torsdag 13 mars 2014

Torsdag redan...

Igår kändes det som "Bara Onsdag???" och idag är det tvärtom :)

Jag hade en sån bra plan för dagen, skulle scanna in mina skattepapper till dom jäkla CSN :D Sen skulle jag sätta igång med matlagningen så jag kunde få en eftermiddag i solen med lite lugn...Det funkade inte så bra, jag blir skogstokig bara jag tittar på IRS pappren, dom är dubbelsidiga och CSN ska ha alla sidor - känns som ett oöverstigligt berg ;) Sen började mina hundar bete sig, dom skällde på allt och inget, mer inget - jag kunde bara inte få dom att sluta och det fanns verkligen inget där ute att skälla på!!!! Så nu provade jag mitt nya trick jag funderat på...tvinga in dom i huset, stänga hunddörren tills dom lugnat sig, sen får dom sitta fint innan jag ens tänker på att öppna dörren till frihet igen - för ett första försök så funkade det över förväntan bra! Dom har inte skällt på något alls på en halv timme nu :D Jäkla vårkänslor...

Själv har jag ont i ryggen idag, vet i fasen vad jag gjort, men krävs inte mycket på den här kassa baksidan...Tror jag blev stående i dåliga skor för länge igår! Jag måste köpa ett par riktigt bra skor att ha inne, såna jag kan ha både när jag jobbar med matlagning och med gamlingar - Är det nån som har några bra förslag så är dom välkomna har verkligen ingen aning om vad som är bäst...? I vilket fall så känns det lite bättre redan efter ett gäng rygg övningar och benböj...får se hur det känns efter en dag till med stillastående matlagning. Kan ju alltid springa in till Dr G och få henne att trycka lite ;)

Så i måndags så fick jag ett meddelande från Dr G...Jo efterrätterna jag gjort rätt ofta, choklad mousse mer eller mindre - dom sista 3 gångerna :O Har dom inte vart bra ( Varför väntar man tills 3:e gången med att säga nåt? ) Nä dom har inte stelnat som dom gjorde från början...Har jag ändrat nån ingrediens? Nä tänkte jag först det har jag ju inte...men sen slog det mig att de sista gångerna, fråga mig inte hur många, så har jag använt gluten/mjölkfri choklad enligt begäran... fick snabbt frågat Linnéa då hon precis gjort samma efterrätt - Jo dom blir mjukare med den chokladen. Men inte nog med detta, nä sen jag började laga mat här ( I januari ) så har mycket av maten i ugnen blivit lite bränt i botten och överkokt - hm igen, varför vänta 2 månader med att säga nåt - hennes tanke om det hela är att min ugn är varmare än hennes - Nä det är den inte men jag kan tala om varför - det är för att jag måste använda några jäkla special stenformar till allt och dom beter sig definitivt inte som vanliga formar! Problemet för mig är ju att jag aldrig äter maten eller ens ser den uppskuren - så hur ska jag kunna veta?? När jag gör ugns gratänger och liknande så levererar jag dom i formen... Jag har absolut inga problem med att folk ger feedback om hur saker smakar och beter sig speciellt inte när dom äter efter en diet jag aldrig skulle göra privat, det är till och med uppskattat :D Men vad jag undrar är varför man väntar i 2 månader med att säga nåt och sen sägs det på ett sätt som får en att undra vilka saker hon pratar om, pratar hon om all mat? Varför inte lämna en rapport varje vecka och säga den här rätten var lite bränd i botten, denna var bra denna var skit...Så man liksom kontinuerligt kan göra justeringar...Nä jag förstår inte sånt riktigt, Nu blir det liksom allmän kritik istället för konstruktiv kritik...

Ja ja, det är tur man har ett jobb till där ingen klagar :D

Idag har jag en ganska kort meny så ska sätta fart snart så jag kan få kommit hem i bra tid idag...Massa bakning och en fiskrätt :)

Annars är ju min stackars man skadad så han kan inte göra mycket tummen kan han ju inte använda och nu är axeln så öm efter stelkrampssprutan också, så idag ska han laga middag men jag får förbereda den :) Ja man får va glad för det lilla!!

Nä nu ska jag sätta lite fart innan mer tid bara försvinner :D

Ha en fin Torsdag (kväll)


Coopers bästa kompis, vi kallar den...The Red dot :D 



Äntligen lugna....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar