tisdag 11 mars 2014

Tisdag och slut på det fina vädret, för en dag :D

Japp igår hade vi 22 grader varmt, idag ska det snöa...Colorado :)

Så det här med att vara själv med hundar...den som sa att " du kan väl för fan inte jämföra att ha hundar med att ha barn" JO DET KAN JAG! Dom lämnar en ju inte i fred, vill leka och ha uppmärksamhet hela tiden, avundsjuka på varandra och snor varandras leksaker :D Sen gillar dom ju såklart inte samma saker heller så när Cooper vill springa runt i cirklar jagandes en röd laser prick så vill Bode leka mer fysiskt, alltså med saker :D Så jag är rätt glad att Brad är hemma så han kan ta delar av det, fast han är ju ingen lekfarbror precis...

Lördagen blev nästan som jag tänkt mig :) Förutom att några tvättade golv blev det inte men dammsugit fick jag, vilket kändes helt onödigt när hundarna en minut senare drog in torrt gräs och geggamoja - vilket gjorde jag struntade i golvtvätt, så onödigt liksom! Jag pratade med Andreas länge och vi planerade lite smått...sen gick jag in och duschade och satte mig där ute - solbränna :) Sen kom Kish och vi babblade och åt middag sen somnade Kish på soffan, japp precis som att ha Brad hemma :D Jag kollade på lite Househunters och sen gick jag o la mig rätt tidigt :)

Söndagen gick fort, jag tog en lång promenad med hundarna, kom hem och gjorde mig i ordning och åkte iväg till Gunther Toody´s för Frukost med farfar, sen en sväng förbi Ulta´s innan jag åkte hem och fixade ut lite papper för skatten - sen bestämde jag mig för att slappa på altanen :D Med en vindrink, lekte med hundar och sen åt jag lite rester till middag och intog soffan - ganska skön söndag ändå :) Vi gick o la oss tidigt, tidsskillnaden är knäpp, man borde vara aspigg på kvällen men icke!

Gårdagen, lång promenad i soluppgången, hem och duschade åt lite frukost, sen iväg till Dr G för lite justering...hem och lagade mat i massor, åkte och levererade sen hem och ut med hundarna, matade dom och sen satte jag mig i solen där ute, kl 17.30...vid strax efter 6 så skickade Brad mig ett meddelande och sa jag inte behövde hämta på flygplatsen så då gick jag såklart och hämtade en öl :D

Han kom hem strax efter 22 så vi var smått döda på soffan alla tre :D Han gick o la sig med en gång, tröttsam helg i solen :) Han fick Nackspärr första dagen och skar upp halva tummen sista dagen ( när han försökte öppna en öl med en kniv...) - så en tuff helg!

Nu är det dags för Jerry, jag ska ta honom till en sån där tryckkammare, förhoppningsvis kommer det få honom att må bättre, 2 timmar ska han vara där, så jag får väl sitta och filura med nästa veckas meny medans jag väntar :) Han ska till det här stället, varje dag förutom söndagar i 6 veckor!!! Vet inte hur vi ska hinna med allt annat på våra två dagar...men det får lösa sig!

Nä nu får jag sätta fart :) Ha en fin Tisdag (kväll) - Bilderna kommer i tvärtom ordning, så senaste först :) Min Dropbox är full, vet inte om jag ska skaffa nåt annat eller faktiskt betala för mer utrymme - Vad tycker ni????



Kl 18 :D




Kl 07





Hundarna har förstört staketet

Och gräset







Det ser ut som det var Coopers fel, men nä det var det inte :)



2 kommentarer:

  1. Här går också vädret upp och ner. Vi har haft minus 25 i en månad och nu är det plus 10.Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härlig med vår :D Vart i Kanada???

      Radera