett födelsedagskort i handen av en person och tackade så väldans mycket, så måste jag "skicka" ett tackkort...öh ok!??! tur att folk talar om det för en i varje fall! :) Min hemlängtan visade sig på ett kanske inte så konstruktivt sätt...bl.a så började jag klaga på dammsugaren ( vilket verkar vara ett gemnesamt ämne hos oss hi-tech svenskar som inte gillar medeltidens monster dom har här ) Igår när jag städade badrummet så kånkade jag upp monstret men jag kommer ju fasen inte åt nånstans med den, så det slutade med att jag använde en sopborste och mormors teknik - jag låg på knäna och skrubbade helt enkelt :) Men du har ju alla munstycken säger mannen - öh jasså men det tar ju för fan en timme och byta dom och då var jag ju redan klar!! Min man är inte så smart när det gäller mina humörsvängningar - han hugger och går i försvar vilket bara blir provocerande, undrar om han nånsin lär sig??!! :D Ja ja det blev ingen stor grej utav det utan kvällen blev ganska trevlig! Vi bestämde att nästa helg så ska vi göra nåt bara han och jag :) Kanske en tripp upp till Estes Park och stanna över natten :) Härligt!

Denna helgen är nämligen helt fullspäckad med saker! Imorgon har vi en Baby shower downtown med början kl 15 - utomhus så det kan nog bli en riktigt härlig dag (bara dom inte sätter igång med massa dumma lekar) fördelen med denna baby shower´n är att den är gemensam så inte bara tjejer, borde bli något bättre. På söndag är det ju såklart Fantasy Footballdraft...så killarna ska som vanligt vara här från kl 11.00! I år är den stora skillnaden att jag och Linda ska vara med i en all girls fantasy draft också, på en pub downtown!!! :) Så vi börjar våran kl 13.00 sen tillbaks hit för gemensam grilning och mängder av Yardgames :)  På måndag är det dags för en hel dag vid familjen Morgans sjö...blir nog väldigt trevligt!! Men som sagt - fullspäckad helg! Det är ju Labour Day här på Måndag så alla är lediga ( labourday är som 1:a Maj - arbetarnas dag, dom flyttade på den från maj till september då dom inte ville bli förknippade med komunister, såna som vi europeer :D  )

Jag började testa ny teknik på hunden igår ( tack Linnéa ) små training treats fick han så fort han gjorde nåt bra! Fick honom till och med att sitta still utanför Lindas hus innan han fick gå in och leka med Björn! Wow! Funkar riktigt bra! Så nu jäklar ska det bli ordning på honom! Fast vi får ta en liten paus till i nästa vecka! Vi hundvaktar Björn över några dagar då Linda och Mike har åkt iväg på en romantisk getaway :) Ingen idé med båda hundarna i släptåg, Bode uppför sig alltid när Björn är i närheten dessutom- Björn är lite av en fadersfigur för Bode :D

Nä kanske dags att sätta fart så man har nåt att visa upp för Husbonden när han kommer hem :) fast egentligen känner jag för att lägga mig på soffan, kolla såpor och käka massa svensk smågodis...PMS Kanske???!!???!! :D Vi får se vad jag hittar på!

Ha en fantastisk Fredag ( kväll ) och helg!! Kram på Er



4 kommentarer:

  1. Tja soffa, såpor och smågodis låter helt ok i mina öron :D:D:D

    Du har ju varit jätteduktig hela veckan så det kan du väl unna dig:) Fast å andra sidan brukar det kännas väldigt bra när man gjort lite städ/plock så man känner sig nyttig/puss mamsen

    SvaraRadera
  2. Verkligen :) Slängde i en tvätt och drar till Total Beverage med Ansi istället - Jag blev räddad från min egen misär kan man säga :D Kanske soffan o godis när jag kommer hem igen istället ;)

    SvaraRadera
  3. Jag får lite bortlängtan när du har hemlängtan:)
    Tänk att du redan bott där borta i flera veckor. Ni är det dags att träffas och ta en fika. Jag har webcamera men en kass dator som inte vill ladda ner några nya program....snart snart ses vi

    SvaraRadera
  4. Japp mer än två veckor nu....Då kan vi ju längta tillsammans snart ju :) Härligt! Ser fram emot en fika över weben :D Puss o Kram saknar dig <3

    SvaraRadera