torsdag 10 april 2014

Imorgon är det Fredag :D

Japp och det är jag väldigt tacksam över :D

En del veckor känns bara oöverkomliga, denna är en sådan! För mycket i hjärnan som snurrar runt så man inte kan fokusera på nåt och allt känns bara dödligt svårt...tills man faktiskt slutar tänka och bara gör istället - det är dit jag försöker komma nu! Jag läste mitt recept jag tänkt börja med, Tyska äpple pannkakor - det står fyll 8 Ramekins - Jaha vad är ramekins och hur stora ska dom vara och...Ja ni fattar ju, bara tanken på att fylla 8 ramekins med nåt alls låter ju helt absurt!!! Nu har jag lyckats lista ut att Ramekins är ugnsformar men jag kan liksom inte för mitt liv förstå hur dom ska se ut som på bilden ändå!!???

Jag tänker anta mina Suffléformar funkar men vilken av de två storlekarna ska jag använda liksom - sånt här känns oöverkomligt såna här veckor :)

Matlagningen tog jättelång tid igår, mycket längre än jag tänkt, hade liksom missat att massa saker till salladen skulle tillagas innan de stoppades i själva salladen ;)  Men men jag fick färdigt allt och var hemma igen till kl 17 så inte allt för illa ändå! Idag ska jag sätta fart tidigt så jag blir klar tidigt - inget av det jag ska göra idag borde ta allt för lång tid, bara en linssoppa som ska puttra i nån timme eller så :) Resten borde gå rätt fort, men det trodde jag igår också...

Kvällen spenderade jag lekandes med hundar medans Brad spelad Softball - inte spännande alls! Blir lite bättre idag tror jag, vi ska äta Mexikansk lasagne på våra rester, prova att stoppa på grillen till o med, spännande! ca 25 grader varmt idag med med mer sol än igår :)

Nä för fasen nu har jag inget mer vettigt att säga så ha en fin Torsdag (kväll)

Rabarbern är uppe och ser ut att bli riktigt fin i år igen :)

Dessa ser bättre ut än förra året :) 

Och detta vackra träd kommer snart ge massa fina blommor :D 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar