lördag 8 mars 2014

Lördag...

Japp lördag är det och solen skiner just nu - gårdagen var en riktig svensk dag :) Snöblandat regn och grått hela dagen - min eftermiddags promenad var allt annat än trevlig, det regnade mest när vi började gå men det övergick snabbt till bara snö! Vi var alla tre rätt blöta när vi kom hem :D Fast jag hade ju min fantastiska regnkappa på mig och mina regnboots så de väsentliga delarna var faktiskt torra :D
Hundarna fick sin middag och de där vanliga slappehundarna var definitivt inte slappa - nä fram med lasern och fick stå ute i regn /snön i en halvtimme x 2 innan dom lugnade ner sig och vi kunde lägga oss på soffan :)
Jag vaknade där vid midnatt, inga hundar - nä dom hade gått och lagt sig på sängen så fick skyffla undan dom innan jag kunde hoppa i :D kl 4.45 började Cooper gnälla, jag la kudden över huvudet och låtsades som ingenting, funkade till ca 5.30, sen började han bli väldigt högljudd i sitt gnällande, lyckades i varje fall ignorera det och låg kvar tills klockan var 6.10 sen var det liksom ingen idé längre...Gick upp och gav dom mat, gjorde en kopp kaffe men det var liksom lönlöst, dom hade ingen alls lust att vänta på sin promenad som dom ALLTID gör när Brad är hemma - GRRRRRRRRR så när klockan var 7 så gick vi...det var ren is på gatorna så struntade i Government building och tog dom på 3 km runt området, detta gör ju att dom inte alls blir lika trötta så när vi kom tillbaks så fick vi leka där ute och nu äntligen så ligger dom båda ner :D

Det blir Government building imorgon istället :) Nu ska jag ta och dammsuga snabbt, städa mitt badrum och sen hoppa i en dusch innan det är dags för Andreas mys på skype - det blir Beer o Clock klockan 11 idag :D När vi är klara ska jag försöka tvätta av golven och även tvätta av fönstren på insidan, dom är fulla med Cooper fläckar! Sen i eftermiddag kommer Kish på middag, trevligt med lite sällskap!

Gårdagen började med att Brad stressade runt med packning och annat, jag åkte 10 minuter innan honom, nu är han i varma Palm Springs och njuter av sol och goda vänner - inte alls avundsjuk!!! Jag kom till Jerry och började med att fixa frukost, sen kom en av alla sköterskorna dit...efter det åkte jag iväg och handlade och hämtade ut pengar på banken för honom! Kom tillbaks och helt plötsligt dyker Boss Brad upp med en ny "ängel" som jag skulle visa runt! Jag fixade chili middag medans hon var där och vi pratade alla rätt mycket, trevlig kvinna! Tror Jerry kommer gilla henne! Efter det så skickade jag iväg henne och hjälpte Jerry med en dusch! Tycker så jäkla synd om honom, en så simpel sak som att duscha kan han inte göra själv längre...Jag försöker ju babbla på och dra massa skämt så han inte ska tänka så mycket på att han är naken och har någon annan som skrubbar och sköljer...det går bättre och bättre för varje gång dock! Efter duschen så läste jag ut alla nummer från dialysmaskinen, hjälpte honom på med kläder och ut till köket igen och där satt vi en stund innan jag åkte hem! En helt ok dag som gick snabbt! Var hemma vid 16.30 och gick på promenix med en gång...lika bra o få det avklarat kände jag :D

Blev ett par avsnitt av Diners, Driveins and Dives innan jag somnade gott :)

Japp det var min fredag det :)

Ha en finfin Lördag (kväll)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar