tisdag 9 juli 2013

Tisdag Kväll - Jösses va tiden springer iväg...

Idag har jag jobbat på MG hela dagen, kom hem nu vid 20 tiden...som den gamla goda tiden :D Fast orsaken var att jag hade för mycket att prata om igen så - arbetad tid ( från 10 till 19.30 ) 6,5 timmar....sicken skit :D Men men, hade trevligt med Anders och Malin och det får väl räknas som arbete, jag liksom hade kundvård - då MG är min enda kund *ASG*

Så vad har hänt sen sist....Ja när skrev jag sist...söndag morgon??!! Jo Söndagen så åkte vi och handlade jag o mamma, städade ur lite skåp o sånt kul, sen kom Systern hit på middag, jag gjorde asiatisk fläskfilé på grillen med wokade grönsaker och ris...det blev lyckat o jag tror gästerna var nöjda, dom klagade inte i varje fall...vi satt och sippade på ett antal glas gott vin / öl och pratade länge på kvällen...sen sov vi gott och vaknade utvilade o fräscha ganska så tidigt...Vi åt lite frukost och sen begav vi oss till Freeport i Kungsbacka - japp shopping av diverse vita burkar o dylikt med svensk text på ( Brad kommer bli sååååå glad ;) ):D Sen drog vi in till Kungsbacka city där vi började med en härlig lunch på torget och sen knallade runt i fler affärer - en lugn och härlig dag! Vi åkte hem och jag kunde sätt mig ner i en timme innan jag promenerade ner till Lerum "city" och träffade Janette för en härlig kväll på Restaurang New Yorks uteplats...skön kväll med massa snatter - man hinner faktiskt nästan gå igenom ett års händelser och lite aktuella saker också på ett par timmar - men man får prata snabbt - Det har ju då aldrig varit mitt och Janettes problem ;) Jättetrevligt var det!

Var hemma igen vid nio och då satte jag och mamma oss med ett glas vin var och njöt lite till på hennes uteplats...Japp svensk sommar har nu visat sig från sin bästa sida - ljust fram till Midnatt nästan och ljumma kvällar ( Knotten är värre än myggen i år, inte för det är så mycket bättre men ändå ) Vi gick o la oss vid  23.30 kanske...Vaknade igen pigg o utvilad vid 7.30

Gick upp och drack lite kaffe, tog en dusch och åt lite sen drog jag iväg till MG och "jobbade" heeeela dagen - tur man fakturerar för timmarna man faktiskt jobbar, annars hade jag fått ångest :D

Nu sitter jag här, mamma är inne hos grannen ( Jag var inbjuden men hade verkligen ingen lust ) hon verkar ha trevligt då hon fortfarande är där och jag hör barn sjunga...kanske är det droppen som får henne att komma hem?? :D:D:D:D:D Jag tyckte det var rätt skönt att få en stund för mig själv så klagar verkligen inte....

Imorgon är det dags för lite shopping på morgonen inför makens och "sonens" ankomst på fredag :) Alltså systembolaget ;) Innan jag åker in till stan för lite tillsnyggning hos Lisa med efter häng på stan och sen hem till henne och Gosa med Leo på kvällen, jo jag ska gosa med Lisa också och Malin också för den delen - LYCKA!!!!!

Nu ska jag gå o sätta på tv´n eller nåt :D

Ha en fin kväll, dag och hörs snart!!!


Ja men wokade grönsaker och fläskfilé... eller nåt :D skitsamma gott var det ;)


Ja men du har ju uppenbarligen ätit färdigt så jag hugger väl in då...eller?!?!

Nähä...va är du för snål jävel :D

Fina systern :)

Fina Torget i Kungsbacka

3 kommentarer:

  1. ooooo vad fint!!!! Heml'ngtan DELUX!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart är du också här, men då är jag där istället....skumt :-) puss

      Radera
    2. Snart är du också här, men då är jag där istället....skumt :-) puss

      Radera