fredag 11 april 2014

It´s Friday I´m in love.....

Och som grädde på moset - så fick jag helt plötsligt ledigt idag :D Nu är det ju så att när jag får ledigt från mitt Fredagsjobb - så är det inte bara roligt och tjohooo...Nä Jerry åkte in på sjukhuset igår, har ingen aning om när han får komma hem igen! Uppenbarligen har han nån infektion som dom upptäckte igår vid rutinkoll och woops så blev han inlagd! Enligt Chef Brad så är det troligtvis inte ryggens liggsår som är boven utan troligtvis hans fot igen och det är ju verkligen inte bra! Håller tummarna för att dom får bukt på det så han får komma hem snabbt igen, med foten i behåll!

Ja ja inte mycket jag kan göra åt det hela så jag får helt enkelt bara njuta av en extra dag ledigt! Jag började dagen med en lång promenad runt området, en bra timmes promenix i hyfsat tempo! Det är så underbart väder just nu, det ger allergi problem men det är det värt! Så vackert när alla träd börjar knoppa och gräset ändrar färg från torrt gult till grönt :) Temperaturen kl 6.30 var tillräckligt hög för att gå i bara en Hoodie :D Underbart!!

Så min nya plan för dagen är: Köra några tvättar, kopiera alla mina papper jag fixat ihop för att skicka till Homeland Security - känns ju galet att man ska skicka papper till Homeland :D Åka till Walmart och handla Olja och filter till Brads bil, dammsuga och tvätta av golven här nere - sen tror jag bara jag ska njuta av det fina vädret! Ikväll ska vi till Tara o Steve på middag så behöver inte tänka på nåt sånt heller!

Gårdagens matlagning, jo dom där äpple pannkakorna...förvånad över att inte Dr G har klagat ännu :D Dom såg definitivt inte ut som på bilden...Förhoppningsvis smakade dom gott i varje fall :) Resterande mat gick bra tror jag förutom soppan som jag inte vet om den blev lagom förstörd för Dr G´s smak eller inte...Jag skickade ett sms vid 13 tiden och frågade om hon ville jag skulle lämna soppan i kastrullen så hon enkelt kunde koka ner den ännu mer...jag fick inget svar förrän klockan var 17 och då hade jag redan vart och levererat maten i förpackningar! Nu är det ju så att hon inte börjar jobba på kontoret förrän kl 3 på torsdagar så jag tycker nog hon borde sett meddelandet långt tidigare!?! Eller talat om att hon ville ha det så från början, ångrar jag skickade frågan ens...Hon är säkert skitförbannad över det också! Kanske man får sparken nu då?????

Hundarna hade ingen alls lust att låta mig åka själv med maten igår så dom hoppade in i bilen när jag packade den och vägrade komma ut :) Så dom fick åka med sen när vi kom hem gick vi på promenad och lekte lite på baksidan tills Brad kom hem! Vi åt middag och sen hamnade vi framför Hockeyn på tv och sen sov vi :D

Nu ska jag sätta fart med min dag, massor att göra nu när jag blev ledig :D

Ha en fin Fredag (kväll) och helg!!!!!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar