torsdag 11 juli 2013

Torsdag och Imorgon kommer min Husbonde äntligen :D

Härligt ska det bli :) Vår adoptivson Kish kommer ju också så det blir ännu bättre ;)

Idag har mamma och jag vart o handlat inför ankomsten, blev ett stopp på Lindex också...mamma lyckades fylla på den redan överfyllda garderoben med massa roliga saker, själv hittade jag ett par shorts...vem hade trott att jag skulle just lida brist på den varan här hemma i Svedala??!!! :) Vi åkte hem och gjorde oss en smarrig kyckling och bacon sallad till lunch...efter det började vi röja och flytta ut mig från gästrummet till mammas sovrum - jo så lyxigt har vi det - mamma flyttar ut i allrummet där jag sitter just nu och bosätter sig på bäddsoffan...jag protesterar såklart en aning men hon har ju helt rätt...jobbigt för henne att känna hon stör folk när hon behöver gå upp på toa och gå upp i ottan för att sköta sina mattider ordentligt! Så japp vi invaderar hennes sovrum från o med imorgon :D

Själv ska jag åka till Fredrik för Pyjamasparty ikväll, Korvstroganoff och en del öl tror jag det blir - sen sover jag på soffan där innan jag ger mig av hyfsat tidigt, tar vägen om systemet, hem med ölen och sen upp till Landvetter för upphämtning av mina Killar :) Sen blir det megamys hela dagen fram tills vi promenixar ner till Lerum city för lite Pizza och barhäng :D Antagligen en ganska så tidig kväll men måste ju hålla dom vakna så dom snabbt kommer in i tiden här...ingen tid att slösa på sömn....Jo just det ja, jag har ju lovat att ha all stress avklarad tills Brad kommer så han slipper det där - kan ju säga att det mesta är avklarat i varje fall ;)

Gårdagen var en riktigt härlig dag! Jag åkte in till Lisa vid 12 snåret och blev frissad och tillsnyggad i salongen ( http://www.lisakvist.se/ ) Kolla in Lisas smycken, ni där hemma i Denver. riktigt svenskt och fint till riktigt bra priser och hon gör allt själv, hennes tavlor är riktigt sköna också - finns nog plats i väskorna om nån skulle vilja ha något ( kanske inte stora tavlor men smycken ;) )???! Dessutom hade vi ju jättemysigt under tiden också, alltid så skönt att komma hem och bli klippt så man ser ut som folk ;) Efter vi var klara så stack vi till vår favvo Thai restaurang- MoonThai  http://www.moonthai.se/vasastan/gallery/  Detta stället är fantastiskt, underbart god mat till vettiga priser och den mest härliga atmosfären...kommer ni till Göteborg och är sugna på nåt annorlunda...håll detta stället i minnet! Ligger precis vid Hagakyrkan så mitt i Stan! Såg just att det visst finns en på Avenyn också...men där har jag aldrig vart så det vågar jag inte rekommendera ;) Efter maten så tog vi vagnen hem till Lisa, vi behövde ju lösa av Mormor´n som passade Leo medans Lisa jobbade! Vi stannade kvar vid lekplatsen ett ganska bra tag så Leo fick leka av sig ordentligt - sen gick vi upp i lägenheten...jag fick mig en öl medans Lisa fixade mat till Leo, sen kom goaste Malin också så det blev precis så där mysigt och härligt som det brukade vara!! En riktigt härlig kväll på balkongen blev det med massa babbel och godsaker :)  Sååå skönt att ha såna goda vänner som man bara kan hoppa rätt tillbaks in med, kanske med ett par års mellanrum och det är precis så trevligt och avslappnat som det alltid vart!!! Älskar mina Vänner - önskar alla hade turen att ha så fina vänner som jag, både här hemma och Där hemma, i Denver - Jag är otroligt Lyckligt lottad!!!

I vilket fall som helst så var dagen igår precis vad jag behövde, fick ett energitillskott och känner mig utvilad igen! Idag skulle jag eventuellt ha åkt till Anna och umgåtts ett par timmar, men kände att jag behövde stanna med mamma och hjälpa henne få lite ordning istället - Anna och jag får få till en träff snart ändå - kanske får bli ett glas vin på stan istället för mega umgänge hemma - men det blir ju minst lika bra det! Så nu kan jag med gott samvete snart göra mig redo och åka till Fredrik :)

Nu ska jag hänga en tvätt och sen gå och duscha!! Ha en underbar Torsdag och hörs snart igen!!!

Min goa Lisa o Jag <3

Smygbild :D:D:D:D

Färdigt resultat :D
 

Leo var en riktig Vilde på Rutschkanan, kastade sig ut med huvudet före och åkte på magen - det var roligt det :D

Fast man blir ju hungrig och lite trött av att vara den Vilda Bebin ;)

Ja ni ser ju vad solen sken på oss....Åh vad jag älskar Er mina finaste, finaste Vänner :) <3


2 kommentarer:

  1. SÅ SNYGGT HÅR!!! Wow! Fint av mor din att sova på soffan, min mamma gör likadant när vi kommer :)
    Tur med fina vänner båda där och här! Saknar dig!

    SvaraRadera
  2. vad tar din kompis för halsbandet med dalahästen?

    SvaraRadera