måndag 17 mars 2014

Måndag igen...

Denna helgen har vart riktigt skön dock så ska inte klaga... Men va fasen det är ju aldrig annat än måndag :D

Idag ska jag laga mängder med mat som vanligt, måste försöka fundera ut hur jag ska fixa allt inför nästa vecka...vi ska åka bort över helgen och några dagar i nästa vecka, Salt Lake och Alamosa, men sen när jag kommer hem ska jag fixa hemmagjord kyckling buljong, kycklingsoppa, hemmagjorda krossade tomater och nån middag eller två - problemet är ju att jag måste beställa på Door to door organics innan kl 8 på onsdag morgon för att få sakerna till på fredagen, som ska användas hela veckan efter...jag måste undersöka recepten och se om det är saker som håller i kylen / skafferiet så jag kanske kan lägga till det på denna veckans order...men där har vi ju problem nummer 2, planen är att vi ska åka på fredag eftermiddag, innan leveransen kommer så då måste jag ha svärföräldrarnas hjälp - och det vet i fan om jag vill be dom om! Åh vad jag tycker detta är jobbigt ibland! När jag började laga maten för doktorerna så var det för att Dr G blev helt utbränd av all matlagning, hon hade liksom inget liv vid sidan om...nu känner jag att jag börjar närma mig det där istället :) Brad säger men håll ut till sommaren och sen tar jag ju ledigt i 5-6 veckor och kanske det blir en sån där normal utfasning :) Hmmmm...

Dr G är ju väldigt abrupt så funderar på om man inte måste vara det tillbaks...Kanske jag bara måste säga att nä hörru vi får köra 2 dagar och max 8 olika saker - för JAG börjar känna mig helt utbränd av all matlagning! Jag vet inte får tänka på det ett tag :) Nu har jag ju mycket ledighet ett tag så kanske det känns bättre efter det...

Fredagen blev såklart ingenting som jag tänkt, eller jo men tiden bara gick! Jag åkte o handlade för Jerry o Susan och det tog ca 2 timmar som jag planerat, men när jag kom tillbaks var Susan hemma och vi blev sittande ett bra tag, en sån där fri terapi session :D Jag känner verkligen med henne! Jerry är ju en pärla, mot mig ;) Susan får bara all skit från honom så hon har det rätt tufft! Så det kändes helt ok att spendera ett par timmar med henne så hon fick ventilerat lite - även om min dag blev lidande :) Eller nu hade jag ju fått extra ledigt så min vanliga dag är ju inte slut före 16.30 kanske och i fredags var jag faktiskt hemma strax efter 2...men jag hade liksom planerat att hinna med en massa som jag inte gjorde utan prioriterade hundpromenad och mat förberedelse och en dusch :D Brad var hemma vid fyra, jag och hundarna kom hem nån kvart senare - dom var helt slut efter en promenad i värmen - dom är inte vana ännu!

Vi spenderade ett par timmar på altanen innan vi fixade Fajitas på grillen...det blev en riktigt skön kväll med eldstaden igång med "årets" julgran!

Lördagen vaknade jag tidigt som vanligt, proppade i mig allergipiller och blev alldeles groggy :D Så efter promenad och frukost så fick jag ta en tupplur, som tur var hade jag ju satt igång all mat, corned beef, kål och potatis redan på morgonen så kunde utan problem slappa lite :D Steve, Tara och Colton kom vid halv fyra och Kish nån timme senare! Vi satt o babblade innan vi åt middag och sen spelade ett riktigt roligt spel :D Cards against humanity - vi fick det i julklapp från Kim o Ruth och det var riktigt roligt!!! Japp till o med jag kan spela det med glädje! Vi hade jättetrevligt i varje fall och en sån där lagom kväll när vi gick o la oss vid midnatt - jag vaknade såklart aptidigt - Kish var i riktigt dålig form så han blev kvar här tills 11, då hade jag o Brad vart på promenad och var mitt i frukosten :D Sen så funderade vi först på att göra massa saker, typ städa altanen, skölja av kuddarna o sånt där ute - men det slutade med att vi hade en sån där fantastisk slappe söndag! Jag klippte Brad sen satte vi oss ute i solen på altanen, Brad läste lite jag fixade veckans meny, vi kollade på dårgrannen Ronny när han grävde hål utan att mäta - han ska bygga ett tak till sin altan, Det var rätt kul :) Sen grillade vi hamburgare och tater tots till middag - efter det la vi oss mätta o glada på soffan och tittade på lite Restaurant Impossible - gick o la oss klockan 22.30 - japp en riktigt skön söndag!

Ikväll kommer svärföräldrarna på middag så får förbereda det idag också, inget jättejobbigt jag planerat så ska nog gå rätt enkelt :D

NÄ nu ska jag sätta fart, måste vara hemma vid 4 igen för att va redo för middagsgäster :)

Ha en fin Måndag (kväll)





 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar