torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag och idag är vi tillbaks, det känns som en torsdag :D

Skärtorsdag dessutom! Jag tror jag bör hinna till Blåkulla tur o retur innan Andreas kommer imorgon vid 16 snåret?!?! Jag får ta Turbokvasten i år för säkerhets skull :D

Jag tycker Svensk påsk är såååå mycket mer intressant än amerikansk - här firar man bara söndagen - Jesus uppståndelse - Man tycker att med tanke på att hälften av folket man stöter på här borta är av skandinaviskt ursprung,  ( smärre överdrift, dom flesta har ingen aning om varifrån dom kommer, men heter man Anderson eller Johanson så....) att dom borde ha vissa traditioner inrutade men icke!!!! Fy för att ett par generationer senare så är det borta, sånt skrämmer mig! Tur att Invandrande nu för tiden försöker pränta in våra traditioner i sina barn!! Det är viktigt och jag får som vanligt en extrem ögonöppnare i det faktum att man som invandrare håller stenhårt i sina traditioner och annat!!! Tänk på det Era jäkla Rasister och annat pack där hemma! Flytta utomlands där dina traditioner och tro m.m ses som idioti och anses överflödigt "nu har du ju faktiskt flyttat hit, till detta land och bör ta seden dit du kommer" SKITSNACK!!!!!!!! Jag har aldrig vart mer ÄrkeSvensk,  hållt på traditioner, firat speciella dagar m.m som jag är nu!!!

Så det så!!!!!!!!!!!!

Gårdagen gick rätt smidigt och allt såg ut att vara lyckat - Idag så måste jag iväg och handla på morgonen innan jag börjar med all mat! Sen blir det hemmagjorda Fajitas med hemmagjorda Tortillas, hemmagjord Salsa och Guacamole plus att jag ska sätta igång den där Chicken Noodle Soup som jag skjutit upp rätt länge! Men allt detta bör gå rätt smidigt tycker jag så bara o köra på!

Jag hoppas innerligt att jag inte behöver jobba imorgon. för jag har mängder att göra för att få det klart för Andreas :D Sängen ska bäddas, toaletten städas, golvet tvättas, drickorna kylas så det är klart för grogg på altanen!! Fast å andra sidan är det Andreas som kommer - han känner mig nog bättre än dom flesta och känner till min dåliga städ sida :D:D:D:D:D Har inte hört nåt mer om Jerry och hans beslut så vet inte hur det gått, ska nog skicka ett litet meddelande till Susan och fråga hur veckan gått!!!

Nä nu ska jag faktiskt ta o sätta fart här, äta lite, ta fram saker ur frysen som ska lagas, göra mig i ordning, åka till king soopers - fullspäckad dag, ser fram emot att komma hem i tid för att ta en öl i solen på altan :)

Ha en fantastiskt fin Skärtorsdag (kväll) och vi ses väl på Blåkulla?????

http://witchawarenessmonth.wordpress.com/2013/03/28/blakulla/



Ibland är han gosig då får man passa på :D


Päronträdet i full blom :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar