onsdag 14 september 2011

Onsdag och det är grått och regnigt...

Känns som hemma :D

Ska ha en lugn morgon innan det är dags för Svärmorsdag...Vi ska fixa inbjudningarna till vår reception och lite adresser och sen får jag middag på köpet :) I och med att mannen lämnar mig idag för sin konferens så kan jag behöva bli gödd :D Dom ska visa mig ett ställe dom gillar att ta Bode till också! Jag har hittat lösningen nu dock...vi får åka till Brighton Dogpark varje dag! So what att man får bada honom varje dag! Jösses va bra det var..bara låta honom springa fritt, in och ut ur vattnet och geggan! Va kul han hade! Underbart att se - förstår att en sprinter som Bode har svårt att vara fast i koppel när man ser honom fara runt som en galopphäst på det sättet...Kände lite igen mig där :D:D:D:D

Igår annars, så hade jag Oskar här i några timmar, vi kollade bilder på datorn vilket gjorde att jag åtminstone kunde lyssna live på slutet av Frölunda - Växjö matchen - YEAY!!! 1:a perioden såg jag hela av och sen halva den 2:a - sicken lycka!! Tänk om bara alla matcher hade visats på TV4 Sport :D Efter det åkte vi till Hundparken och lät Bode och Björn leka och springa av sig...Sen hem, fick ju duscha igen efter att ha blivit nedskvätt av gegga och sen tvättat av Bode - men det var det värt! Brad kom hem och vi drog iväg till IKEA - Finally!!! Så nu har vi allt nedskrivet av det vi vill ha, bara att få hit "the kitchen planners" så vi kan beställa!! Vi vågar oss inte på att mäta och sånt själva, allt är ju nytt och följer inte det nuvarande köket alls! Men vi hade inga argumentationer om nåt utan gillade samma saker!! Kors i taket! Fast Brad upptäckte ganska snabbt att köket kommer bli dyrare än vad vi tänkt...så nu är frågan om jag kommer få mitt matsalsbord och stolar samtidigt eller om jag måste vänta med det....?!?!?! Ja ja det får gå det med, köket komme ju bli fantastiskt! ( Tror han kommer känna att vi inte kan ha det monsterfula bordet här när allt annat är så fint...hoppas hoppas hoppas :D ) Vi shoppade lite grann också, 3 nya lampor, en gardinstång till och prinskorvar :D Dom är jättegoda till makaroner - nästan som falukorv och makaroner eller nja det närmsta man kan komma i varje fall :);)

Efter IKEA träffade vi Kish för lite mat och 2 öl på The Fox & Hound - trevlig sportbar, synd dom inte visar svensk sport :D:D:D

Hem efter det och Brad somnade i soffan så fort vi kom innanför dörren, jättekul när han ska vara bort tills på lördag! Men men så är det :S

Har spenderat morgonen med att göra en Meny...Brad ska auktionera ut en middag från mig på sin konferens...ska bli kul att se vad dom får för den :) Undrar om jag får betalt?? Knappast troligt va?!?! :D Så här ser menyn ut i varje fall:



Ha en underbar Onsdag ( Kväll ) !! Kram på Er....

4 kommentarer:

  1. mmmm vilken härlig meny :) skall den serveras på casa Peer eller?

    Låter som om du hade en lycklig hund igår klart det är mycket skönare att få springa runt än gå i koppel hihihi

    Tror du mannen tror att man måste sova för att man är lite sömnig? Det är vi väl alla en halvtimme så där på kvällen och sen går det över :D:D:D
    puss och kram/ mamsen

    SvaraRadera
  2. Japp serveras Hos oss så hoppas det är några trevliga som bjuder på den :D

    Ja han mådde bra igår...får åtminstone göra det ett par gånger i veckan så han får springa av sig ordentligt :D

    Japp han är som en 3 åring / skalman...lever efter sin mat och sovklocka :D:D Hihihi

    Puss tillbaks!

    SvaraRadera
  3. Du...Det är ingen idé att bråka med en mans mat och sov klocka...Bara att acceptera och skaffa sig en dyr hobby! Tja en ponny tex...;)

    SvaraRadera
  4. Du...Är det inte du som lider av mat och sovklockan i din familj???!:D:D:D:D Nä jag antar det är så - vad ska jag hitta på för dyrt då...designa kök, sovrum, gästrum skaffa en köksträdgård...tja det kanske kan överväga det hela :D:D:D

    SvaraRadera