onsdag 2 april 2014

Onsdag....

Japp dagarna bara går jag känner mig faktiskt rätt stressad över hur snabbt tiden går...inget hinner man med förutom jobb och sånt...Är det så livet ska vara? Nä jag funderar allvarligt på det här med matlagningen nu...Jag kan utan problem lägga till en dag eller 2 hos änglarna och livet blir genast mindre stressigt! Jag menar jag fick recepten för nästa vecka och det är liksom gourmet måltider som dom ska värma upp i mikron och som tar hela dagar att tillreda...dessutom med tillägg som: Kan du göra kycklingbitarna så små som möjligt, stora kycklingbitar får oss att må illa...............Seriöst, kniv o gaffel kanske?!?!?!

Ja men ni förstår ju man börjar varje vecka med att vara irriterad över detta detaljstyrande - vad hände med att jag är en bra "kock" och att vilja ha mat som JAG lagar!! Nä jag vet i fan det är inte tillräckligt mycket pengar för att behöva stå ut med allt - samtidigt är det ju kul i mellan varven och definitivt mer pengar än hos änglarna!?!?! Åhhhhhhhhhh beslut är definitivt inte min starka sida!!!!!!!!! Fortfarande chockad över att jag fattade beslutet att gifta mig och flytta hit Liksom :D

Måndagens matlagning gick bättre än väntat, jag hade effektivitets mössa på :D Så jag var hemma efter avlämning när klockan var 4 helt otroligt! Vi tog en längre promenad med hundarna och var ändå hemma till typ 5 och kunde njuta lite av eftermiddagen där ute!! Om ändå alla dagar var såna!

Gårdagen åkte jag till Jerry och hade ingen aning om hur hans humör m.m skulle vara - kom dit och det är en ny Jerry där! Jag hjälpte honom av från dialysmaskinen och på med kläder, men han studsade nästan upp från sängen och var på ett strålande humör!! Wiiii, mycket roligare då och känns som att han kanske kanske kan friskna till så mycket så han kan stanna hemma!!! Härligt! Susan var på mycket bättre humör också, går ju liksom hand i hand det där! Jag fixade frukost, sen kom sjukgymnasten då satte jag igång middagen i crockpoten, jag åkte o handlade lunch, sen iväg till affären och ja till o med där var han mer aktiv i listskrivandet! kom tillbaks och gjorde färdigt middagen medans han tog en tupplur! Sen kom Susan hem och vi pratade en massa innan jag åkte hem! Brad hade haft en skitdag på jobbet så han hade redan vart ute med hundarna och kom tillbaks en kvart efter mig! Vi satt ute en stund och diskuterade sommaren, ska vi åka hem eller inte....??!! Nu lutar det åt en snabbvisit, bara 2 veckor och åka direkt från New York då vi är där på bröllop ändå! Men det jäkla gröna kortet intervju eller inte spökar hela tiden! Tänk om dom bara kunde skicka den där kallelsen så man vet?! Ja ja det löser sig väl!

Idag är det Chili på menyn, ska sätta igång den snart och sen sätta fart med shoppandet på Door to door organics för nästa veckas matlagning - Medalhavs Quinoa Sallad, Päron, getost, rödbetor sallad, ugnsbakad Tilapia med tomat o basilika, revbens gryta med polenta, choklad och banan bröd, Kyckling kebab, tysk äppelkaka och Linssoppa....Japp Gourmet meny! När jag är klar med den biten och vet vad jag har och vad jag behöver så är det dags för Costco shopping - fullspäckad dag så planering av chili var nödvändig!

Nä fasen nu ska jag sätta fart så jag kan bli klar i vettig tid, måste ringa Jerrys Dialys sköterska och sätta upp en tid på fredag innan jag börjar också!

Ha en fin Onsdag (Kväll)


Tidigt i morse

Nu är det grått o kallt - ush






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar