tisdag 15 april 2014

Tisdag men av nån anledning känns det som onsdag :)

Önsketänkande :D

Så Jerry är kvar på sjukhuset, så inget jobb där idag...Men såklart så behövde grumpy Bob nån att ta honom till doktorn så ledig blev jag ju inte...Ska vara där kl 13.30 först så har rätt gott om tid på mig på morgonen ändå. Jag visste redan igår att Jerry inte skulle komma hem så jag struntade i att åka till affärer efter kiropraktorn, tänkte att jag har ju hela dagen idag på mig och åkte hem o lagade mat - eller ja först fick jag soppa upp fjädrar då min lilla Cooper tyckte det var kul att tugga sönder mitt duntäcke...Han måste vart väldigt uttråkad för han har faktiskt inte vart nån förstörare tidigare! Fjädrar överallt så jag fick starta med att ta ur sängkläderna och ta ut dom och försöka få i det mesta i soptunnan...sen slänga allt i tvätten! Jag gick upp och stängde dörren efter det och lagade mat! Sen när kåldolmarna var i ugnen så fick jag dammsugit upp resterande fjädrar och passade på att dammsuga allt annat också :) Efter det bäddade jag sängen med ett "nytt" täcke, vet faktiskt inte ens om det är värt att försöka laga det andra?! Det är tur Brad tycker det är för varmt med duntäcke så jag kunde sno hans :D Problemet med dessa täcken är att dom är hittagna från Sverige, annan storlek än vad man hittar här och passar mina svenska påslakan...Skithund!

Idag är det Brads födelsedag så i eftermiddag ska vi hem till svärföräldrarna och fira! Så jag måste verkligen iväg och handla, åtminstone presenten idag innan grumpy´s - men jag har ju rätt gott om tid på mig så det ska nog gå bra! Hade tänkt att även hinna med ett Total beverage Stopp, behöver ju inhandla diverse drycker som Andreas vill ha :D Men det kan jag göra på vägen hem ifrån Grumpy´s så tror jag har dagen hyfsat under kontroll!

Gårdagens matlagning gick smidigt, var faktiskt riktigt skönt att få dammsugit allt ( säg inget till Cooper han är fortfarande i hundhuset så att säga ) en sak mindre att göra innan fredag :) Annars så var mina tankar rätt mycket hos Jerry igår...Han har några jobbiga beslut att fatta...

Det har visat sig att dialysen inte fungerar helt fullt ut, vilket i sin tur gör att resterande organ och annat börjar ta stryk - så det är alltså detta som gör att infektionen inte ger med sig och det blir ju liksom catch 22 - infektionen ger sig inte pga att dialysen inte funkar och dialysen fungerar inte pga infektionen...Så Jerrys alternativ just nu är: Nr 1 och vad läkarna rekommenderar - Amputering av foten! Nr 2 är en extremt kostsam och eventuellt helt verkningslöst - PIC line in i hjärtat med antibiotika i 8 veckor ( Saknar Sverige när man hör denna kostnad ) nånstans mellan 26 och 42000 Dollar allt som allt för dessa 8 veckor!!!! Nr 3 är ett väldigt sorgligt men också ett alternativ...Sluta med all behandling, ingen mer dialys ingen antibiotika bara smärtstillande och göra det bekvämt men, med en säker bortgång som resultat - Det skulle faktiskt inte helt förvåna mig om Jerry väljer nummer 3, det känns som han börjar få nog av allt! Fast han är ju en enveten gnu också, så kan hända att nummer 2 ligger närmre med nummer 3 som följd om inte PIC line funkar...Inte en chans att han kommer låta dom amputera foten!!!!!!!!!!!!! Usch så jobbigt beslut att fatta, jag känner verkligen med dom och det tar upp rätt mycket av mina tankar just nu - dom har ju liksom blivit lite av en familj! Jag är definitivt inte rätt person för att jobba med sånt här, jag har inte det där att hålla saker opersonligt i mig...Det är väl därför de gamla tycker om mig dock :)

I vilket fall som helst så är det ju bara att hoppas att Jerry när han väl fattar sitt beslut, känner att det är rätt beslut för honom och inget annat...

Nä nu ska jag ta o sätta lite fart så jag hinner med allt :D Ni får ha en fin Tisdag (kväll)

Oops, fick jag inte göra så???




Så här såg månen ut igår kväll, jag orkade såklart inte stanna uppe för att se Förmörkelsen men.....




Japp och månen och vi alla överlevde :D :D


Cooper fortsätter sin lekstuga med att tugga upp träpålar som skulle hålla trädet rakt :D Jag kan ju säga att jag sa: Nä men det där är ju bara urlöjligt, hundarna kommer äta upp dom inom en vecka :D 









2 kommentarer:

  1. Grattis Brad!

    Men stackars stackars J, hur tusan kan man behova sta in for det valet? USCH!! Omanskligt.

    Kram pa dig och fir att du stottar honom. Langtar efter dig massor Cia!

    ps. Jag alskar hur busig The Little Shit ar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy skjuttan och i det här landet dessutom, verkligen omänskligt och kallt - 40000 dollar är ju inte direkt några småpengar så är man inte rik så....!

      Längtar såååååå efter dig också :)

      Hahaha, ja the little shit är vekligen busig, vill du låna honom??? ;)

      Radera