måndag 5 september 2011

Labourday Måndag :)

Förstår inte varför jag inte kan sova ut på mornarna, vaknade 7.10 ingen idé att ligga kvar! Inte ens Bode är vaken :D Har Kish på soffan och Kris i gästrummet, Brad o hunden sover gott i vår säng! Kanske är det Bode´s fel att jag vaknar, han lägger sig på mig i sängen!!! :D Är trött som bara den..idag hade jag bara velat ligga på soffan och småslumrat hela dagen...Men nä - idag ska vi till Sjön! :) Kommer säkert vara fantastiskt när vi väl är där men just nu har jag ingen lust!! Det ska bli 24-25 grader idag så ganska behaglig dag att spendera med vännerna där, kanske blir sista gången för året :) Börjar ju faktiskt bli höst här också :D

Vet inte vad det är för fel på min mage...fortfarande inte helt ok! Fick knapra på PeptoBismo piller hela dagen igår...Linda fick liknande symptom senare på kvällen så kanske det är nån baskilusk i varje fall?! ja ja jag överlevde gårdagen i varje fall! Var riktigt kul med fantasy draft, eller rättare sagt det var riktigt kul att hänga med 12 tjejer på en pub, dricka öl och välja killar från en lista :D Vi hade fri öl under 2 timmar så det var ju bara att pimpla på så man fick valuta för sina 25 dollar :D Kommer nog bli ännu roligare nästa år då man kanske har lite mer koll på spelare och lag med mera...Jag valde vissa spelare som jag kände igen namnen på...resten var mer för dom hade rätt position och roliga namn :D:D:D Men som sagt jag tyckte det var riktigt kul hela grejen så det var ju positivt - hade inga direkt förväntningar innan :D

Vi kom till Uptown Tavern vid 13 tiden gick väl därifrån strax efter 17 för att ta en taxi hem och sammanstråla med killarna som hade satt igång lite Baseball på baksidan av huset...vi grillade lite korv och fortsatte med Kubb :) Var en riktigt trevlig dag & kväll med andra ord! Det förvånar mig faktiskt att det är så lätt att hitta trevligt folk här borta. En kompis till en kompis osv, det var minst 3 tjejer (som jag inte träffat tidigare ) som jag mycket väl kan tänka mig att umgås med :) fantastiskt tycker jag det är!!!

Nä det är väl dags att försöka göra sig i ordning för dagen! Fullspäckad dag igen, först sjön och sen middag hos svärföräldrarna för lite reception planering! Puh soffan lockar dock!!

Ha en bra Måndag (kväll) och Happy Laborday!

3 kommentarer:

  1. Låter som om ni hade en toppentrevlig dag igår:) Så skönt att du så snabbt hittar vänner och kan skapa ett socialt nätverk:) Hoppas magen blir bättre idag nu så du kan njuta vid sjön och av svärmors mat och reception planering :) puss o kram <3 mamsen

    SvaraRadera
  2. ja visst är det konstigt att de tär så trevligt folk overthere?...man undrar vart haken sitter...nu funkar min dator så vi kan skypa snart:)

    SvaraRadera
  3. Japp väldigt intressant är det :) Perfekt med Skype snart! Måste ju prata lite live då o då :D Mådde ok mamma, trött men ok!!! Puss på Er

    SvaraRadera