måndag 7 april 2014

Måndag igen...puh!

Ja nä usch, längtar redan efter Fredag!!!

Fredagen var låååång!!! Kom till Jerry 9.30 och var väl hemma 18.15 typ - vi hade fullt upp hela dagen! Började med frukost och göra Jerry i ordning för dagen, sen åkte jag snabbt iväg till affären och handlade, kom tillbaks och packade ur bilen och in i kylen - snabbt packat om bilen med diverse saker som skulle med till Davita - en liter av dialys vätska, alltså den delen som dränerats, urinprov från 2 dagar...Sen packat in Jerry i bilen var ju viktigt också! Vi drog iväg till en Kina resaturant som ligger på vägen till Davita, åt lunch - iväg till Davita och in där i nära på en timme! Kände oss något stressade då vi skulle vara i Lafayette kl 3 och lämnade Davita strax före 14.30, vi hann precis! Fick släppt av Jerry vid entrén, sprungit in och hämtat en rullstol sen åkte jag och parkerade bilen! Jerry hade rullat sig själv till inchecknings disken :) så han var redo för att åka upp till Wound Care avdelningen när jag kom in! Där inne var han i över en timme vilket gjorde oss något sena till nästa stopp - dom som ska fixa ny skor till Jerry, som tar bort allt tryck över hälarna...Vi lämnade Lafayette och Rock Creek när klockan var 17.15 - Jerry var helt slut och det var jag med! Väldigt skönt att ha Tullvägen precis utanför så vi var hemma på 25 minuter!

Jag hade maten färdig i crockpoten så jag och Brad satt ute med en G.T tills solen gick ner! Sen åt vi och tror vi sov på soffan båda två innan klockan var 22 :D

Lördagen hade jag planerat väl - vi skulle ta promenad tidigt, Brad skulle rätta uppsatser medans jag städade och gjorde ordning här lite - det blev lite annorlunda då hundarna bestämde sig för att hoppa i stinkande dammen, så medans Brad satte igång frukosten skulle jag ge båda ett bad! Bode gick bra men sen hade vår envetna skit cooper bestämt sig för att nåt bad skulle det inte bli - vi hade en halvtimmes kamp som gav mig en massa blåmärken, men skam den som ger sig!!! Så han fick sitt bad även om jag nära på gav upp ett antal gånger, Gremlin nr 7 !! I vilket fall som helst så blev allt liksom försenat så jag fick snyggat till i köket m.m men dammsugning och det där andra hann jag inte med för vi skulle iväg och fira Jasmine i Denver! Strax före ett gav vi oss iväg inåt stan var hemma igen vid 4 tiden och vid halv sju kom Tara, Steve, Colton och Steves döttrar! Middags mys!! Dom åkte hem vid strax efter 23 och då var vi helt slut så vi gick o la oss ganska omgående :D

Jag vaknade tidigt på söndagen och spenderade nära på en timme med att aktivera Cooper så Brad kunde få sova lite...:) Vi tog en promenad runt en sjö istället för vår vanliga helg promenad, det var härligt väder så en riktigt skön promenad! Kom hem och åt frukost sen drog jag iväg och handlade medans Brad till slut fick fixat sina uppsatser! Vädret skiftade drastiskt medans jag var inne i affären så himlen var helt svart, men det försvann lika fort som det kom så eftermiddagen spenderade vi i tshirt spelandes Polish Horseshoes :D

Vi åt middag och Brad städade köket, då han plötsligt blev på dåligt humör :D Jag satte mig framför tv´n och lät han sura :D Han gick o la sig och jag kollade på CSI...

Det var väl den helgen det, nu ska jag sätta fart med matlagningen!!! Mycket att göra och konstiga saker så får lägga på ett kol!!!

Ni får ha en fin Måndag (kväll)

Davitas väntrum





Haaaa min gräslök redan redo :D




Lekstuga på Puben - why not :D 

Kish försöker klättra upp i vårt träd för att få ner en plastpåse som fastnat....




Japp våren är här :)








Cooper och hans öl....vi får passa honom så han inte blir helt beroende :D 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar