fredag 14 mars 2014

FREDAG!!!!!

Vi ska visst få fint väder också, som grädde på moset så har jag fått en ledig eftermiddag :) Nu är det ju aldrig bra med spontan ledigt när man jobbar med en sjuk man - men det är inte så farligt denna gången! Jerry åkte in till sjukhuset igår kväll, måste få en blod transfusion...men han bör vara hemma ikväll eller imorgon senast så ingen större fara, denna gång! Så kl 9 åker jag till Susan och får shoppinglista och nycklar med mera så jag kan åka och göra deras helgshopping som vanligt, plocka upp nån middag eller fixa i ordning nåt dom/hon kan värma upp snabbt, det är det jag ska göra idag, bör vara fri som en fågel senast 13 om allt går som det ska :D Sen åker jag snabbt iväg till Total beverage o handla upp lite irländska drycker så vi kan leka Irland i helgen! Imorgon kommer Kish, Tara o Steve över med lilla Colton vet inte om nån mer kommer men bjöd in en drös :) Lite Corned Beef och cabbage middag och eftersom vädret nog innefattar en viss mängd regn/snö så får det helt enkelt bli Bords Kubb :D Min bästa leksak jag har, tror jag!! Trevligt med lite trevligheter i varje fall!

Gårdagen kändes som en riktig skitdag, hade verkligen ingen lust att laga mat och det var verkligen svårt att ens få tummen ur att börja...Jag tror det är för mycket, det är liksom inget kul med så mycket...jag räknade ut att med vår egen matlagning här hemma, Jerry och Susans och doktorernas så lagar jag nog minst 18 rätter i veckan!!! Det är fasen mer mat än en 7 barns förälder behöver göra tror jag :D Hur roligt jag än tycker det är att lag mat så blir det inte roligt i såna kvantiteter och speciellt inte när man inte är där och äter själv...Nä jag tror jag behöver en vecka ledigt i mellanåt om jag ska fortsätta med detta!!! Sen så fick jag höra igår att Jo men Potatisen vill vi ska vara överkokt och vi gillar crispy bacon!!! Men va fan skicka en lista med vad ni vill ha underkokt och överkokt!! Det är ju liksom inte så att när man går på restaurang att man bara kan sitta där och förvänta sig att maten kommer in så som man vill ha den eller???! Ja ja jag får väl börja göra en lista själv så jag kommer ihåg :D

Nu ska jag faktiskt ha lite ledigt med början nästa fredag eftermiddag :) Jag ska göra hemmagjord Kyckling buljong och hemmagjorda krossade tomater och sen en massiv soppa på kycklingen som blir över, men annars ingen matlagning den veckan, doktorerna ska på semester och det ska vi med! Vi ska åka ner till Salt Lake och hälsa på systrarna där nere och sen ta vägen om Alamosa på hemvägen...Åker på fredag eftermiddag och kommer hem på onsdagen, sen har jag faktiskt tagit ledigt resten av veckan, från Jerry också ( Brads springbreak) och buljong, soppa och tomater sköter sig liksom självt så inte så farligt jobbigt :) Bara leverera delar av det och sen är det klart! Ska bli väldigt skönt med lite ledigt! Sen är det inte så långt kvar tills Andreas kommer och då har jag tagit halvledigt båda veckorna!!!! Sen är det nästan sommar och då ska jag minsann vara ledig massor och åka hem till Sverige och bara laga mat till folk jag tycker om och mer eller mindre bara äta kebab och falukorv :D:D:D:D Åh vad jag längtar hem idag...

Ikväll då jag fick lite extra ledigt ska jag faktiskt göra lite avancerad mat till oss :D Ska göra egna fajitas på grillen, jag sa till Brad att: kom hem så snabbt du kan så vi kan myyyysa innan middagen, jag tar hundarna på promenix innan du kommer hem :) Han frågade om jag skulle vara naken också, så det bådar ju gott ;)

Nä nu ska jag slänga mig in i en dusch och äta lite och sen iväg!

Ha en fantastiskt härlig Fredag (kväll) Och helg :)



 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar