måndag 31 mars 2014

Måndag och tillbaks till normalt efter en veckas semester från allt :)

Japp även bloggen uppenbarligen!

Nu vet jag inte ens vart jag ska börja...Jo i måndags förra veckan då, så lämnade vi Henderson vid 10.30 efter Brad fått fixat sitt däck, vi körde genom spökstäder ner till Taos, New Mexico! Vi var på plats när klockan var tre, checkade in och drog iväg ut på "Stan"...gick runt i solen ett tag tills vi hittade en Brew Pub som påminde om Golden City Brewery, fast med New Mexico stil på huset - där blev vi sittande ett bra tag! Pratade med lokal befolkningen och en o annan turist :D Riktigt mysigt!
Efter en eftermiddag där gick vi vidare till en restaurant i en gränd - Alley Cantina, vi var tveksamma om vi skulle gå dit då vi läst lite omdömen och de lokala gästerna gav det 5 stjärnor och turister gav det -1 :D Kan säga att vi skulle nog gått nån annanstans :D Men maten var faktiskt ok bara servicen som sög!
Entrén till Cantinan


Vi var inte långvariga på detta hak :D Istället promenerade vi därifrån upp till vårt hotell som var ett speciellt ställe, dessutom var det typ det enda stället som var öppet efter kl 19 så ALLA gick dit! Vi blev fast med några lustiga figurer, alla var typ påtända och allmänt flummiga, så det var ju lite spännande!
DET Torget i Taos på väg till Hotellet


Staty i trädgården utanför vårt rum

Utsikt från vårt Hotell

Puben på hotellet hade sista beställning kl 22 så när klockan var 22.30 så var vi i vårt rum :) Vi sov båda skitdåligt!!! Värdelös säng och bara allmänt dålig sömn ( Moster Raida berättade sen att det är ett av de mer hemsökta hotellen så kanske förklarade en hel del :) ) Vi vaknade tidigt och checkade ut och tog en sista promenad i Taos innan vi åkte vidare med ett lunch stopp - Alamosa och mormor o morfar stod på schemat. Via en Bro, Rio Grande Gorge, vilket är den 7:e högsta bron i USA!!! Helt galet var det, man körde på en väldigt platt väg och helt plötsligt kom det en bro med ett stup ner i en Canyon och Rio Grande under - och jäklar vad svindel jag fick när vi stod på den!!!









Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Vi fortsatte vår resa en ca 2 timmars väg från Taos, stannade till i den första Staden när man kom över Colorado statsgränsen - det första vi såg var ett bibliotek....
Då man vet man är i en småstad.....
Vi var framme i Alamosa nån timme senare, inte en bild tog jag där, blev för upptagna med att gå på rundtur på farmen och se vart svärmor växte upp...min plan var att gå upp på morgonen och få en fin bild på Mt Blanca som man ser från deras farm - men då rullade alla moln i och man såg inte ett skit, lite sur att jag inte tog bilder dagen innan! Vi hade i varje fall en jättetrevlig eftermiddag och kväll hos mormor och morfar - Inte en cig tog jag på 23 timmar!!!!!!!! Tror fasen aldrig jag hållt mig så länge! Min man var måttligt imponerad så det gör vi inte om :D Vi lämnade i varje fall Alamosa efter ett stopp hos Raida och Roger på deras farm, något större modell med hästar och kor :) Vid lunchtid och åkte hemåt via en massa spökstäder. Plockade upp hundarna vid 16.30 sen åkte vi hem! Det var jätteskönt väder så vi satt på altan rätt länge! Dagen efter så tog vi hundarna på promenad, hem och gjorde oss i ordning sen drog vi in till Denver och ett möte med vår Skatte tjej...sen checkade vi in på Sheraton hotell och vidare ut på stan!! Några timmar senare träffade vi Linda och Mike och det blev en helkväll med massor av drycker och många pubar :D Vi avslutade med att gå runt och "titta" på ballonger från Världsmötet i Ballongdesign :D:D














Vi sov ganska länge sen åkte vi hemåt och kan säga att fredagen var inte så effektiv :D Lördagen var kalasväder så vi grillade revben och spelade lite trädgårdsspel med Kish...Japp det var väl min vecka det :D

Nu ska jag göra mig i ordning och åka Till Dr G för lite kotknäckning, sen hem och laga mängder av mat! Fullspäckad dag och vecka!! Men snart kommer Andreas o då blir det lite lugnare schema igen :D

Ha en fin Måndag och Vecka & Ett stort Grattis till Mamma som gjorde sin sista dag på jobbet idag och nu kan titulera sig "en glad Pensionär"  :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar