onsdag 21 september 2011

Onsdag...tror minsann att Aj kan vara något bättre idag

Bäst att inte ropa hej ännu men det kändes inte riktigt lika svårt att resa sig från sängen idag :) Fortfarande inte bra, men bättre!!!! Tjohooo! Tar jag det nu bara lugnt och inte gör några dumma rörelser så kanske, kanske det faktisk är borta snart?!?! :D Håll tummarna! Får prova att köra bil sen så vet vi svaret!

Gårdagen var ju en helt ok dag! Åkte iväg och shoppade lite, först Ultas ( påminner om Kicks/ Bellbox ) sen tog vi en sväng förbi Bed, Bath & Beyond för att köpa en badrumshylla till - blev kalasbra! Sen Costco för matshopping. Vi hade med Peg´s syster Carol, så lite extra sällskap på vår trip!! Oskar var duktig på att hjälpa till att bära igen - han tycker inte alls det är så hemskt att shoppa med oss, Erik hade blivit galen :D 

Lyckades med möda och stort besvär tvätta 4 tvättar och vika den igår också, men bära upp den tänker jag inte göra - av nån anledning är den kvar i källaren?!?! Skumt! ;) Var överhuvudtaget smått besviken på mannen igår - inte en fråga om huruvida man mådde bättre, hur det gått att bära hem allt med tanke på smärtan ( Då behöver han ju inte veta att Linda fick bära in det åt mig heller ) Inte ett tack över tvätten ( min hög är 5 plagg - hans är 105 ) - Nä det är väl bara att börja inse att det är så här det är....Ge mig ett JOBB Snarast!!! Så här funkar INTE jag kan jag ju säga, sånt otacksamt mottagande klarar jag mig väldigt bra utan! Har hört talas om det från andra men nä för fan - inte konstigt amerikanarna är i dinosaurie åldern på allt annat också!! Att det kan gå så fort att göra en normal, självförsörjande man till en neandertalare trodde jag inte gick!! Man måste verkligen jobba här för att över huvudtaget känna sig något sånär jämlik - Hur fan funkar alla dessa kvinnor som är hemma när dom aldrig får nån uppskattning? Det är fan ingen barnlek att tvätta, städa, handla och planera o sen laga all mat plus att dom flesta har ett gäng ungar att ta hand om också, sen ska man vara snygg också, så springa på gym, massa skönhetsprodukter...med frågan: men var du verkligen tvungen att spendera så mycket pengar?! :D  Nä för fan jag måste jobba!!! Jag hade mindre att göra som heltidsarbetande - och då har jag inte ens några barn!!! Som om inte det räckte med den totalt okänsliga attityden, så lagade han mat, typ för första gången sen jag kom hit (16:e augusti ) Och då vill han ha nån jäkla otrolig tacksamhet för det...huh!?! Och sen somnar han på soffan klockan 20.30 för han är ju så trötttttt :D Nä Slutgnällt över detta nu borde vetat allt det här innan....:D:D:D Kommer nog mer av varan dock ;)

Så idag vet jag inte riktigt vad som händer, borde ta bilen och åka till farfar Peer, har lovat att titta förbi i veckan - vet inte om jag känner för det dock?!?! Jag får se...annars inga planer idag! Rätt skönt att bara kunna skrota omkring lite...Känner för att åka o shoppa igen...behöver ett par tofflor m.m kanske åker bort till Kohl´s, sista dagen på 30% idag .....Borde gå på spindeljakt också...hade en monster spindel inne igår precis vid Bode´s matskål...den är inte där längre....antingen så går jag på tanken att Bode har ätit upp monstret, monstret har stuckit ut igen eller så sitter monstret och väntar på mig nånstans!?!?!?!

Nu nös jag igen också...ont!! :( Får bli pillertrilla idag också uppenbarligen!! Ja ja det kändes bra medans det varade :D

Nä nu ska jag dricka kaffe och läsa andras bloggar - hoppas dom har mycket roligt att berätta om idag :D

Ha en bra Onsdag (kväll) Kram På Er

4 kommentarer:

  1. Oj Oj!!!! dags att sätta mannen på plats hör jag. Vilka jäkla divafasoner!!!!!!

    Nej att vare hemmafru som servar utan ens ett tack det passar inte för min dotter med självstindig fostran:D:D på honom bara

    Hoppas din nysning inte förstörde för dig nu gumman så att du får mer ont igen. Jäkla skit att det skulle hända.

    Puss och stå på dig/mamsen

    SvaraRadera
  2. Hihihihi :D Tack mamma, Divafasoner :D:D:D Nu blev jag gladare igen! Tur du kommer snart och kan ge honom en omgång :D

    Tror det börjar bättra sig ändå, får nog räkna med att ha ont ett bra tag, men alla framsteg är bra framsteg!!! Tar piller i ett par dagar till, dom är ju inflammations hämmande också så hjälper nog på mer än ett sätt :)
    Puss På Dig <3

    SvaraRadera
  3. Jodu...män...Det bästa är ju att ha ett VIKTIGT jobb och tjäna MYCKET mer pengar än sin partner...Visseligen kan det vara ett hårt slag för deras sk. MANLIGHET...men, (obs) det är väl just den som behöver sig ett slag, gärna under bältet. Trodde han att han beställt postorder fru från polen? Amerikanare är ju inte helt bra på geografi har jag förståt ;)

    SvaraRadera
  4. Japp så nu tror jag att min plan att bara jobba lite grann så jag fortfarande kan vara hemma mycket kan glömmas!!:D Här ska hittas ett riktigt kalasjobb med 60 timmars veckor och lön därefter :D HA!!!!!!

    Japp det tror jag absolut att han inbillade sig - postorderfru!! Nä geografi har dom inte i skolan här, onödigt ju :D:D:D

    SvaraRadera