torsdag 20 mars 2014

Torsdag och en riktig skitstart....

Den började redan kl 2.30 i natt då jag fick gå upp och ta Treo - jäkla Menssmärtor från helvetet, igen!!! Vaknade av dom igen vid 5 så bara o gå upp och proppa i sig fler...Andreas, du får ta med en jäkla massa för nu börjar dom ta slut igen :D Hemska tanke men vad jag längtar efter dom där p-pillren just nu...Fast måste säga att jag tror mina PMS var mycket värre förra månaden och då hade jag inte lika ont?!?! Samband??? Fast skit samma, jag är nog hellre en potentiell psykopat med våldstendenser är har så här ont :D:D:D Gäller nog inte omgivning lika mycket men JAG föredrar nog det ;) Vad tror du Linnéa?? Vad sa din Obgyn förresten, fick du några bra svar???!! Dela med dig hörru!!

Gårdagen...
Jag satte igång Crockpoten med delar av Dr G maten, sen satte jag fart med resten och var klar ganska snabbt, gjorde Hälsosamma "Negerbollar" - Förlåt men jag tycker fortfarande dom heter så!! Jag ändrade bara innehållet i det vanliga receptet, så Maarit och övriga som vill ha receptet :D
Ca 25 st
100 g smör eller i detta fallet, 75 g Ghee och 25 g kokosolja
1 dl socker - i detta fallet; 1,1 dl kokossocker
1 msk Vaniljsocker - i detta fallet 1 vaniljböna och den extra 0,1 dl av kokossockret ovan
3 msk kakao
4 dl havregryn - i detta fallet Glutenfria sådana
3 msk kallt starkt kaffe

Garnera med antingen Pärlsocker eller Kokosflingor :) Enkelt att fixa...blanda smöret med sockret tills det är poröst, blanda i kakao, havregryn och kaffet...rulla små eller stora bollar och rulla dom i garneringen! In i kylen och klart :D  Håller i kylen mer eller mindre hur länge som helst ;)


Jag var klar med all matlagning och beställning av varor för nästa vecka kl 13...åkte och handlade hundmat och lite annat, tillbaks hemma vid tre...satte mig ute i en halvtimme, inväntade att köttet skulle bli klart och sen packade jag ihop allt och åkte och levererade maten! Var hemma igen vid fem...vi lekte med hundar och sen fixade vi tacos till middag - sen soffan och ja det var väl det :)

Dr G skickade ett meddelande med att hon bara ville gråta för att inget funkade på maken, han blir inte bättre så nu fick jag sån där empati ågren...men jag får fan stå på mig hur som helst!!

Nu ska jag snart sätta fart med mat igen, börja klockan 9 är en bra tid, man hinner liksom klart hyfsat tidigt och kan få lite eftermiddag och idag ska det bli en sån där härlig eftermiddag igen, hinner jag så tar jag hundarna innan Brad kommer hem så vi kan sitta ute och mysa lite :) Vi måste boka ett hotell i Taos, New Mexico på måndag! Våran plan har ändrats för mini semestern...istället för att köra ända ner till Salt Lake på lördag för att sen ta oss till Taos och vidare till Alamosa så åker vi direkt ner till Taos och sen Alamosa, vi blir bara borta 2 nätter istället för 4, vilket är rätt skönt! Dessutom så blir det väldigt mycket mindre körande! Salt Lake har vi bokat om till Memorial Weekend, då förhoppningsvis Kim o Ruth o killarna flyttar in i sitt nya hus :) Håller tummarna! Vi fick bara inte till det, vi kan inte sluta tidigare på fredag vilket gör att vi inte kan åka halvvägs redan på fredagen och då missar vi Rileys föreställning ändå!!

Nä nu är klockan 9 bäst jag sätter fart :) Ha en fin Torsdag (kväll)



Så dagen igår avslutades med denna solnedgången... 




Och dagen idag började med denna Soluppgången :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar