onsdag 3 juli 2013

Onsdag och Fri-dag :D

Japp en ledig dag i det totalt galna schemat :D

Igår så tog jag tåget, 11.20 till stan - blev lyx upphämtad av Anki vid centralen - sen åkte vi vidare till Nya Varvet för en härlig lunch med MG damerna ( alltså vi som jobbar eller har jobbat på MG ) JAg och Anki åkte vidare in till Linnégatan efter lunchen där vi satte oss på Befeater http://www.beefeaterinn.com/ och tog en öl i regnet!! Härligt att bara sitta o umgås sådär :)

Jag knallade därifrån upp mot Domkyrkan via Kungsgatan för att träffa Susanna, naturligtvis via mitt gamla hus...Åh sicken sorg att nån annan bor i min Lägenhet....Kolla va fint jag brukade bo:
Esperantoplatsen - Min Backyard :)


Så lägenheten precis ovanför Porten, två våningar upp - alltså precis ovanför det öppna fönstret ...Det var mitt vardagsrum :)
Susanna undrade såklart vart jag tog vägen, det tog ett tag för mig att gå förbi här....

Men sen sågs vi och promenerade runt lite innan vi hamnade på Dubliner´s - där satt vi ett tag, tills det blev för kallt och vi gick över gatan till Oleary´s - åt lite god mat och drack några goda öl - mysigt värre!! Sen kom även Mathias förbi och vi hängde nån dryg timme till innan jag fick knalla bort över staden till Tåget ( 10 minuter knappt )

Nyförlovade och lyckliga SusBus :) Härligt!!!

Ser fullare ut än vad jag var...faktiskt :D

mmmm så gott :)

Ja men varför inte - Mathias lät bartendern överaska honom med sina öl - blev ju bra :)

 
Men idag då har jag en välbehövlig vilodag :) Klockan är ju redan 11.30 så halva dagen av slapp har ju redan gått men men...Ska snart sätta på mig lite kläder och ta en promenad i det faktiskt sköna vädret - sen ska jag gå hem och slappa lite till - tills det är dags att laga middag till den hårt arbetande Modern :) 2 dagar kvar sen går hon på semester också - lagom till att Maken och vår adoptivson Kish anländer!!!!!

Nu ska jag ta och skicka ett mail till CSN och be dom skicka min nya betalningsplan via mail - för jag antar det finns en ny ?!?!?!?!

*Cecilias inkomst har blivit bestämd till 536 USD för 2011- fick jag som besked via Förvaltningsrätten då ( CSN har inte sagt ett skit till mig ) ....nu har jag ju redan betalt in extra så borde väl vara färdigt med den här cirkusen eller?!?!

Nä nu ska jag ta och sätta fart med att njuta av denna slappedag - Imorgon är det full fart, med Jobb, pubhäng och vidare Pubkväll :D

Grattis Susanna och Richard till förlovningen, hoppas det blir åtminstone en Nordamerikansk Fest ;)

Och ännu mer Stort grattis och Bra jobbat till Syrran och Karl som firar 20 årig bröllopsdag idag :D

Ha en fin Onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar