torsdag 15 september 2011

Torsdag, sovmorgon!!

Jag visste att det inte var Bodes fel att jag inte får sova på mornarna  - Med husse borta så väckte han mig inte förrän 7!!! Har inte hänt sen jag kom hit!!! Härligt!! Men nu får han vänta med promenad, för mycket folk (barn) ute och då går det inte att hålla honom, han vill leka med alla!:)

Efter promenaden idag så blir det en körning till flygplatsen med Peg & Denny, sen på vägen tillbaks - Kohl´s :D Här ska shoppas Överkast och duscdraperi tja och vad annars kul jag kan hitta! Ska bli fint i sovrum och gästrum nu :D Mannen lämnade Kohl´s kortet och jag har 3 kuponger att använda så lika bra att shoppa på nu liksom :D  Det är vad jag ska sysselsätta mig med i eftermiddag / kväll...Göra lite fint - en trevlig överaskning för Brad när han kommer hem, förhoppningsvis blir han så glad så han skiter i hur stor Kohl´s räkningen är :D:D:D:D:D

Gårdagen var jättetrevlig! Spenderade hela dagen med svärföräldrarna...Jag o Kathy åkte till Michaels, en typ Hobby/Scrapbook affär...vi skulle ha kort och punchers och massa annat för att kunna göra inbjudningskorten själva! Vi hittade en Sprej grej som vi tänkte det här kommer ju bli ursnyggt! Efter 3 försök hemma fick vi inse att det nog var bättre att överlämna det till proffsen på tryckeriet! :D Sprejen hamnade överallt, förutom där den skulle... I varje fall så fick vi gjort färdigt allt som ska stå på inbjudningskorten, nu bara dags att gå till tryckaren så vi sen kan sitta o puncha massa jäkla hål i pappren och skriva adresser, sen iväg så blir det nog bra :D Vi spenderad säkert 1,5 timme i affären, sen hem till deras hus igen, tog Bode på en promenad efter det lekte vi med korten ett tag innan det var dags för middag! Nån god kyckling i crockpoten, smarrig värre! Naturligtvis kom farfar dit också! Han är så go, världens sötaste gubbe som ganska nyss förlorat sin fru och tycker livet är ganska trist och sorgligt, så minsta lilla grej man gör tycker han är fantastiskt roligt!!! Påminner lite om min egna härliga morfar, fast i all ärlighets namn så är min morfar ännu bättre!!! 10 år äldre ( snart 97 ) men ändå mer levnadsglad och mer med i allt som sker runt omkring honom, han må ha väldigt ont här och där, men har ändå aldrig långt till ett gott skratt eller trevliga samtal!! Nä min morfar är bäst! Farfar Peer är ett ganska bra substitut men ändå....:D

Jag lyckades efter en viss felsvängning inne i själva området ta mig hem i ösregnet...körde runt i en cirkel tills jag kunde börja om från början :D:D Sicket jäkla område!!! Ska ta ett par dagar snart och bara köra in och ut från fel håll så jag lär mig alla vägar....:) Var hemma vid 19.30, satte mig ner med ett glas vin svarade på lite mail och kollade sen På Youngblood och E news :D Sånt jag aldrig hade kunnat göra om Brad var hemma! Man får ju passa på va ;) Gick o la mig vid midnatt somnade gott till regnsmattret! Trodde hunden skulle väcka mig vid samma tid han brukar gå upp på vardager...5.45 men Nä!! Klockan 7 hoppade han upp i sängen o lägger sig på mig! Och jag som skulle gått upp och tagit honom på promenad innan folk i området vaknar!! Får bli promenix med Linda sen vid 11 istället, om han inte blir galen för då får jag ta en kortare innan och sen en till lite längre - Ja ja andra rutiner när husse är borta så det så :D

Nä annars har det väl inte hänt så mycket det sista dygnet...hoppas jag kan berätta om Kohl´s megashopping och sen inredning imorgon!! :D Nu dags för kaffe och lite nyhetsläsning!

Ha en härlig Torsdag (kväll) :)

2 kommentarer:

  1. Så härligt sova ända till 7!!! det var inte dåligt.

    Hoppas du får en härlig promenad idag och en massa fina saker till sovrummet.

    Puss/mamaen

    SvaraRadera
  2. Massa fina saker men mest till Gästrummet! :D Ett överkast till oss bara :) Sen ett duschdraperi och en ny papperskorg till Badrummet :)
    Skön promenad...Hundjävlen hoppade i full fart, i sin glada extas, rätt på mig satte båda tassarna rätt i revbenen - gör ont som satan nu efteråt!!!!!! men annars var det ju trevligt :D

    SvaraRadera