lördag 10 september 2011

Lördag morgon...

Jäkla hund, han väckte mig vid strax före 5 genom att lägga sig på mig...svårt att somna om men när jag nästan var där tyckte han inte han var tillräckligt nära utan la sig på mitt huvud - omöjligt att sova så jag gick upp...Han följde efter var lite crazy, fick sin mat och sprang upp o la sig igen! Önskar jag kunde somna om så!!

Har ont i varenda muskel idag, som sagt vem behöver gym...:D Min kära hund tycker inte om att gå i koppel, han drar och han sticker iväg om du tappar fokus i en sekund...Han är stark som en oxe, vilket gör att man får gå och hålla honom i själve selen - han har extremt selektiv hörsel också så han lyssnar bara när han vill! :D Promenad = Bära omkring på en 50 kg tung sak som sprattlar o lever...Tur jag och Linda kunde byta av i mellan :D Ölen efteråt var både god och välförtjänad :D Det blev en bra dag trots detta slit och när vi väl var på uteplatsen så charmade Bode alla och betedde sig exemplariskt :) Som vilket barn i 3 års åldern som helst eller???!! Fast han är väl i tonåren i hundår nu förstås...:D

Blev ingen IKEA igår, vi bestämde att vi åker dit direkt på morgonen idag istället! Jag var alldeles för trött för en sån utflykt igår kväl, jag menar först dammsuagaren och sen hundel! Blev lite ringa på bilar istället - vi ska åka  kolla på en nu på morgonen! Håller tummarna för den är så bra som den låter!! :D Efter Bil och Ikea så ska vi ta en promenad nånstans för att sen äta middag ute och vidare till Linda o Mike som har en lite gathering :D Blir nog bra det också!! Har märkt det att det är väldigt sällan ens planer håller här borta så bara att vara flexibel :D:D

Min syssling Victoria, har nu kommit till USA, hon och hennes famij ska bo i Ohio i ett år! Ska bli minst en tripp dit och nu ser jag fram emot att dom kanske kan komma hit till vår reception!! Hade vart SÅ kul, speciellt med mamma på plats också! Skönt att ha några vänner/släktingar på plats för denna fest...jag vet ju att jag hade alla mina på vår riktiga fest hemma i Svedala men ändå :) Som tur är är ju Brads vänner oftast mina vänner så det funkar ju ändå!

Fick ett långt härligt mail från min goa kusin Sara, ni vet hon utan facebook! :D Där har vi nån som borde skriva en blogg - Alltid lika ärlig och klarsynt, 3 barn, en konstant arbetande man...Ni förstår ju finns mycket att skriva om där! Så roligt att läsa så nu måste jag skriva ett lika långt mail tillbaks, så att jag kan få fler såna uppdateringar! Ska faktiskt göra det nu, för sen måste jag duscha och göra mig i ordning för dagen! Ska träffa killen med bilen klockan 9 :D

Håll tummarna för att jag blir med bil idag :D:D:D

Ha en underbar lördag!! Kram på Er

2 kommentarer:

  1. Oj vilket slit du har med den hunden!!!! En hundkurs kanske?? Det går ju inte att vara ute med en hund som inte lyder, kan ju blir väldigt otäckt om han sliter sig och skrämmer någon.

    Så kul att du kan träffa Viktoria när hon är där, hoppas dom kan komma på reception:) puss&kram /mamsen

    SvaraRadera
  2. Hundkurs... nja han behöver bara fatta att det är jag som bestämmer så blir det nog bra :D Han är bara så satans stark - annars hade det ju inte direkt spelat nån roll :D
    Japp det ska bli kul, hoppas dom kan komma, vi ska definitivt ta en tripp dit också!! Puss o Kram

    SvaraRadera