torsdag 4 juli 2013

CSN Dag....

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hej Cecilia!
 
CSN har lämnat ett yttrande till Förvaltningsrätten men vi har inte fatta något nytt beslut eftersom det nu är Förvaltningsrätten som ska göra det genom en dom. Innan dom är fattad gäller den betalningsplan som vi har skickat till dig den 6 maj 2013.
 
Jag bifogar därför nu den betalningsplanen. Där framgår vilket belopp som ska betalas till förfallodagen 28 juni. Om du gör inbetalningen idag via internetbanken kan det finnas en möjlighet att pengarna inkommer i tid.
 
Om Förvaltningsrätten beslutar överklagan enligt vårt förslag i yttrandet och det ev. visar sig att du har betalat in för mycket kan du begära att det återbetalas. Men jag kan meddela dig att vi även har en uppgift om inkomst i Sverige under år 2011. Enligt Skatteverket hade du en inkomst på 133 529 kronor.
 
Om du har några frågor angående ditt ärende kan du ringa mig,
 
Jag svarade:
 
Jag har ju ingen egen internetbank längre så får använda mig av mammas och få in pengar till henne på nåt sätt - får se vad hon kan göra ikväll fast det verkar väldig onödigt!!

Enligt mina beräkningar med godkänd USA inkomst från mig  ( enligt er) alltså min mans pengar - så skulle slutbeloppet för 2011 med Högt räknad 8% ränta hamna på : 5918SEK plus ev adm avgift, 150:-

Så om du räknar in första kvartalet som jag betalade in som var på närmre 3700:- om jag minns rätt, under 2011 och de 2439:- jag redan betalt in så har jag redan betalt in mer än vad ni hade krävt om inte allt det här pågick! Jag belånar mig högt o lågt av mamma som inte är speciellt rik och det känns förjävligt när det är helt i onödan!!!!!!!

Tyvärr kommer jag inte åt alla mail fram o tillbaks mellan mig och er under våren 2011 men det var många - Man kan ju hoppas att personen/personerna jag pratade med då inte jobbar kvar hos Er - för hade jag fått som jag ville - och betalat in det sista innan jag flyttade till USA - och skickade ett antal mail till er när jag slutade jobba med slutlönen och bad om inbetalningskort för resten  -  Men fick aldrig nåt - då kan man ju undra hur vettigt det är att skicka en massa straffavgifter och skit 2 år senare!!!

Har nånstans allt utskrivet så ska försöka hitta det bland mina magasinerade lådor!

Hälsningar Cecilia
 
FY FAN FÖR DENNA JÄVLA MYNDIGHET!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hoppas Förvaltningsrätten kommer med en dom som betyder dom får betala tillbaks varenda jäkla straffavgifts krona!!!!!!!!!!
 
Nu ska jag jobba lite mer och komma över detta, så jag kan gå ut o dricka bärs och ha roligt om en stund :)
 
Ha det fint o hörs imorgon
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar