lördag 24 september 2011

Lördag morgon a va fan gör jag uppe :D

Klockan 5.30 vaknade jag - naturligtvis var hunden något inblandad...han försökte komma upp i sängen varpå jag tryckte bort honom, 2 gånger, sen la han sig snällt på fotöljen vi har i sovrummet! Precis när jag höll på att somna om så känner jag att täcket rör sig, väldigt försiktigt, jag tittar ner och ser min bjässe till hund smyga sig upp som en liten gasell och för att inte väcka misstankar så lägger han sig försiktigt nere vid fotändan med bara nosen på mitt ben :D Han såg så nöjd ut!!! Jag hade inte hjärta att kasta ner honom efter den prestationen! :D Men i och med att jag la mig hyfsat tidigt så var det omöjligt att somna om efter det, så gick upp! Klockan var då 6.10....ja ja  man är nog hyfsat utvilad ändå så :)

Idag ska vi åka till Banken, öppna ett gemensamt konto och förhoppningsvis ett eget till mig :) Efter det är det bara kreditkortet som saknas ;) Ta oss till lite olika ställen för att se om vi kan hitta lite träd att plantera!! Hem och plantera dessa och ikväll blir det nog lite BBQ och yardgames igen, ska bli ca 25 grader idag med  - blir nog en bra Lördag detta!! Känner fortfarande av revbenet eller vad det nu är som är trasigt, men är jättemycket bättre! Så länge jag inte ligger på den sidan, nån ligger på mig, på den sidan ;) får en hund kram, nyser eller skrattar för mycket så är jag nästan tillbaks till normalt :D Nu gäller det bara att jag ska lyckas låta bli att överanstänga mig så det blir värre igen...

Gårdagen var en riktigt bra dag! Fick tvättat lite lister på morgonen, så smutsigt så får ta ett par meter i taget :D Efter det åkte jag till Farfar Peer - jag hittade alldeles själv trots vägarbeten i vägen för min planerade rutt :D Min man hade gett mig ett råd: hittar du bara 2`nd ave så blir det bra...Öh tänkte jag men jäklar vad rätt han hade! Jag hittade 2´nd och körde den hela vägen tills den slutar och vips där var farfars hus :D Jag var väldigt nöjd med mig själv :D Vi pratade lite och tittade på lite saker, jag fick en kött termometer med både F och C - Yeay! Sen åkte vi iväg till ett av hans favorit ställen - Double Tree i Platteville :) Ungefär 15 miles / 2,5 mil ifrån Brighton där han bor...en liten sån där urtypisk amerikansk småstad, en riktig "Blue Collar" restaurang som Farfar Peer kallade det, Truckis hak helt enkelt! :) Men jösses vilket häftigt ställe, man kom in och på väggarna hänge det Ko huvuden och gamla sekelskifts Sporrar och Chaps? säger man så?? såna där läder byxor som man har utanpå sina vanliga byxor när man rider?!! :D Gamla cowboy saker helt enkelt!! Till vänster låg det en bar - riktig cowboysar bar, som hade 4 cowboys sittandes i mörkret med en kall öl till sin burgar lunch :D Till höger restaurangen! :) Maten var fantastisk också, jag åt en Hot Beef Sandwich med Mashed Potatoes and Gravy - smarrigt värre, Farfar Peer åt en Reuben Sandwich!! Jag och farfar bestämde att vi ska ta mamma dit när hon kommer, då ska jag ha kameran med så jag kan visa bilder också!! Ni som bor i området...ta er dit nån gång!! På vägen hem stannade vi på en Farmers Market som farfar gillar! Anders Farms :) Man körde in på deras Farm och precis i början av den så låg det en liten "affär" egentligen en lada men ...Där inne hade dom alla möjliga frukter och grönsaker, allt odlat på deras mark!! Jag köpte massa små Zuchinis, både gröna och gula och Vitlök! Farfar shoppade loss på allt möjligt!  Dom hade ett helt hav med lika Chilifrukter av olika styrka och storlek, dessutom egen Chili rost i rummet bredvid! Så du kunde få dina Chilis rostade på plats innan du åkte!!! Vattenmeloner så stora så man hade behövt att vara 5 familjer för att kunna äta upp den, massor av olika pumpor / squash, lökar, potatis mini paprikor ja dom hade allt!!! Älskar såna ställen, så dit ska jag åka igen!! Fast dom stänger för säsongen nu den 10/10 så får väl bli till våren först kanske!! :):)  Vi åkte hemåt efter det, varpå vi tog omvägar genm Brighton så Farfar kunde visa mig lika ställen där familje medlemmar jobbat och bott...förklarade olika fabriker som höll staden levande på 40 och 50 talet, som nu är nåt helt annat :) Det var helt enkelt en riktigt trevlig dag!! Farfar Peer sa det att...Du anar inte hur mycket detta betyder för mig, du har inte bara gjort min dag utan hela min vecka...så söt! Då sa jag det att det här gör vi igen på mer regelbunden bas, kanske varannan Fredag eller så??!! :) Så enkelt att göra nån annan glad ibland!!

Nä nu dags att prata med min Morfar på skype :) Vi hörs imorgon eller så :D

Happy Saturday!!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken liten rackar hund:D:D
    Så trevlig gårdagen verkar ha varit:) En riktig höjdardag minsann!! Så kul när någon tar en med och berättar lite. Vad härligt att du hittat en bra grönsaksfarm också så du kan få riktigt fina grönsaker.

    Ha en riktigt underbar lördag och snart, snart så ses vi <3 /mamsen

    SvaraRadera
  2. låter så härligt...önskar jag var där:)

    SvaraRadera
  3. Japp Rackar hund! :) Var en höjdardag, absolut! Jag önskar du var här också älskade syster...<3 Vi ses snart Mamma <3

    SvaraRadera