torsdag 3 april 2014

Torsdag och snön faller :)

Japp från t-shirt väder igår till snö idag - kan man annat än älska Colorado??!! ;)

Snart blir det ingen mer svalka på ett tag så jag passar på att ta tillvara på det! Om några månader så pustar och frustar jag och längtar efter vintern - hetta är inte min grej!!!! Typisk svensk viking, kallt är bra man kan ju alltid ta på sig kläder, svårare att ta av sig huden liksom :D

Igår var en sån där dag då allt gick över förväntan bra men ändå kändes lång och jobbig :) Costco kan göra det med vem som helst och då handlade jag för 2 - fyyy det ska jag nog inte göra igen! Vagnen var överfull gånger 2 och sen måste man ju hålla isär de två kontona i vagnen för att underlätta utcheckning - spenderade totalt över 700 dollar igår, skrämmande!!!!!!!!!!!! Men men, jag lyckades med konststycket att åka hemifrån kl 12.55, åkte förbi Sprouts och handlade, sen vidare till Costco och handlade där - var klar på Costco kl 15.05!! Fantastiskt effektivt! Hade lämnat av allt hos Dr G och var på väg hemåt kl 15.45...Detta är smått mirakulöst kan jag ju meddela! Jag började dagen med att skriva en ingrediens lista för nästa vecka, sen shoppa allt jag kunde på Door to Door organics efter det satte jag igång chili´n som puttrade på i ett par timmar, kan ha vart den bästa jag gjort, men säkert nåt fel på den ;) Jag packade in Chili´n i bilen, städade undan i köket och drog iväg!

Jag kom hem efter Brad igen, så medans han gick med hundarna så tog jag hand om all mat...sen åkte han iväg och spelade softball medans jag lekte med hund(ar) hela kvällen - inget stopp på den jäkla Cooper :) Kl sju kunde jag värma upp lite mat och sedan faktiskt sätta mig ner framför dumburken! Brad kom hem vid 20.30 och åt middag - sen gick han o la sig...japp det var väl den dagen det :D

Idag har jag massor att göra, ska fixa kycklinggryta, fisk i ugn, baka en Mjölfri chokladkaka och göra Pannkakor med banan och choklad... får nog sätta fart ganska snart känner jag! Som tur är så står crockpoten och puttrar på med våran middag.....

Bäst jag sätter fart :) Ha en fin Torsdag (kväll)

Så ni vet hur dom säger att man skaffar hundar som liknar en själv  - Känns som det nu är bevisat, Brad har Bode och Jag har Cooper :D:D:D:D:D


I am tired....


Come on play with me :D 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar